Sieberdam/ROCS & KODOS

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
Advertisements

Diny Peters 17 nov 2011.
Instructional rounds •Vorm van community of learners •Gebaseerd op de netwerken zoals die bij medici worden onderhouden •Richt zich op de kern.
Duurzame ambitie van Fontys Werktuigbouwkunde
Stichting DHO •gelooft dat hoger onderwijsinstellingen een cruciale rol hebben in kennisinnovatie. Immers, de huidige studenten zijn de toekomstige beleidsmakers,
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
`Onderwijsinnovatie die werkt …`
Stichting RechtenOnline
Opleiding Aviation Presentatie Themadag Engineering 18 november 2011
Learning analytics: de docent
Ontwerpprojecten In de praktijk
Handicap + studie nieuwe stijl Congres OCW Studeren met een functiebeperking Utrecht, 24 november 2011.
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Informatieavond naar het hoger onderwijs
Het sectorprogramma ICT-onderwijs in Nederland
Stichting RechtenOnline ICT in het juridisch onderwijs.
Mediatheken dichter bij het onderwijs
De ervaringen met het wijkgezondheidswerk in Eindhoven.
Digitalenklas in breder verband Verkenning samenwerkingsmogelijkheden Sake Jager / Alessandra Corda 28 november 2002.
Digitalenklasconsortium Informatiebijeenkomst voor Hoger Onderwijsinstellingen Sake Jager (RUG), Alessandra Corda (ULeiden) 11 september 2003.
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Stelling 2: Te weinig (vak)inhoud in een VB Leerinhouden kunnen niet geïntegreerd worden opgehangen aan voorkomende werkzaamheden, maar moeten geïsoleerd.
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie.
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Titelpagina.
1212 /b Ontwerpen en Presenteren met ICT dr.ir. Jos van Leeuwen Faculteit Bouwkunde cap.groep Ontwerp Systemen.
ICT in het Onderwijs bij TBM
Het portfolioproject van de AOC’s EduExchange 2006 Groene Scharnieren.
Mr P.C. Slangen Projectleider Schakelzone Recht
© Stratix 2007 Overview Plan van Aanpak Vraagbundeling voor de realisatie van municipal wireless [in het nederlands]
Transdisciplinaire projecten
Korte introductie tot het principe
moderniseren van het curriculum.
Return to Sender Retourneren bij verkopen via internet vanuit technisch bedrijfskundig oogpunt Annella Slob Faculteit IE&IS Technische Bedrijfskunde Annella.
Interactieve Bèta Leeromgeving, een onderwijsvernieuwingsproject van de FNWI Nataša Brouwer AMSTEL Instituut Programmaraad ICT&O I nteractieve.
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
PrOmotie digitaal Voor leerlingen van het Praktijkonderwijs.
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Cyberdam Spelsimulaties in het onderwijs.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Interactieve Mantelzorgkamer Share&Care
Blended Learning Hoe realiseer je dat op instellingsniveau? Making a supertanker change its course Pieter Cornelissen
In het hoger onderwijs Identity Management. partner in IGI Group Peter Jurg.
Online leren in de mbo praktijk Leo Bakker - Kennisnet.
Competentieprofiel CMD
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Het Cirrus Project: De Resultaten
Jaap van Lakerveld Directeur
VAD bijeenkomst 1.7 Welkom, mededelingen
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Onderzoekend leren Hoe ondersteunen we onderzoekend leren?
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
HIVE-pilot: van LCMS naar Onderwijsrepository
Internationalisering en ICT Mogelijkheden en (nieuwe) initiatieven op de EUR Karen Jager.
Grassrootsproject IMPULS digitaal.
WetgevingsleerOnline
Digitale videofragmenten in het onderwijs
Center for e-Learning, RSM
ICTO-beleid van de Nederlandse universiteiten
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 27 september 2017.
Van wet naar Brabantse praktijk
Academie voor Bouw & Infra
Transcript van de presentatie:

Sieberdam/ROCS & KODOS Karen Jager Rudi Holzhauer

Sieberdam/ROCS ROCS = E-learning suite voor asynchrone workflow gebaseerde spelsimulaties Sieberdam = virtuele stad met organisaties, instellingen en bewoners Sieberdam/ROCS = virtuele leeromgeving voor diverse casus Spelsimulaties waarbij de interactie tussen personen centraal staat. Workflow: studenten spelen een rol en voeren taken uit, die gegroepeerd zijn in fasen/toestanden

Sieberdam

Sieberdam/ROCS ROCS = E-learning suite voor asynchrone workflow gebaseerde spelsimulaties Sieberdam = virtuele stad met organisaties, instellingen en bewoners Sieberdam/ROCS = virtuele leeromgeving voor diverse casus Workflow: studenten spelen een rol en voeren taken uit, die gegroepeerd zijn in fasen/toestanden

Voorbeeld: de spamcase Rollen hier zijn bijvoorbeeld: SuperPharma en DirectContact BV

Sieberdam/ROCS in de praktijk

Deelnemen aan sessie (1)

Deelnemen aan sessie (2) Student kan bijvoorbeeld informatie opzoeken over Direct Contact in Sieberdam

Uitvoeren van taken Student voert een taak uit

Sieberdam/ROCS in de praktijk Rol van de docent is het plannen en volgen van simulatiesessies

Plannen en volgen Invoeren van settings, Koppelen van rollen aan karakters in Sieberdam Nadere omschrijving taken Indelen van deelnemers in groepen Selecteren van deelnemers

Sieberdam/ROCS in de praktijk

Schrijven model Hier herken je de taken, rollen en toestanden.

Sieberdam/ROCS in de praktijk

Redigeren Sieberdam

Sieberdam/ROCS in de praktijk Verantwoordelijkheid Stichting RechtenOnline

KODOS (1) Doel: Resultaten: Testen en valideren van de bredere toepasbaarheid van het concept Online Simulaties Resultaten: Vijf online simulaties Evaluatie resultaten Website met voorbeelden (www.kodos.nl) Handboek voor Online Simulaties Doel van het project is het testen en valideren van de bredere toepasbaarheid van het concept Online Simulaties. Door het opzetten, uitvoeren en evalueren van vijf simulaties binnen diverse opleidingen wordt kennis ontwikkeld over de toepassing van online simulaties in het hoger onderwijs. Het doel is om de verzamelde ervaringen beschikbaar te stellen in een handboek voor online simulaties. Dit handboek bevat onderwijskundige richtlijnen voor het opzetten, uitvoeren en evalueren van online simulaties, waarbij de interactie tussen studenten, met docenten en derden (gesimuleerde klanten, experts) centraal staat.

KODOS (2) Partners: Erasmus Universiteit Rotterdam (OECR, FRG, FSW en FB) Technische Universiteit Delft (Faculteit Techniek, Bestuur en Management) Universiteit Leiden (Faculteit Rechtsgeleerdheid) Hogeschool Rotterdam (Communication & Multimedia Design)

(1) Wetgevingsleer online Faculteit Rechten, EUR Wetgevingsleer (masters) Taak: maken van een wettelijke bepaling en een beknopte wettelijke regeling Specifieke doelstellingen: Relatie met cursorisch onderwijs Rol van experts Samenwerking met andere faculteiten

(2) Juridische ICT-vaardigheden Faculteit Rechten, Universiteit Leiden Eerstejaars, juridisch computergebruik Taak: oplossen van diverse juridische cases om benodigde ICT-vaardigheden als jurist te verzamelen Specifieke doelstellingen: Organisatie in workflows Inzet voor grote groepen

(3) CMD-project Communication & Multimedia Design, Hogeschool Rotterdam Eerste en tweedejaar Taken: het maken van een interactieve commercial (2e jaar) en het maken van een community website voor 55-plussers in Rotterdam (1e jaar). Specifieke doelstellingen: Monitoren student interactie & groepsproces Voorkomen van ervaren rolconflicten

(4) Westwijk Online Bestuurskunde EUR en Technische bestuurskunde TUD Taak:beleidsvorming en sturing op lokaal niveau naar aanleiding van de beoogde herstructurering van het stadscentrum van Sieberdam. Specifieke doelstellingen: Effectiever en efficiënter casusgericht onderwijs Onderzoeken bredere toepassing Sieberdam/ROCS

(5) Licentieovereenkomst Faculteit Bedrijfskunde & Glasgow Graduate School of Law Taak: schrijven van licentieovereenkomst tussen verkoper en internet-winkel Specifieke doelstellingen Confrontatie tussen twee disciplines Internationale setting Interactie tussen Sieberdam & Ardcalloch