Media educatie. Paula Veldman Onderwerp. Bijvoeglijk naamwoord Doel

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

naamwoordelijk gezegde
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Mindmap De kinderen hebben eerst per groepje een digitale mindmap op het bord gemaakt om uit te zoeken wat ze al wisten en waar ze moesten gaan zoeken.
Bezittelijk voornaamwoord
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Les 34 Spreken – Ik houd mijn spreekbeurt
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
Taaloefeningen.
OFC28 mediawijsheid les 3.
Les 2 – Jouw media.
OFC28 mediawijsheid les 4.
[Subtitel presentatie]
Welkom…...
Natuurkunde overal H2 Licht en geluid
Blz. 98 Blok 4 5. Schrijfvaardig.
INFORMATIE DOCENTENHANDLEIDING Centraal Museum VOORBEREIDENDE LES BAK basis voor actuele kunst.
De Moderne Onderwijsmedia
ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
Opdracht 26 Uiteenzetting schrijven
Nederlands Woensdag 6 januari 2va.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Inkopen van voeding Ranjana de Vries Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.
Eindtoets taal Oefenreeks 10 Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Les 5 gamen CLIËNT EN MEDIA WIJSHEID//. Wie gamet er regelmatig? Ken je mensen die verslaafd zijn aan gamen? Wat zijn de gevolgen van game verslaving?
Werkwoordsvormen. Spoorboekje 1)Wat weet je al? 2)Oefening werkwoordsvormen 3)Bespreken 4)Zelfstandig aan het werk Wat gaan we leren? - Je kunt werkwoordsvormen.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
SPELLING BIJVOEGLIJK GEBRUIKT DEELWOORD HOOFDLETTERGEBRUIK.
Briant College H2 het onderwerp. Briant College H1 De persoonsvorm vinden en zinsdeelstrepen zetten Hoe vind je de pv? -zin vragend maken -de zin van.
LEZEN 2.4 INFORMATIEVE TEKSTEN, INTERVIEWVERSLAG, INLEIDING EN SLOT EN FUNCTIES DAARVAN.
WOORDEN 5.7 VERSTERKINGEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Herhaling: Wat een samenstelling is 2.Wat een versterking is van een bijvoeglijk naamwoord.
Betrekkelijk voornaamwoord
Betrekkelijk voornaamwoord en bijvoeglijke bepaling
Groep 8 Begrijpend lezen lezen
Onvoltooid deelwoord/bijvoeglijk gebruikt deelwoord
Hoofdstuk 1 Grammatica zinsdelen
Verschil: redekundig en taalkundig ontleden
Observeren en rapporteren
Overtuigende tekst/betoog
Mijleer Les 1.
Bezittelijk voornaamwoord
Tool IE-3: Kenmerken van probleem-oplosopdrachten
H1, H2, H3 Nieuw nederlands Klas 3
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Woorden 4.3 Woordvorming bn en zn.
Schrijfvaardigheid Doelen:
Lezen samenvatten.
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.
Inleiding, slot, functies, samenvattend tekstverband
Nederlands Tekstbegrip Onderwerp, deelonderwerp en hoofdgedachte
Didactiek Lesformulier.
Informatieve teksten, interviewverslag
Taak 5 Tessa Mosselman.
H2 het onderwerp.
Bijvoeglijk gebruikt deelwoord hoofdlettergebruik
Gedragsproblemen en stoornissen
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
De zakelijke brief – schrijven 3.3
Les 5: Verbale communicatie
Social media Wat deel je wel en niet?.
Lessenserie: Voeding – mbo 2 Vak: burgerschap 2 Lesuren: Herkomst van voeding Eigen verspillingsgedrag.
Twee gezegdes Er bestaan twee gezegdes:
volgende bladzijde terug
WOORDSOORTEN HAVO-2.
Rollenspel Europese besluitvorming
Transcript van de presentatie:

Media educatie. Paula Veldman Onderwerp. Bijvoeglijk naamwoord Doel Media educatie Paula Veldman Onderwerp Bijvoeglijk naamwoord Doel Na deze les kunnen de leerlingen bijvoeglijke naamwoorden herkennen en benoemen. Klas: 1kader/theoretisch Benodigdheden - smartboard - tekst voor op het smartboard - test bijvoeglijk naamwoord op socrative - werkbladen - antwoordbladen Tijd 30 minuten

Inleiding 5 min Doel van deze les vertellen Onderstaande tekst staat op het bord en wordt voorgelezen. “Ik loop met voorzichtige pasjes door de donkere gang. In de verte hoor ik het krakende geluid van een deur die open gaat. Het felle licht gaat aan. Er komt een grote man in een zwarte jas de gang in gelopen.” Welke zn zien jullie? Wat wordt er verteld over deze zn? Ik benoem dat dit het bijvoeglijk naamwoord is. Inleiding 5 min

Kern 20 min Theorie over bijv nw delen. Opdracht socrative  b.socrative.com Klaslokaal: paulaveldman Uitkomsten van de opdracht bekijken. Kern 20 min

Wat hebben we geleerd? Werkbladen uitdelen Slot 5 min

Zie uitgeprinte versies Bijlagen