Marktsegmentatie en een praktische oefening

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Cursus SPD week 2 hoofdstuk 4
Marketingplanning en -strategie
Markt en marktvormen.
“Bedrijfsnaam/Logo”. “Foto product” Logo Technologiebeschreibung Tekst in Duits Max. 5 regels Evt. met beeld dat inhoud ondersteunt Denk aan gouden regels!
Beleidsvoering naar groei
Marketingplanning en strategie
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 4
Segmentatie & Product Hoofdstuk 7 & 8.
Marketingplanning en strategie
Marktvormen en inkoopmarktonderzoek
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
De omstandigheden waaronder de prijsvorming op een markt plaatsvindt
Hoeveelheidsaanpassing I
Bedrijfsnaam/Logo. Foto Product Bron: Logo Technologiebeschreibung Tekst in Duits of Engels* Max. 5 regels Evt. met beeld dat inhoud ondersteunt Denk.
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketing Marketingoriëntatie
Midden in de wereld:.
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Visie & Strategie.
Micro-economie (week 4)
Commercieel beleid en recht
4. Online strategie Internet scorecard
Marketing H3 Strategisch managementplan Junior Accountmanager.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Ondernemen moet je doen
Het geheel van vraag en aanbod
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Marketing Alle inspanningen die we doen om tegemoet te komen aan wensen en behoeften van een klant.
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Midden in de wereld:.
Welkom VWO 5..
Lesbrief Marktgedrag Hoofdstukken 1-3.
Welkom VWO 5..
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Welkom VWO 5..
Welkom VWO 5..
Wanneer er maar één aanbieder is
Welkom VWO 5..
Welkom VWO 5..
relatief marktaandeel
Indeling van hoofdstuk 2
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Welkom havo 3..
Welkom havo 3..
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Internetmarketing en oefentoets
Les 1: Introductie Marketing
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
5. Lottum ‘t Roezekrenske
Sellogram J. Kamphuis AOC Oost 2018
Verkoopt en handelt verkoop af
Marktvormen.
Communicatie Les 2.
B04 – Communicatie (cohort 2018)
Prijszetter binnen grenzen
Marktgedrag.
Taal als tweesnijdend zwaard
Marktgedrag.
Transcript van de presentatie:

Marktsegmentatie en een praktische oefening Marketing les 4 Marktsegmentatie en een praktische oefening

Wat gaan we doen? Huiswerk bespreken Herhaling vorige les Koopinspanning Marktvormen Product-levens-cyclus Theorie Anshoff Strategie herleiden; een praktische oefening

Koopinspanning Impulsaankopen (unsought goods) Routineaankopen (convenience goods) Zorgvuldige aankopen (shopping goods) Homogeen (prijs is belangrijkst) Heterogeen (eigenschappen zijn belangrijkst) Uitzonderlijke aankopen (specialty goods)

Marktvormen Product aanbieders Monopolie 1 1 Monopolistische concurrentie heterogeen veel Oligopolie heterogeen weinig Volkomen concurrentie homogeen veel

Boston-Analyse Deze foto van Onbekende auteur is gelicentieerd onder CC BY-SA

Anshoff Het Ansoff-model of de Ansoff product-marktmatrix is een strategisch hulpmiddel bij het formuleren van groeistrategieën. 

Anshoff filmpje

Hoe ziet het Ansoff matrix eruit?

Maak een marketinganalyse Probeer zo goed mogelijk te analyseren welke marketingstrategie door het bedrijf is gevolgd Werk in een groepje van 2 / 3 Presenteer je ananlyse Knip een advertentie uit

Besteed aandacht aan Wensen / behoeften Doelgroep / marktsegment Visie / missie Marketing Mix (4 P’s) U.S.P. (Unique Selling Proposition) Koopinspanning Marktvorm / marktaandeel Plaats in de product-levens-cyclus Plaats in de Boston portfoliomatrix teken een matrix en geef de plaats aan Beïnvloedingsmomenten