Internetmarketing en oefentoets

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Internetgebruik in Nederland
Advertisements

Social Media marketing
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Formule vindjeklanten.nl Voor het vinden en werven van klanten.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Omzet genereren via Internet
Wat is interactieve marketing?
Marketingcommunicatiemix
MOBILE MARKETING. Definitie  “Alle activiteiten die men onderneemt om via mobiele toestellen met klanten te communiceren met als doel de verkoop van.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
 Online marketing Affiliatie = filiaal samenwerkingsverband Adverteerder geeft vergoeding aan affiliate (uitgever / publisher) voor elke bezoeker, lead.
Wat is affiliate marketing? Affiliate marketing is een vorm van online marketing waarbij de adverteerder (merchant of webwinkelier) de affiliate (uitgever/webmaster)
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
Dokter Klik BV Algemene presentatie Dokter Klik We kunnen u heel goed vertellen wie we zijn en wat we u kunnen bieden. Maar liever nog presenteren.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Zlinger Media Interaction !. Zlinger Media Online concepten, creatie en executie Vergroot snel gratis je database Vergroot je omzet en winst Vergroot.
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
H 7, 9 HOM. haal-achter-de-viral-stanislav- veilig-internetten/
Solarled Advertising John Vonk. - Nieuwe Mediatoepassing - Reclame-uiting - Doelgroep - Sustainability.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Business Marketing Management
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Samen een goed merk promoten
Studentencongres Reclame en PR.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Door: Andrea Piombo 2 CMD-I VIRALE MARKETING. VIRALE MARKETING ? VIRALE MARKETING WAT IS HET ? Lijkt op mond-tot-mondreclame verstrekt door het internet.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Marketingcommunicatie
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 3. Affiliate Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Facebook. Opgericht in 2004 Gebruik van persoonlijke gegevens door bedrijven Zonder toestemming gebruikers Profielpagina Persoonlijke gegevens openbaar.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Plaats- en Promotiemix 1e klassen Ron Weijens. Presentie / Resultaten / “Gelukkigen” Lijst.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Een goed product maken is niet genoeg …
Les 3 Affiliate Marketing
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Les 5: Het marketingplan
Marktsegmentatie en een praktische oefening
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Online Marketing voor het MBO
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Acquisitie en PR– les 1.
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Viral Marketing Groep A.
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Het internet als reclamemedium
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Internetmarketing en oefentoets Marketing les 6 Internetmarketing en oefentoets

Wat gaan we doen Herhaling Ansoff theorie Theorie internetmarketing oefentoets

Ansoff theorie Strategisch hulpmiddel voor het formuleren van groeistrategieën

internetmarketing Wat is internetmarketing? Een breed begrip dat staat voor alle marketingactiveiten op het internet. Ook wel online-marketing of e-marketing genoemd Waarom internetmarketing? Belang van internet neemt nog steeds toe op onze samenleving.

Voordelen internetmarketing Relatief goedkoop Resultaten meten via internet is vergeleken met traditionele vormen van marketing vaak makkelijker Via internet is het gemakkelijker om reclame uitingen persoonlijker te maken ten opzichte van massa communicatie via de traditionele marketing Door internet te gebruiken is het vaak mogelijk om gericht een doelgroep te bereiken

Vormen van internetmarketing Zoekmachineoptimalisatie Zoekmachine adverteren Online advertenties Online reclame banner Affiliate marketing Interactieve marketing E-mail marketing Viral marketing Social media marketing

Affliate marketing Affiliate marketing is een vorm van online marketing waar een website producten van een adverteerder promoot en in ruil hiervoor een commissie ontvangt bij het bereiken van vooraf afgesproken doelen zoals een klik of verkoop.  filmpje

Interactieve marketing Interactieve Marketing is gebaseerd op het aanbieden van een gepersonaliseerd aanbod in de vorm van een dialoog.  Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld tv reclame waarbij een massa aanbod in de vorm van een monoloog gecommuniceerd wordt.  voorbeeld; Online Chat sessie klant & bedrijf filmpje

Viral marketing Is gebasseerd op mond-tot-mond reclame Met bijvoorbeeld een filmpje zo veel mogelijk naamsbekendheid verkrijgen Filmpje Voordeel; Je bereikt veel jongeren Snelle verspreiding Nadeel; Vaak is het niet duidelijk of het gaat om een leuk filmpje of om reclame

Nu zelf aan de slag Huiswerk afmaken en inleveren voor 11 december 2017. e-mail; jleus@aoc-oost.nl Oefentoets maken