aanbesteding lokale jeugdhulp 2018

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
wat zegt het decreet opvoedingsondersteuning?
Advertisements

Informatiebijeenkomst PGB 14 mei 2012 Begeleiding nieuwe doelgroepen van AWBZ naar Wmo.
Maatschappelijk Aanbesteden
18 september 2012 Aanbesteding Verdiepingsdiagnostiek Voorlichtingsbijeenkomst.
Het Westerwoldse zorgmodel
Stap 1: Keuzes in regionale samenwerking VNG Project - Declaratie Jeugd
Van zorgen voor naar zorgen dat
Inkopen & Aanbesteden bij Zaanstad
Inkoopkader Wet Langdurige Zorg 2016
Veld analyse Contractering 2016 en Programma Veldanalyse WIJ-teams  Welkom en toelichting programma  Korte presentatie over planning, doel en.
Informatiebijeenkomst aanbestedingen 2016 Sociaal Domein Fryslân
Keuzes in regionale samenwerking Eerste verkennende regiobijeenkomst declaratieprocessen.
Kick off bijeenkomst Inkoop Wmo augustus 2015.
Agenda Waar voor dienen de productcodes? Uitgangspunten
Inkoop jeugd Lekstroom 2016
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse regio 1 oktober 2015.
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse regio 15 oktober 2015.
Regionale samenwerking jeugdhulp Relatiedag 19 november 2015.
Werkgroep integrale bekostiging Jeugd Inrichting sturing en bekostiging Werkgroepinzichten vertalen naar de praktijk.
Samen leven, zorg voor elkaar. Waar gaat het over? Met de decentralisaties worden gemeenten verantwoordelijk voor de zorg voor en het welzijn van hun.
Regiovisie huiselijk geweld en kindermishandeling Veilig Thuis in Weststellingwerf Commissie Sociaal Domein 9 december 2014.
INKOOP 2017 Informele keuzes POHO sociaal 18 februari 2016.
Basistarieven Hulp in de Huishouding 1 en 2 Basistarieven Hulp in de Huishouding 1 en 2 Presentatie 3 april 2013.
Decentralisatie AWBZ Gemeentelijke aanpak. College Zorg en Welzijn (CZW) Bestuurlijk overlegplatform Zeeuwse gemeenten (13) en Provincie (sinds 2005)
Werkgroep integrale bekostiging Jeugd Resultaten werkgroep integrale bekostiging Bijeenkomst GGZNederland woensdagmiddag 9 maart.
Contractering (regionale) jeugdzorg per 1 januari april 2016
Toekomst AWBZ: zeker van zorg? Monique van der Meulen 7 november 2008.
Inkoop Jeugdhulp Zuid-Drenthe 2017 en verder. Jeugdhulp Zuid-Drenthe Samenwerkingsverband Zuid Drenthe: ‒ Hoogeveen; ‒ De Wolden; ‒ Meppel; ‒ Westerveld;
Presentatie Stand van Zaken inkoop Wmo 2015 Stef van de Weerd 14 mei 2014.
Bestuurlijke aanbesteding Beschermd wonen en 24-uursopvang Fysieke overlegtafel 9 juni 2016.
Startnotitie dagactiviteiten 1.Huidige situatie 2.Stip op de horizon 3.Focus bestuurlijke aanbesteding 4.Financiële doelstellingen.
Inkoop Jeugdhulp 2017 Contractering (regionale) jeugdzorg per 1 januari maart 2016.
Inkoop Wmo en Jeugd Wendy van Beek - Projectleider 7 juni 2016.
WALCHEREN VOOR ELKAAR WOG 4: afronding fase 1 en doorontwikkeling AGENDA 1.Opening 2.Verslag/terugblik vorige overlegtafel 3.Afspraken proces en besluitvorming.
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Inkoopkader Wet Langdurige Zorg 2017 Zorgkantoor Midden IJssel.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
1 Regio Gooi en Vechtstreek Hulp bij het huishouden, Begeleiding individueel, Persoonlijke verzorging, Dagbesteding, Kortdurend verblijf, Beschermd wonen.
Informatiebijeenkomst Aanbesteding Jeugdwet en Wmo 2017 Noord/Midden-Drenthe.
Overlegtafel subsidiepartijen m.b.t. inkoop/contractverlenging 2017 Dinsdag 13 oktober van – uur.
INTERACTIEF AANKOOP SYSTEEM PERCEEL: HULP BIJ HUISHOUDEN
Startbijeenkomst 22 september 2016
Inkoopkader Wet Langdurige Zorg 2018
Participatiebijeenkomst Donderdag 23 februari 2017
Aanbesteding jeugdteams
Outsourcing Repro, Mediaproductie en Decentrale scan & printvoorzieningen 22 december 2014.
Verwerving Jeugdhulp 2018 e.v. Marktconsultatie 19 april 2017
Europese aanbesteding management- voorziening
In gesprek met de Raad Transitie Jeugdzorg Remko Iedema
Highlights van de transformatie
Overlegtafel GGZ/LVB m.b.t. inkoop/contractverlenging 2017
Hoofd- en onderaannemerschap
Informatiebijeenkomst aanbesteding Haakarmvoertuigen IFV2015-FLIB-01
Veerponten Noord-Limburg
Bijeenkomst zorgtafel J&O
Aanbesteding Eten & Drinken
Inlichtingbijeenkomst voor aanbesteding met zaaknummer
Prijsvraag digitale economie informatiesessie 19 oktober
Informatiebijeenkomst
Aanbesteding Converged computing, networking en storage
Onderhoud DVM-systemen WNZ zaaknr
WOG Opening en welkom Mededelingen Verslag vorige keer
Welkom bij consultatie- bijeenkomst
Aanbesteding Arbo/PPMO
Marktconsultatie: Integrale crisishulp in Zuid-Limburg 27 juni 2018
Informatiebijeenkomst aanbesteding regionale resultaatgerichte inkoop
Startbijeenkomst aanbesteding hulp bij het huishouden
Integrale inkoop Jeugdwet en Wmo 25 oktober 2017 Wmo raad
Informatiebijeenkomst Inkoop NMD maart
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

aanbesteding lokale jeugdhulp 2018 Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk Barendrecht, 15 juni 2017

Agenda Inleiding Planning van de aanbesteding Opzet van de aanbesteding Belangrijkste aandachtspunten Relevante documenten bij de aanbesteding In te dienen stukken

Planning Omschrijving Datum en tijd Publicatie aankondiging van de opdracht 1 juni Deadline eerste inlichtingenronde, gelegenheid tot het schriftelijk stellen van vragen 23 juni 2017 Beantwoording vragen 6 juli 2017 Ontvangst Inschrijvingen 21 augustus 2017, 12:00 uur Beoordeling inschrijvingen 22 augustus – 12 september 2017 Voornemen tot gunning 13 september 2017 Definitieve gunning 24 september 2017

Opzet van de aanbesteding 1 aanbesteding voor de drie gemeenten gezamenlijk. Wel drie losse contracten (inhoudelijk identiek). 3 percelen: Perceel 1 - Leven met een beperking Uitwerking in paragraaf 3.1 Max. 21 partijen te contracteren 3 resultaatgebieden en 2 ondersteuningselementen Perceel 2 - jGGZ Uitwerking in paragraaf 3.2 Max 15 partijen te contracteren Alleen Resultaatgebied 2 Perceel 3 - Dyslexie Uitwerking in paragraaf 3.3 Max 5 partijen te contracteren Doel: Per perceel het selecteren van goede aanbieders die een passend en hoogwaardig aanbod voor onze inwoners kunnen bieden en de komende jaren met ons het sociaal domein verder willen vormgeven.

Belangrijkste aandachtspunten Arrangementen Resultaatgerichte bekostiging (bijlage 5) Integrale levering voor alle resultaatgebieden en ondersteuningselementen Hanteren van budgetplafonds per perceel Overgangscliënten Digitaal berichtenverkeer Privacy convenant

Belangrijkste aandachtspunten Samenstellen van arrangementen voor cliënten Definitie van een arrangement: Pakket aan Jeugdhulp bestaande uit een verzameling Resultaatgebieden, zo nodig aangevuld met relevante Ondersteuningselementen en voorzien van treden die refereren aan de intensiteit van de benodigde hulp, dat Opdrachtnemer een budgettaire grondslag biedt voor het leveren van de Jeugdhulp overeenkomstig de leveringsopdracht; Perceel 1 – Leven met een beperking: arrangementen op maat per cliënt Perceel 2 – jGGZ: standaard arrangement voor behandeling van 15 weken R2 Perceel 3 – Dyslexie: standaard arrangement voor diagnostiek (9 weken R2) en standaard arrangement voor behandeling (77 weken R2)

Belangrijkste aandachtspunten Resultaatgerichte bekostiging (bijlage 5) Resultaatgebied Beschrijving doel Resultaatgebied 1: SOCIAAL EN PERSOONLIJK FUNCTIONEREN Het vergroten en/of stabiliseren van de leeftijdsadequate zelfstandigheid van de jeugdige is in dit resultaatgebied het centrale doel. Resultaatgebied 2: HERSTEL, VERMINDERING, STABILISATIE STOORNIS EN/OF GEDRAGSPROBLEMEN Het herstellen (behandelen), doen verminderen en stabiliseren van problematiek als gevolg van een (ontwikkelings-)stoornis en/of gedragsproblemen staat hier voorop. Resultaatgebied 3: OPVOEDING, VERSTERKEN MOGELIJKHEDEN OUDERS/OPVOEDERS De inzet op dit resultaatgebied is gericht op de opvoedingsvaardigheden van de ouder(s). Het gaat hierbij om het bieden van veiligheid, het stimuleren van de sociale en affectieve ontwikkeling van de jeugdige, gedragsregulatie, gezondheid en opleiding.

Belangrijkste aandachtspunten Resultaatgerichte bekostiging (bijlage 5) Resultaatgebied Beschrijving doel Ondersteuningselement 2 VOORZIENING VOOR DAGHULP GERICHT OP ONTWIKKELING Dit ondersteuningselement is van toepassing voor kinderen die vanwege hun problematiek (tijdelijk) geen gebruik kunnen maken van onderwijs (regulier of passend onderwijs, peuterspeelzaal, crèche). Daghulp is gericht op ontwikkeling en wordt geboden in een locatie van een organisatie die de ondersteuning levert. Ondersteuningselement 3: MANTELZORGONDERSTEUNING OUDERS/OPVOEDERS Om de ouders/opvoeders te ontlasten en daarmee ook ruimte te bieden aan mogelijk andere kinderen in het gezin is het ondersteuningselement respijthulp beschikbaar.

Overzicht treden en tarieven R/O  Trede 1 Trede 2 Trede 3 Trede 4 Trede 5 Trede 6 Trede 7 Trede 0 R1 € 84 € 146 € 287 € 489 € 696 € 1.016* € 2.017* - R2 € 52 € 102 € 156 € 210 € 418 € 625 € 935 Medicatie Consult € 160** R3 € 91 € 154 € 246 € 412 € 715 O1 Nvt nvt O2 € 5 € 103 € 215 € 262 € 330 O3 € 55 € 110 € 220 € 440

Belangrijkste aandachtspunten Integrale levering voor alle resultaatgebieden en ondersteuningselementen Van belang voor perceel 1 – Leven met een beperking Verwacht wordt dat een aanbieder integraal een (samengesteld) arrangement kan aanbieden, zelfstandig danwel met partners. Dit vraagt (mogelijk) om samenwerking en afstemming zowel voorafgaand aan het indienen van de offerte als gedurende de contractperiode.

Belangrijkste aandachtspunten Hanteren van budgetplafonds per perceel Voor elk perceel geldt geen budgetplafond per aanbieder, maar een plafond per perceel. Oftewel een productieplafond voor alle gecontracteerde aanbieders gezamenlijk. Het doel is het vergroten van keuzevrijheid voor cliënten en doelmatige besteding van budgetten. Dit vraagt om goede monitoring van de productie gedurende het jaar. Opdrachtgever en opdrachtnemers zullen in gesprek moeten gaan en blijven om uitnutting en eventuele maatregelen bij overproductie gezamenlijk te bespreken.

Belangrijkste aandachtspunten Overgangscliënten en overgangstermijn in 2018 Bij elk perceel geldt dat reeds bestaande cliënten bij hun huidige aanbieder ‘uitbehandeld’ mogen worden. Ook als deze aanbieder niet gecontracteerd is. De declaraties gaan in 2018 nog op basis van de “oude” afspraken. Na 2018 zal er een overgang moeten hebben plaats gevonden naar de resultaatgerichte bekostigingsmethodiek. Voor de DBC’s zal nog nader uitgewerkt worden, hoe deze per 31.12.2017 worden afgesloten en heropend worden al dan niet volgens de nieuwe systematiek. Deze productie voor overgangscliënten gaat ten laste van het beschikbare budget / productieplafond. Zeker in het eerste jaar en mogelijk ook daaropvolgende jaren heeft dit dus effect op het beschikbare budget voor nieuwe instroom. Zie ook paragraaf 3.6

Belangrijkste aandachtspunten Digitaal berichtenverkeer Aanbieders moeten kunnen werken conform de landelijke standaarden voor het berichtenverkeer (iJW). Privacy convenant Er wordt momenteel gewerkt aan een privacy convenant voor alle aanbieders van lokale jeugdhulp. Bij het afsluiten van de (raam)overeenkomst zal deze ook worden afgesloten.

Relevante documenten bij de aanbesteding Hoofdstuk 6 offerteaanvraag - Beoordelingscriteria Beperk u bij uw offerte tot in 6.7.2 gestelde vijf vragen (+ subvragen) Overige informatie zal (in beginsel) niet worden beoordeeld. Bijlage 5 – uitwerking resultaatgebieden en tarieven Hierin staan de resultaten en ook de te bieden ondersteuning nader toegelicht. Ook staan de tredes en tarieven vermeld. Raamovereenkomst Het is een vrij uitgebreide en ook inhoudelijke overeenkomst. Opmerkingen en verzoeken tot aanpassing kunnen geplaatst worden via de Nota van Inlichtingen   Subgunningscriterium Weging Kwaliteitvragen Percentage Punten 1 Kennis en ervaring personeel 250 A= 100 B= 75 C= 75 2 Begeleidings- en behandelmethoden 150 A= 50 B= 30 C= 30 D= 40 3 Implementatie resultaatgerichte jeugdhulp 4 Samenwerking en integraal aanbod 200 A=100 B=100 5 Afschaling A=75 B=75 Totaal 1000

In te dienen stukken UEA (bijlage 1) Referentieformulier (bijlage 9) t.b.v. aantonen kerncompetenties Indien gebruik wordt gemaakt van onderaannemers ten behoeve van het aantonen van de kerncompetenties moeten zij ook een referentie indienen. Akkoord verklaringen Bijlage 3 – concept ovk Bijlage 4 - PvE Bijlage 5 – Resultaatgerichte bekostiging Antwoorden op de 5 kwaliteitsvragen

Vragen Vragen voor Nota van inlichtingen indienen tot 23 juni 2017