Bewust leren in de praktijk Onbewust leren in de praktijk

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Van drukker tot industriele procesoperator
Advertisements

Workshop: Opzetten van een praktijksituatie
Individuele factoren die bewustwording, behoeften en participatie in professionele ontwikkelingsactiviteiten beïnvloeden: Een model op drie niveaus over.
Keuze projecten. • Inzetbaarheid keuze projecten • Op de site Integrale Archimedes ProjectenIntegrale Archimedes Projecten • Vakoverstijgend:
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Lotgenotencontact.
ADHD FTO Burgum Januari 2014 Irma de Ronde en Judith Weiland.
Presentatie Rolwisseling waterschap in relatie tot de positionering van de vergunningverlening Werkgroep C Professionalisering vergunningverlening 2006.
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
Professionaliseren van leerkrachten Reflectieve methodiek Januari 2014
[In de voor u liggende presentatie zijn de foto’s verwijderd. Het beeldboekje met foto’s verschijnt in het najaar 2010] Presentatie beeldboekje: inspirerende.
Focus-Fontys Sneed het mes van twee kanten?.
Tekst 1: Informatietheoretische visie op het leren van een vaardigheid
“… en dan krijg ik dus 40 leerlingen” Onderwijs, arbeidsmarkt en het invullen van de, gezamenlijke, maatschappelijke rol.
in relatie tot een actieve leefstijl
Fontys Sporthogeschool
Initiator - Module 1: Algemeen Gedeelte Initiator - Didactiek
Werkplanning Leidinggeven Blz. 187.
Functieprofiel en beoordeling
ICT bijeenkomst 25 januari 2007
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
De lerarenopleider gepositioneerd
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
CMAS/NOB brevetopleiding
 1. Het begrip (beroeps)competenties 1. Het begrip (beroeps)competenties  2. Werkend leren 2. Werkend leren  3. Stageplaatsen als leeromgeving 3. Stageplaatsen.
Opvoeden.
Competentie gebieden Kerntaak 1.
Handboek Jobcoaching Ann De Cuyper, Veerle Eeckhout, Véronique Hauglustaine en Inge Vancauwenberghe.
Agnes Braam & Frank van der Vooren
De leerling of stagiaire in beweging!
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Ruimte voor begeleide onderwijstijd (bot) is beperkt. Te weinig keuzedelen die herkenbaar en uitvoerbaar zijn in de praktijk. Lage bereidheid van bedrijven.
Coachen op competentie-ontwikkeling
THEMA 6 Regeling en waarneming B. Stof 3 ONDERDEEL HERSENEN.
Truc met het ei! Toon Hermans (1916 — 2000) cabaretier, zanger, kunstschilder en dichter.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
VAD BIJEENKOMST 1.3. Inhoud bijeenkomst Welkom, mededelingen, stage ervaringen 2. Presentatie / bespreken van de voorbereidingsopdrachten 3.Leerdoelen/lesdoelen.
Fotografie. Waarom deze werkplek Basis voor fotobewerking is een goede foto. Zelf in staat zijn om de functies aan te passen. Bewust die foto maken. Klantgericht.
Leerling- kenmerken Motivatie (2) Thema januari 2016.
Samenwerking De voordelen van geïntegreerd werken.
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
Werkbeschrijvingen en bestekken. De werkomschrijving Alle werkzaamheden voor het aanleggen of onderhouden van groen of een tuin In volgorde waarin ze.
Trainers cursus HCGO Zaterdag 15 april 2017 Arthur Bussink.
Programma Achtergrond HockeyPraktijk Recente veranderingen
Piet Van Schuylenbergh
De driehoeksverhouding
Belang bewegingsonderwijs met kleuters
Samenwerken met vrijwilligers en mantelzorgers
Opleiden binnen de dijkbewakingsorganisatie.
Werkbeschrijvingen en bestekken
Doelen behalen met activiteiten
Observeren en rapporteren
Gejanna de Haan Petra Buist Geesje Fokkens
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Feedback op professioneel gedrag. De normaalste zaak van de wereld.
Module 6; didactisch handelen
Doelen behalen met activiteiten
Gesprekstechnieken Les 5.
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
MBO College Airport Presentatie Verdraaid Goed Onderwijs
= ‘onbewust bekwaam’ worden!?
AGRESSIE Les 3.
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
Bestekken.
Welkom bij DAIly NURSE.
Voorbeeld Bewegingsintegratie Opdracht: Observeer de beweging van een medeleerling en beschrijf die beweging zodanig dat de anderen deze exact kunnen.
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
How to Kijken naar kunst Procesgericht werken stimuleren.
Transcript van de presentatie:

Bewust leren in de praktijk Onbewust leren in de praktijk 7-8-2018 Motorisch Leren Bewust leren Onbewust leren   Aandacht is gericht op uitvoering van de beweging. Speler weet de beweging exact te omschrijven en is bewust van wat er precies gebeurt. Streven naar de ideale bewegingsuitvoering. Aandacht is gericht op het doel van de beweging. Speler is niet bewust wat er precies gebeurt en is nauwelijks in staat om de beweging te verwoorden. Beweging in relatie tot het doel. Bewust leren in de praktijk Onbewust leren in de praktijk De trainer/coach leert spelers een beweging aan door de onderdelen en aandachtspunten te benoemen waaraan de beweging moet voldoen. Er is sprake van verbale kennisoverdracht. De trainingssituatie zodanig ontwerpen dat een speler gestimuleerd wordt de juiste beweging uit te voeren, zonder al te veel instructie van de trainer/coach. Dit kan gestimuleerd worden door de onbewuste tools: Beeldspraak. Observerend leren. Differentieel leren. Externe focus. Dwingende leersituatie. Foutloos leren.