De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Voorbeeld Bewegingsintegratie Opdracht: Observeer de beweging van een medeleerling en beschrijf die beweging zodanig dat de anderen deze exact kunnen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Voorbeeld Bewegingsintegratie Opdracht: Observeer de beweging van een medeleerling en beschrijf die beweging zodanig dat de anderen deze exact kunnen."— Transcript van de presentatie:

1 Voorbeeld Bewegingsintegratie Opdracht: Observeer de beweging van een medeleerling en beschrijf die beweging zodanig dat de anderen deze exact kunnen nabootsen. De andere leerlingen draaien zich om. Alle leerlingen staan met hun gezicht naar de muur. Leerling A staat in het midden klaar. Leerling B kijkt aandachtig en... onthoudt de uitgevoerde verplaatsing. Leerling B staat opzij en houdt zich klaar om te observeren. Leerling B beschrijft (zonder voordoen) het bewegingspatroon van A. De overige leerlingen voeren dit zo juist mogelijk uit. Leerling A voert een eenvoudige verplaatsing uit. Leerling A zet zich klaar om te observeren. Leerling A bekijkt deze uitvoering en geeft feedback v v x

2 Voorbeeld Bewegingsintegratie Welke doelen zijn gekoppeld aan deze opdracht ?
MZrt1 Alleen of samen, een plaats innemen tegenover objecten, ruimteaanduidingen of personen en daarbij rekening houden met de ruimtelijke begrenzingen • 4 - 6 Onderzoeken van de begrippen in, op, boven, onder, naast, voor, achter, eerste, laatste, tussen, schuin, op elkaar, ver weg, dicht bij, binnen, buiten, omhoog en omlaag door actief ervaringen op te doen en hierbij deze woorden gebruiken MZrt3 Afstanden, bewegingsrichtingen en -banen juist inschatten en de meest efficiënte kiezen • 4 - 8 Bewegingsrichtingen herkennen en die kunnen opvolgen vanuit verbale opdrachten - pictogrammen in verband met richtingen als symbolen hanteren MZgm11 Het eigen lichaamsgewicht dragen en steunen in diverse houdingen en bewegingen en op diverse lichaamsdelen MZgm7 Zich lopend verplaatsen en daarbij: • Lage, opeenvolgende hindernissen overschrijden TOmn1 Een mondelinge boodschap verwerken • Informatie herkennen en selecteren (in mededelingen, vragen, instructies, uiteenzettingen uit verschillende media) • 7 - 9 Verwerken van steeds complexere boodschappen waarvan het onderwerp bekend is   TOmn2 Een mondelinge boodschap overbrengen • Informatie overzichtelijk weergeven (in beschrijvingen, instructies, vragen, antwoorden) • 4 - 7 Allerlei boodschappen overbrengen in spelsituaties of in andere betekenisvolle situaties binnen de leefwereld:


Download ppt "Voorbeeld Bewegingsintegratie Opdracht: Observeer de beweging van een medeleerling en beschrijf die beweging zodanig dat de anderen deze exact kunnen."

Verwante presentaties


Ads door Google