Groei van ‘de onderneming’ …

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
GENT Stefan De Prycker 26. Juni 2012.
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
Business mapping Business model canvas.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
05/07/ De handel: gaat nog jobs creëren in 2010! Dominique Michel Gedelegeerd bestuurder 25 februari 2010.
1. Introductie 2. Wat kunt u verwachten? 3. Voordelen Uw bedrijf lokaal vindbaar Waarom Tegenwoordig heeft bijna de helft van alle Nederlanders een Smartphone;
slide 2 BP&S Immo&Technics M&O Sociale Zaken Financiën Premedia Corporate Marketing Colruyt Group.
“The Heineken way of life”
KJB > Commissies PR-commissie Sub-commissie Bekendheid KJB ‘Idee’ KJB te presenteren als een ‘virtule onderneming’ die als partner/leverancier kan optreden.
Priva horticulture.
Het nieuwe Akkoord “De consument in de vrijgemaakte elektriciteits- en gasmarkt” 16 oktober 2013.
Marketingmix & Concept
Effectief SysteemBeheer Korte bedrijfspresentatie
Door Nik Van Looy & Pieter Jan Proost
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Social Media.
Avenir Telecom is de specialist in telecom distibutie.
CSM is een internationaal bedrijf dat zich bezig houdt met ontwikkeling, productie, verkoop en distributie van voedingsingrediënten en confiserie.
Profiel van de Accell Group Accell Group is een groep van internationale ondernemingen, actief in het ontwerpen, de productie, marketing en verkoop.
Living & Working Environments. Leverancier van hardware, software en brainware voor gebouwautomatisering. Marktleider in Nederland: één op de drie gebouwen.
Hoofdstuk 4 Aardrijkskunde, economie en maatschappij
De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007.
Hartelijk welkom in Halle
Albert Heijn: Een markt van 70
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Wat komt er aan bod? Merk Positionering Gat in de markt Design.
Bouwe Taverne, Directoraat MVO Samen werken aan een duurzame toekomst. Utrecht, Rotterdam, 3 september 2010.
Groep Colruyt en ‘participatie’
Alex.
Fountain Een unieke distributeur op vlak van warme dranken.
Welkom op het Virtualisatie Seminar Hotel Mitland, 8 Oktober 2009.
Pasta & Go. inhoudsopgave 1. Onderneming 2. Bedrijfsactiviteit 3. Sterke punten 4. Taakverdeling en outsourcing 5. Doelgroep 6. Concurrentie 7. Klanten.
Regionale Economie, Haven- en Vervoerseconomie (RHV) Retail en Mobiliteit in de binnenstad Fietsstad 2016 Symposium Bikenomics - 13 Oktober 2015 Giuliano.
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
Omzet Colruyt Group = 8.916,8 mio euro van de groepsomzet Detailhandel Groothandel & foodservice Overige activiteiten.
Storesafari. Bekijk het filmpje OFF- EN ONLINE 2
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
SAMENWERKING HAASNOOT & POLARIS Een sterke partner voor de vishandel.
De Weg... Vakmanschap en Waarden Anselm Kiefer Bohemia Lies by the Sea Symposium Management en Spiritualiteit Maart 2007.
Galvanistraat AE Ede Nederland T: +31 (0) E: W: F:
Fairtrade Week Week met aandacht voor fairtrade 7 t/m 15 mei Huis aan huis folder.
Internationale marketing
Wie is Pattyn Packing Lines? Onze core business: BOX LINING SOLUTIONSBOX LINING SOLUTIONS.
Van laagste prijzen…naar goede zorg Dotzorg 19/02/2016.
LEEUW VAN DE EXPORT 2016 TIPS VAN DE JURY Dirk Van Steerteghem afdelingshoofd Internationale Handel.
ICT: meer en beter. 1. De Belgische ICT-sector in 3 feiten n medewerkers =2,4% van alle Belgische werknemers n 4,25% van Belgisch B.B.P. in 2005.
24/06/ Vlaamse technologiebedrijven met buitenlandse filialen groeien sneller.
Welkom Producent, markt en consument Keimpe van der Heide, NAV Nederlandse Akkerbouw Vakbond 1.
De onderneming Hoofdstuk 1 Welk type ondernemer ben ik?
Kantoorboekhandel Van Atten
Belgische voorzitterschap 2010
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Toelichting jaarrekening 2016
Alles doen om de herwonnen groei te ondersteunen
Internationalisering

Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
WORLD INSURTECH REPORT CAPGEMINI VERSCHAFT TOEKOMSTGERICHT PERSPECTIEF
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Inspelen op innovaties
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Mix Nationale DHZ sessie 2017
Duurzaamheid C en D Hoofdstuk 4 Profit.
Transcript van de presentatie:

Groei van ‘de onderneming’ … Bakkerij 1900-1930 Groothandel 1930-1955 Discounter 1955-1995 Retail Group 1995-Heden Van bakkerij naar retail group

Groei van het ‘bedrijf’… DreamLand OKay Bio-Planet Symeta DreamBaby Colruyt Group Colruyt LP DATS 24 Colruyt Group services Solucious In het begin van de jaren negentig was er een exponentiële groei met een diversificatie van de activiteiten door de overname van Droomland in 1994. In de daaropvolgende decennia kwamen er bij de non-food winkels nog andere retail formules zoals OKay (1998), Spar retail (2003) en Bio-Planet (2001). In 2007 was het oorspronkelijke familiebedrijf een familie van verschillende formules geworden, elk met hun eigen DNA en ambities. Het oorspronkelijke moederbedrijf, Colruyt, werd bedankt voor bewezen diensten en kreeg zijn plaats naast de andere enseignes. Colruyt PQ Retail Partners Pro à Pro Cru

Onze missie: Samen duurzaam meerwaarde creëren door waardengedreven vakmanschap in retail Notre mission: Créer ensemble une valeur ajoutée durable fondée sur nos valeurs et notre savoir-faire dans la distribution

Kerncijfers

Kerncijfers Aantal eigen winkels is gestegen van 104 in boekjaar 87-88 tot 536 vorig boekjaar Omzet is gestegen van 534 miljoen euro in boekjaar 87-88 tot 9493000000 vorig boekjaar In boekjaar 87-88 waren we met 2868 personeelsleden, vorig boekjaar met 29255. Samen met (vooral) NM leveranciers hebben we de laatste 30 jaar een mooi parcours afgelegd. Wij zijn mooi gegroeid en hebben dit steeds samen met jullie kunnen doen vanuit onze focus op NM (ook jullie groeiden hierdoor). Dewelke we nodig hebben ter ondersteuning van onze prijzenpolitiek (makkelijke vergelijkbaarheid NM), om te innoveren en door het ondersteunen van jullie producten door informeren consumenten en er zo sterke merken van maken.

Succesfactoren van de stabiele groei Sterke investeringen Sterk concept Sterke partnerships local hero De succesfactoren van deze groei (volgens ons), zijn dat al onze aandacht steeds naar de Belgische consument/markt is blijven gaan. Local hero: in elk land is 1ste of 2de distributeur een lokale speler die wint tegen internationale groepen omdat hij zijn markt en klanten beter kent en altijd lokaal blijft investeren. Als local hero (t.o.v. internationale groepen die hun aandacht over verschillende landen moeten spreiden) zijn wij steeds volop blijven investeren in onze winkels/klanten in België. Daarnaast hebben we steeds een sterk concept gehad (sobere kostefficiënte winkels, vriendelijk personeel, laagste prijzen en kwalitatieve producten) dewelke uniek was/is in Europa. En als laatste succesfactor zien wij de samenwerking die wij steeds op constructieve manier zoeken met jullie, onze partners: harde maar eerlijke relatie.