IRI Top Line Report Periode Strategic Insights Team

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
GfK Supermarktkengetallen
Advertisements

1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | mei 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het aantal.
GfK Supermarktkengetallen
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Filmpopulariteit Hoe populair zijn specifieke genres per periode?
De economische positie van EU-landen Crisis in de EU.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK Supermarktkengetallen
Grafiek 1 BBP-groei Nederland
GfK Supermarktkengetallen
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK Supermarktkengetallen
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | Maart 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het aantal.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | week GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | Augustus 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | December 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | November 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
GfK Supermarktkengetallen
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | week GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
De Nederlandse economie 2003 Geert Bruinooge Directeur Macro-economische statistieken en publicaties.
© GfK 2014 | Supermarktkengetallen | september 2014
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | augustus 2014.
De sociaal-economische effectrapportages  Doel SEER: monitoren sociaal-economische ontwikkeling, spreiding kansarme groepen  SEER wordt tot op heden.
Grafiek 1 – BBP-groei Nederland
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | mei Onderwerpen ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen.
© GfK 2015 | Supermarktkengetallen | april 2015
1 © GfK 2015 | Supermarktkengetallen | januari 2015.
© GfK 2015 | Supermarktkengetallen | april 2015
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | oktober 2014.
1 © GfK 2015 | Supermarktkengetallen | juni 2015.
1 © GfK 2015 | Supermarktkengetallen | juni 2015.
1 De Nederlandse conjunctuur in 2007 Michiel Vergeer.
Persconferentie 12 mei 2010 De Nederlandse economie 1e kwartaal 2010 PROGRAMMA Opening en uitreiken persmap 09.30–09.33 Leespauze 09.33–09.48 Presentatie.
© GfK 2015 | Supermarktkengetallen | augustus 2015
1 De Nederlandse economie 2008 Michiel Vergeer. 2 Kernindicatoren – Bbp 1e halfjaar 2009: bijna 5 procent krimp – Werkloosheid loopt op richting 5 procent.
1 De Nederlandse conjunctuur in 2008 Michiel Vergeer.
1 © GfK 2015 | Supermarktkengetallen | maart 2015.
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | september 2015 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | augustus 2015.
1 © GfK 2015 | Supermarktkengetallen | februari 2015.
1 Verbeterplan Zwembad “De Marke”” in opdracht van gemeente Hattem Maart 2014.
De Nederlandse economie 3 e kwartaal 2010 PROGRAMMA Opening en uitreiken persmap – Leespauze – Presentatie uitkomsten door.
De Nederlandse conjunctuur in 2008
Welkom Havo 5..
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
Maatschappelijke geldhoeveelheid
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
Rapport online bereik nieuwsmedia
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
Transcript van de presentatie:

IRI Top Line Report Periode 9 2016 Strategic Insights Team September 2016

De economie groeit, werkloosheid daalt verder, inflatie blijft laag en consumentenvertrouwen is zeer positief Economische variabelen – CBS % Economische groei (t.o.v. vorig kwartaal) % Inflatie % Werkloosheid (niet seizoensgecorrigeerd) Consumentenvertrouwen

De omzet binnen het totale supermarktkanaal (inclusief discounters) is met 2,4% t.o.v. vorig jaar gegroeid Omzet in Euro’s (x mln) – Totaal supermarkten

Ontwikkeling per segment Binnen supermarkten

Dankzij een warme september maand groeit het segment ijs met 1,7% en is de driver achter de groei van vriesvers Omzet in Euro’s (x mln) – MAT 36 2016 vs. vorig jaar – Totaal supermarkten Totaal = All Commodity Value (ACV) opgave door retailers plus extrapolatie hard discount. Uitgesplitste groepen zijn gebaseerd op de categorieën die IRI in kaart brengt.

YTD groeit de omzet Vriesvers met 2,5%. Volume groei is 0,8% YTD groeit de omzet Vriesvers met 2,5%. Volume groei is 0,8%. Totaal Supermarktomzet groeit met 2,2%. Omzet in Euro’s (x mln) – YTD P10 2016 vs. vorig jaar – Totaal supermarkten