Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Advertisements

Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Commercialisatie Fietsen
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Beleidsvoering naar groei
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Quality Function Deployment
Onthaal en service.
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
[Productnaam] Marketingplan
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
MARKETINGMIX.
Pasta & Go. inhoudsopgave 1. Onderneming 2. Bedrijfsactiviteit 3. Sterke punten 4. Taakverdeling en outsourcing 5. Doelgroep 6. Concurrentie 7. Klanten.
INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Positionering Den Beiaard How-project door Kateryna Glushak.
Ondernemen moet je doen
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
LOB normen en waarden Wat wil ik?.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
MINI-ONDERNEMING Periode 2 Opstart & gastcollege Product bedenken & algemeen marktonderzoek Concurrentie & USP (unieke verkoop punten) SWOT-Analyse & tussenevaluatie.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Mini-onderneming Toelichting project Planning Teamverdeling.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
Terugblikken Vorige les Toelichting van het project Planning Toets momenten Belbin-test.
MARKTONDERZOEK Deskresearch Field research Enquetes Diepte-interview.
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
Marketingplan [Productnaam]
Resultaat in de Raad basispresentatie
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
[Productnaam] Marketingplan
Les 2: Van productie tot verkoop
Een product of dienst verkopen
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Praktijk Opleiders Cursus
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marktanalyse.
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Les 5: Het marketingplan
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Les 1: Introductie Marketing
Les: H.3 Het marketingplan
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.
Eén portie sprinkhaan, graag!
Verkoopt en handelt verkoop af
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Product van TU Delft, SEC
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Les 2: Van productie tot verkoop
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Product van TU Delft, SEC
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode 2 Opstart & gastcollege Product bedenken & algemeen marktonderzoek Concurrentie & USP (unieke verkoop punten) Tussentijds inlevermoment & evaluatie

Concurrentie & Unieke eigenschappen

Concurrentie Voldoen aan de eisen en verwachtingen van klanten (doelgroep). Dit beter doen dan de concurrentie. Centrale vragen: Wat vindt de doelgroep belangrijk? Waar is de concurrentie sterk in?

Concurrentie Als onderneming kun je onderscheidend zijn door: Prijs Service Status Enz. De doelgroep heeft verwachtingen en eisen. De concurrentie heeft een strategie.

Concurrentie Belangrijk Onbelangrijk

Concurrentie & Unieke eigenschappen

Unieke eigenschappen Als jou product niet uniek is, valt het niet te verkopen. Je product moet aantrekkelijk zijn. Dit kan door middel van: Prijs Verpakking Inhoud Imago/status Gemak

Opdracht Wat: 1. Zoek DRIE concurrenten voor het product en beschrijf TWEE sterktes en TWEE zwaktes 2. Beschrijf DRIE USP’s bij jullie product Hoe: Groepsverband Gebruik alle middelen die kan vinden Tijd: 55 Minuten, tot 10:00. Resultaat: Duidelijk beeld van de concurrentie & USP’s Klaar: Beschrijf het proces van vandaag