Inkopen bij De Veiling.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
3.3 Nigeria in de wereldeconomie
Advertisements

Marketing voor ZZP-ers
Optimaliseren van het assortiment
MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS
Welkom Workshop e-commerce HBAG bloemen & planten Marcel Rutten
Bedrijfskolom Handboek
Kopen en verkopen les 74.
Opdracht: ‘Tel uit je winst’
XELION HOSTED PHONE SYSTEM
Point of Sales Materiaal
Verkoopresultaat Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 63.
Economische Crisis Hoofdstuk 1, paragraaf 3.
inkoopprijs – verkoopprijs winst – verlies
Hoe en waarom veranderde het GLB aan het einde van de 20 e eeuw?
Klas in de kas Door groep 6.
Fase 1 Ken de (detail)handel
5.2 Hoe kom je aan die broek? Voordat een product in de winkel ligt gaat er veel werk aan vooraf. © Noordhoff Uitgevers
§ 1.2 Sta je samen sterker? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan.
8.1 Waarom handel met het buitenland?
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Verkoop en marketingplan
Economische Crisis Hoofdstuk 1, paragraaf 3.
Vodafone simkaarten. Kwaliteit A: Onze Prepaid is gemaakt van plastic in dit plastic zit een chip deze zijn vaak gemaakt van chipplaten. B: We verwachten.
Goederen H5 Derving Verkoper.
Goederen H4 Derving Eerste verkoper.
functies detailhandel
Antwoorden mobieltje- uit lagelonenlanden dus goedkoper.
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
Detailhandel algemeen
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Werken in een arbeidsorganisatie
Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel.
ken de detailhandel paragraaf 1.6 verkoopsystemen systeem in verkoop
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
TSM Adviseurs In opdracht van GreenWorks
Werken in een arbeidsorganisatie
expertles handelskanalen en inkoop-/verkoopprijs
GROENTE EN FRUIT Elke dag eten we groente of fruit. Maar waar komt dit vandaan? Vandaag onderzoek jij waar onze appels en tomaten vandaan komen. Ook ontdek.
Vlaamse Visveiling n.v..  Samenbrengen van vraag en aanbod  De aanvoerders (first point of sales) bieden vis aan op eenzelfde verkooppunt ( reëel of.
De productiestructuur
De competitieve markt Vraag- en aanbodschema StartSein pagina
Kia inkoper zoeken? Gebruikte Kia snel online verkocht. Kia verkopenKia verkopen site ikwilvanmijnKIAaf.nl.
Inkoop. Inkoopplanning: Voorraadbeheer Hoe en wat en waar inkopen Voor een bepaalde tijd Bestellingen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Voor wie verstandig handelt! KiKi Klant inzicht Keten impact Bloemist 2020 Anton Bril.
Marketing Alle inspanningen die we doen om tegemoet te komen aan wensen en behoeften van een klant.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Consumentengedrag Leren I
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Brutowinst en nettowinst
Hoofdstuk 9 M&O + in groepjes Havo3 iPad.
Distributiebeleid.
Verkopen Les 3 Niveau 4.
Welkom Havo 5..
Welkom havo/vwo 3..
Internationalisering
Dit is onze bedrijfsnaam
De koffieketen Producten en gewassen worden meestal geteeld op plaatsen die gunstig zijn voor dat gewas. Bijvoorbeeld: koffie en cacaobonen groeien het.
Afzet = Aantal verkochte producten
Export &import Economie: Buitenland.
Workshop pitch BloemistExclusief
Werken in een arbeidsorganisatie
Nederland en de rest van de wereld
Niet alleen op de wereld
Nederland en de rest van de wereld
Logistieke werkzaamheden coördineren
De koffieketen 3de graad SO
Duurzaamheid C en D Hoofdstuk 4 Profit.
Transcript van de presentatie:

Inkopen bij De Veiling

VBN=vereniging van bloemenveilingen in Nederland Er zijn een aantal bloemenveilingen in Nederland Royal Flora Holland Bloemenveiling Aalsmeer Eelde Flora Holland Naaldwijk Rijnsburg Venlo Bleiswijk Plantion Ede BVV Bloemenveiling Vleuten

bloemist groothandel Veiling bloemist consument Kweker grossier bloemist Dit is een Handelskanaal

Import = de bloemen komen vanuit het buitenland naar Nederland om naar Nederlandse consumenten te gaan Export = de bloemen gaan vanuit Nederland naar het buitenland om naar buitenlandse consumenten te gaan.

Bloemist: bedrijf/ winkel waar consumenten bloemen kopen Kweker: kweekt het product en bied het aan bij de veiling Consument: klant die bloemen koopt Groothandel: bedrijf dat levert aan bedrijven Veiling: een openbare plaats waar met opbod of afslag word verkocht aan wederverkopers Grossier/lijnrijder: handelaar die langs bloemenwinkels gaat om bloemen te verkopen aan bloemisten

De verzamelruimte Voorafgaand aan de klok. Hier word gekeurd en je kunt voordat de klok begint de bloemen bekijken.

Onderweg naar de klok

Fust met opzetrek vol met chrysanten op een veilingkar

De Klok Werkt bij afslag dus van hoog naar laag.

Opbod= de prijs gaat van laag naar hoog. Iedereen kan steeds meer bieden omdat ze het zo graag willen hebben. Deze manier van kopen komt vaak voor bij de verkoop van oude, antieke dingen en kunstwerken. Eenmaal andermaal en verkocht! Is de slotzin en dan word de prijs vastgesteld. Afslag= de prijs gaat van hoog naar laag, wie het langst wacht met drukken op knop heeft de laagste prijs. Maar wacht je te lang, dan kan het al door een ander gekocht zijn. Deze manier van kopen word veel gebruikt met verse producten, bijvoorbeeld bloemen en vis.

De opsteker

De Mijnzaal

De veiling hal waar alles verzameld word na afloop

De tribune met de kopers

Filmpje over bloemenveiling in Aalsmeer https://youtu.be/lQgRtNGULuE