-Samenvatting -Eindopdracht (cultuur herkenning)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Interculturele communicatie
Advertisements

Interculturele Communicatie
De marketing-omgeving
De Nederlandse Kamer van Koophandel voor België en Luxemburg (NKVK) streeft ernaar het eerste aanspreekpunt te zijn bij grensverleggend zakendoen binnen.
De eerste mensen Paragraaf 1 Hoofdstuk 2.
culturen categoriseren: basiswaarden
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
Opdracht Strategieontwikkeling
‘Ik moet meer lezen met mijn ogen en minder met mijn hart.’
Capturing the Evolution of Corporate An Ethnographic Case Study By Irvin Peckham Magali Silber.
Language, Leadership and Health MAASTRICHT 2012 (c) 2012 Garner Thomson & The Society of Medical NLP Words that harm, words that heal.
Faculteit Sociale Wetenschappen
Trendanalyse introductiecollege, V2, blok 1 peter buis en theo ploeg.
Workshop opstellen adviesrapport
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Consumentengedrag Neoklassieke economische theorie: afweging geld/nut.
Hoofdstuk 17 De organisatiecultuur bepalen en veranderen
Organisatieontwikkeling: cultuur, conflict en verandering
Dimensies Onderwerp Politiek Economie Fysisch Sociaal-cultureel
Reeks 1 Reeks 2 STOP TEST Je kennis van de Europese landen !
Samenvatting: hoofdstuk 1
Hoofdstuk 3 Persoonlijkheid en waarden
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Swot analyse
0 1 Eliminatie…. en wat dan? Ton Rotteveel Plantenziektenkundige Dienst.
Ethnicity, gender and entrepreneurship
Loopbaan&burgerschap. WAT HEB JE NODIG ?  KENNIS ( THEORIE)  INZICHT (VERSCHILLENDE INVALSHOEKEN)  VAARDIGHEDEN.
Dossier Empowerment.
Smart Business Consultants ‘We turn questions into solutions’
Commercieel beleid 1 H2 Marktonderzoek Filiaalmanager.
Stelling: Visie Thomas is een deelverzameling van schema Scribner.
Universiteitstraat 4, B-9000 Ghent, Belgium T +32 (0) , F +32 (0) T. Vander Beken - De kwetsbaarheid.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Taalbeheersing Rotterdam, 26 augustus 2011.
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Dorien `t Hart Med.hro.nl/hardo
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
PESTEN Korte samenvatting v/h wetenschappelijk artikel.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Opdrachten en eindopdracht
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 12 Hafida El- Gharbaoui.
Eindexamen 2016 Oriëntatie kennis en historisch besef:
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Waarom zijn migranten minder vaak lid van een vakbond? Maria Kranendonk en Paul de Beer.
WERELD 3 vwo 4 Conflicten, macht en onmacht par 2 t/m 5.
Televisie en computer H13.3 EUROPESE EENWORDING. 1.Nieuwe wereldoorlog voorkomen 2.Andere economische aanpak (geen protectionisme als in de jaren ‘30)
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Leerling- kenmerken Motivatie (2) Thema januari 2016.
De kracht achter de sportfoto. Inhoudsopgave  Inleiding  Wat wordt verstaan onder sportfotografie en wat zijn de kenmerken van sportfoto’s?  Welke.
Het onderzoeksverslag
CONFLICT HANTERING MET STIJL
3F maken van een verslag.
Maatschappelijk vraagstuk
Hoofdstuk 3 Persoonlijkheid en waarden
Consumenten-gedrag Sociologische blik
RÜYA Bijeenkomst 2 Meiden.
Internationaal I Cultuur zit in je.
Diversiteit en integratie
International Business Practice
Drie vormen van gedrag:
Internationaal I Cultuur zit in je.
België: samenwerking met Nederland
Schrijven 2.7 en 2.8 Formuleren en stijl 3.1
Transcript van de presentatie:

-Samenvatting -Eindopdracht (cultuur herkenning) 12-06-2017

Programma van de dag - Cultuur - Cultuurdimensies - Cross culture, problemen van cross culture - Kolonisatie - DE PEST (Economie) - Bedrijfscultuur - Internationaliseren - Rapporten - Eindopdracht - Proefwerk 16:10h

Cultuur Cultuur is volgens Hofstede & Hofstede, iets dat in de hoofden van mensen zit en hun opvattingen en gedragingen mede vorm geeft en bepaalt. Wat is cultuur? Wat zijn de drie lagen van cultuur?

Cultuurdimensies Wat zijn de zes cultuurdimensies? - Machtsafstand Hofstede cultuurmodel, ‘Dimensies': kenmerken die een cultuur in meerdere of mindere mate bezit en aan de hand waarvan culturen met elkaar kunnen worden vergeleken Wat zijn de zes cultuurdimensies? - Machtsafstand - Individualisme / Collectivisme - Masculaniteit / Feminiteit Masculiniteit: assertief, hard, dominant, macht en prestatiegericht Feminiteit: bescheiden, zacht, tederheid, zorg en troost - Onzekerheid vermijden - Lange of kortetermijndenken - Toegeeflijk en terughoudendheid

Cross culture Wat is cross culture? Ascribed-status Achieved-status De – en centraliserende besluitvorming

Direct en indirecte cultuur Wat houdt een directe en indirecte cultuur in? Hoe zeg je wat je vindt Communicatie in context Low context  High context 

Kolonisatie Wat is de aanleiding tot kolonisatie? Vestigen van een deel van de eigen bevolking in een landstreek die nog niet door het eigen volk bewoond wordt. Wat is de aanleiding tot kolonisatie? Positieve en negatieve effecten van kolonisatie voor beide landen

DE PEST Benoem de DE PEST Demografisch Economisch Sociaal-cultureel Technologisch Ecologisch Politiek-juridisch DESTEP. Door deze factoren te analyseren verkrijgt men een beeld van het landschap waarin een onderneming opereert.De analyse maakt deel uit van de externe analyse en is een onderdeel van de situatie analyse en het marketingplan. Macro

Bedrijfscultuur

Internationaliseren Fenomeen internationaliseren Bedrijfsperspectief Vanuit ons perspectief Verdragen EU Voor en nadelen van internationaliseren

Opbouw van een rapport of verslag Omslag Titelpagina Voorwoord Inhoudsopgave Inleiding Inhoudelijke hoofdstukken Conclusies Literatuur

Eindrapport en presentatie Opdracht: Frankrijk - Mexico – Spanje – Israël – Duitsland - Turkije – Denemarken Groot Brittannië – Portugal- Iran en Pakistan. Beschrijf de volgende elementen van het betreffende land: - Elementen van cultuur - Lagen van de cultuur - Cultuurdimensies (Geert Hofstede) - DE PEST - Kolonisatie ( indien van toepassing ) - Meeste voorkomende bedrijfscultuur. Beschrijf de business etiquette van het betreffende land Internationaliseren Verdragen tussen betreffende land en Nederland - Extra: Beschrijf de samenwerking, leiderschap, communicatie, moeilijkheden en verdere relevante informatie. - Conclusie

Donderdag 29-6-17 Groep van: Annabelle, Kim, Marije en Tessa. Jullie gaan Spanje onder de  loep nemen.   Isa, Eline en Lynn, jullie land voor de eindopdracht wordt Mexico Cheryl, Pascal en Sam, Pakistan is going to be yours. Cheryl, Anouk, Maxime en Alisha Iran wordt jullie land Ramona en de  groep, Denemarken is jullie onderzoeksland.