Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

Voorlichtingsavond sectoren Het Kwadrant Maandag 10 februari 2014
Presentatie regiobijeenkomsten vernieuwing examens vmbo
Zorg Beter mét Vrijwilligers
Loopbaanoriëntatie en -begeleiding
© team 3 Ouderavond 2013 Dinsdag 24 september 2013.
Lesprogramma: 1. Tekst overnemen in schrift. 2. Filmfragment met vragen, 3. Boek: zelfstandig in stilte maken 1, 7, 8, 22, 32, 42, 45, 46 en 47 Beoordeling:
loopbaanplanning / stuurmanskunst
Studieloopbaanbegeleiding binnen Windesheim
LOB Loopbaan Oriëntatie & Begeleiding
LOB als doorlopende leerlijn
Baanderheren, de school voor Loopbaanleren
Wat heeft TOI BLUE gebracht?
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Loopbaanontwikkeling en begeleiding in 2014
Pilot Economie & Ondernemen Vernieuwing in het VMBO
Samenhangende LOB-activiteiten de LOB-Matrix
VAKSCHOOL Werkmiddag
Instroom klas 3 vmbo.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
De N-factor, lessencyclus over netwerken
MAVO VMBO OP DE RGO.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 5: Zelfstandig & samen werken Doelen: Rond vandaag jullie onderdeel van ‘Project Ouderavond’ helemaal af. Zorg.
Basiskennis LOB.
LOB Motieven Wat wil ik?.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
VMBO OP DE RGO. LEERWEGEN IN HET VMBO Basisberoepsgerichte leerweg Kaderberoepsgerichte leerweg Gemende leerweg (mavo) Theoretische leerweg ( mavo)
Omix.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Burgerschap – H. 1 Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.5 Jij en ik zijn gelijk.
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.3 Verschillende culturen
EVENTZ Nieuw profiel, nieuw voorbeeldlesmateriaal
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
DE TALENTENMAP Auteurs CS Vincent van Gogh Inez Barmentloo VMBO-Assen
LOB in het PTA van het VMBO
Nieuw beroepsgericht examenprogramma vmbo en Zorgpact
Studieloopbaanbegeleiding
HOOFDSTUK 6 Goed voor het milieu?
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Talent in beeld.
Poort school voor mavo en havo
LOB als doorlopende lijn
Economische Dimensie – 3.1 Economisch burgerschap
Anne-Karine Bakx | stafmedewerker Onderwijs & Innovatie
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Omschrijvingen en definities
Plannen en optimaliseren
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
Mens & Maatschappij D-Toets
Mens & Maatschappij D-Toets
LOB Motieven Wat wil ik?.
Stappenplan werkwoordspelling
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Ouderavond VMBO 2: Keuzemogelijkheden VMBO 3 Leerlingen nemen zo veel mogelijk plaats bij ouder(s)/verzorger(s) Dinsdag 26 februari
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Paragraaf 2: Toerisme & verkeer
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 4 Bladzijde
Kritiek geven en krijgen
School & Jobs Kesteren Netwerk voor beter voorbereidend beroepsonderwijs dat nauw aansluit bij de vraag van de plaatselijke arbeidsmarkt
Workshop Hybride Techniekopleiders
Samenwerking Mentoraat - LOB - Vaardigheden Educatie
Voorbeeld. Tijdens een SLB les heb ik mijn netwerk in kaart gebracht. Ik kwam er achter dat mijn netwerk niet zo heel groot is. Als ik kijk naar welke.
Transcript van de presentatie:

Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB) Les 2

Wat gaan we doen? Welkom Hoe gaat het? Cijferlijsten, onderwijsovereenkomsten en foto’s Wikiwijs Hoofdstuk 1, Werken aan je toekomst

Wikiwijs Alle informatie over SLB is te vinden in het wikiwijs arrangement Ga naar de volgende link: http://maken.wikiwijs.nl/85500/Loopbaan_orientatie_en_begeleiding__SLB_ Lees de inleiding Lees inhoud, doel en toetsing

Stellingen ‘Een baan vinden is een kwestie van geluk hebben’ Eens of Oneens? Vul je eigen antwoord in onder de stelling op blz. 9

Vul je eigen antwoord in onder de stelling op blz. 9 Stellingen ‘Het is zinloos om over je toekomst na te denken. Daar heb je toch geen invloed op.’ Eens of Oneens? Vul je eigen antwoord in onder de stelling op blz. 9

Stellingen ‘Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken!’ Eens of Oneens? Vul je eigen antwoord in onder de stelling op blz. 9

Film: Wat wil je later worden? https://www.youtube.com/watch?v=mnKuQnlsmxY&feature=youtu.be Beantwoorde de vragen op blz. 10 van je werkboek

Opdracht Maak zelfstandig opdracht 1 en 2 (blz. 12) uit je werkboek. Klaar? Vorm een groepje en presenteer kort je moodboards aan elkaar. (Opdracht 3, blz. 16 - 19 uit je werkboek)

Reflectie en competenties 5 belangrijke loopbaancompetenties: Wat wil ik en waarom wil ik dat? (motievenreflectie) Wat kan ik en waar ben ik minder goed in? (kwaliteitenreflectie) Welk werk wil ik en welke kennis en vaardigheden heb ik nodig? (werkexploratie) Welke keuzes kan ik maken en wat zijn de gevolgen? (loopbaansturing) Wie kan mij helpen? (netwerken) Wat heb je aan deze competenties?