Feedback H3, blz 115 Is informatie van iemand over de effecten van het gedrag van een andere persoon op hem of haar Beschrijf waarneming Geef geen oordeel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vaardigheden van de coach Bijeenkomst 2
Advertisements

Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Principe 3 Leren is een sociale bezigheid
Provincie Limburg Workshop mentorschap 17/5/2013
Feedback Goed feedback kunnen geven is belangrijk
Hoe moet je het vooral NIET doen?
Wat is het geven van feedback?
Evalueren is een verzamelnaam van:
Feedback geven en ontvangen
Hoofdstuk 3 Interpersoonlijke communicatie
Communicatief gedrag + / -
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
Vraaggericht werken.
Luisteren Parafraseren; Reflecteren van gevoel; Herhalen; Ordenen;
Hoofdstuk 2 Interpersoonlijke communicatie
Wat kan Linkedin doen voor jou? Peter Lakeman HvA Mens en Technologie.
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
Communicatiehandvatten Blijf in contact
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
VAARDIG SAMENWERKEN IN HET VRIJWILLIGERSWERK
Adviesrapport Renée van IJperen Jasper Lammens Ferinio Asandikromo
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
COMMUNICATIE Week 1 Docent:.
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
 Toetsonderdeel 2) eindverslag / eind kwartaal 4  Kwartaal 4 wordt afgesloten met een eindverslag. Dit is een evaluatie waarin je terugblikt en reflecteert.
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Luisteren 3 Actief luisteren. Zowel verbaal als non-verbaal
HOOFDSTUK 3 Gespreksvaardigheden.  ature=related ature=related.
Jennifer de Vries med.hro.nl/vrije
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Gespreksvaardigheden
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Zin!Ja Hasselt 21 april  Informatie die de ontvanger aan de zender overdraagt in reactie op de communicatieactiviteit van de zender  Een.
1 H3: Analoge communicatie  Interpretatie  Taalgebruik  Stemgebruik  Lichaamstaal  Kleding  Uiterlijk  Persoonlijke verzorging.
Veilig werken via gedragsverandering Danny Wilms
Conflicten Hoofdstuk 28 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Communicatie 7e les.
Feedback geven op een constructieve manier
Feedback Goed feedback kunnen geven is belangrijk
Communicatie 6e les.
Sociale Vaardigheden / Conflicthantering
Loopbaan en burgerschap les 2
Conflicten Hoofdstuk 28 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Een visie gebaseerd op feiten en meningen,

Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel
BOM-model PV 25/03/2014.
Leidinggeven Communicatie.
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Titel van wetenschappelijk project
Gesprekstechnieken Les 6.
Communicatie 7e les.
Evaluatie [Projectnaam]
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Gesprekstechnieken Les 6.
Omgaan met verschillen
Loopbaan en burgerschap les 3
Gedragsproblemen en stoornissen
Communicatie 6e les.
Omgaan met verschillen
Inspelen op innovaties
Paragraaf 2: Toerisme & verkeer
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Kritiek geven en krijgen
Training Observeren Kijken naar kinderen en leerkrachten
Transcript van de presentatie:

Feedback H3, blz 115 Is informatie van iemand over de effecten van het gedrag van een andere persoon op hem of haar Beschrijf waarneming Geef geen oordeel Terugkoppelen van gedrag 16-6-2018

Verschil feedback en kritiek Kritiek is be- of veroordelend Feedback is beschrijven van waarnemingen Kritiek wijst schuldige aan Feedback geeft geen oordeel Kritiek eist gedragsverandering Feedback geeft keuzemogelijkheid 16-6-2018

Regels voor feedback Geef een ik-boodschap Beschrijf je waarneming Beschrijf het effect dat het op jou heeft Wees specifiek in tijd, plaats Vlak na het voorval 16-6-2018

Vervolg regels feedback Beschrijf alleen veranderbaar gedrag Geef de ander ruimte voor reactie Iemand hoeft het niet met je eens te zijn Niet te veel ineens!!! 16-6-2018

Doel van feedback Verduidelijkt relaties tussen personen Geef je inzicht in Hoe je met mensen omgaat Hoe jij op mensen overkomt 16-6-2018

Vervolg doel van feedback Vergroot je zelfkennis Ondersteunt en bevordert positief gedrag Corrigeert negatief of ongewenst gedrag Draagt bij aan effectieve communicatie 16-6-2018

Ontvangen van feedback 1.luister 2 Vat samen 3. Waardeer/beoordeel wat is gezegd Denk er over na!!!!! 16-6-2018

Vervolg Pas je gedrag aan of niet Ga niet in de verdediging 16-6-2018

Opdracht Denk na over een conflict(je) dat je had met je ouders/vrienden/stage Hoe verliep het conflict Noteer hoe je het volgens de feedback regels beter had kunnen oplossen Vertel dit aan de klas/groepje 16-6-2018

16-6-2018