Kodu Visueel programmeren
Verloop workshop Kennismaking (5min) Eigen praktijkervaring(5min) Kodu algemene opties (5min) Uitleg basisknoppen (10min) Start bouw voorbeeldspel (100 min) Terrein bouwen Experimenteren met terreinbouw Basis spel/programma Oefeningen basis spel Uitbreiding spel/programma Oefeningen uitgebreid spel Bouw zelf je spel en stel vragen (? min) Rondlopen en elkaars spel spelen en bekijken (? min)
Basisprogramma oefeningen Meer appels in spel brengen Verhoog ook de totaal score om te winnen Maak groene appels die punten verliezen Verzin zelf een variatie en experimenteer
Uitgebreid programmeren oefeningen Test de andere wapens uit. Maak de octopus ook maakbaar en lanceer hem vanuit de vliegende schotel. Creëer een andere/extra tegenstander zoals de octopus die kan schieten. Probeer te experimenteren met horen/zien afstand van de octopus om je te zoeken. Creëer een helper die mee de octopussen helpt verjagen. Experimenteer met verschillende camerapunten. Er zitten nog fouten in het spel. Wat kan er nog mis lopen?
Extra’s Volgende level. Volgende bladzijde. Creëer zelf je eigen spel. Verken andere spelen in kodu. Verander de andere werelden in kodu en leer eruit.