Trainingsvoorbereidingsformulier

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TRAININGSVOORBEREIDING
Advertisements

Aantal spelers : keeper Datum :
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
Aantal spelers. : keepers. Datum. : Teamfunctie
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
Het coachen van voetballen
Wedstrijdanalyse formulier
Het voorbereiden van training(en)
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
TRAINING ORIËNTATIEFASE
Doelstelling: Naam Ad Dubbelman opdracht 2.1
17 januari 2015 Programma: – uur: Welkom en uitleg praktijkgedeelte – uur: Praktijk: Maurice Voestermans.
Conditioneel met bal Fartlek
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
Trainingvoorbereiding formulier
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
Doelstelling: Naam Leeftijd of Categorie
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
Technisch Jeugdcoördinator Ad v.d.Broek
Wedstrijdanalyse formulier
E en F Groep 4 tegen 4 naar 7 tegen 7.
Het jeugdvoetballeerproces
1ste jaars E - pupillen Training 1.
1 ste jaars E - pupillen Training 7. Aanvallen Thema 1 Aanvallen- positiespel in de opbouw - uitspelen 1 tegen 1 situatie Warming Up (20 minuten) Cock.
1ste jaars E - pupillen Training 4.
Wedstrijd gericht trainen
Trainingsvoorbereidingsformulier
Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Trainingvoorbereiding formulier
Datum: Teamfunctie: Aanvallen Doelstelling technisch: Kappen,draaien en meenemen van de bal in combinatie met richtingsveranderingen Doelstelling.
Het jeugdvoetballeerproces
# Training : 3 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
Training : 9 Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
# Training : 2 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
# Training : 11 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
A B C Training : 8 Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Wedstrijdanalyse formulier
A B # Training : 7 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
A B C Datum : Teamfunctie : Verdedigen
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Training : 6 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Lezen van wedstrijd formulier NAAM: CURSUS: DOCENT: WEDSTRIJD: DATUM:
Trainingsvoorbereidingsformulier
# Training : 1 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Wedstrijdanalyse formulier
Datum : Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
Trainingsvoorbereidingsformulier
Coach: Team: Teamfunctie: Teamtaak: Speelveldgedeelte:
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Trainingsvoorbereidingsformulier
Trainingsvoorbereidingsformulier
Wedstrijdanalyse formulier
Beide formaties situatief tekenen
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
Trainingvoorbereiding formulier
Trainingvoorbereiding formulier
Transcript van de presentatie:

Trainingsvoorbereidingsformulier Trainer – Coach veldvoetbal tekst COACH TEAM TEAMFUNCTIE TEAMTAAK SPEELVELDGEDEELTE ROL TEGENPARTIJ DOELSTELLING

WEDSTRIJDSITUATIE 11V11 WEDSTRIJDSITUATIE 11v11 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10   Datum: Formatie eigen team: Formatie tegenpartij: VOETBALPROBLEEM;  Wat? Wie? Waar? Wanneer? Welke? DOELSTELLING TRAINING; 1 2 WEDSTRIJDSITUATIE 11v11 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1

TRAINING 1 TOEPASSINGSFASE INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 7 tegen 5) Content Formaties van beide teams (bijv. 1-4-3 tegen 3-3) Manier van scoren van beide teams Bijzonderheden Voorwaarde speelwijze tegenpartij METHODIEK Moeilijker maken? (hoe?) Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) AANWIJZINGEN Handelingen met de bal (positie, moment, richting, snelheid) Handelingen zonder de bal (positie, moment, richting, snelheid) Spelinzicht Communicatie Aantal spelers: Ruimte (x bij y meter): Aantal hesjes (+ kleuren): Aantal ballen: Aantal pylonnen: Aantal doelen (soort): TRAINING 1 TOEPASSINGSFASE 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1

TRAINING 1 OEFEN- / LEERFASE INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 7 tegen 5) Content Formaties van beide teams (bijv. 1-4-3 tegen 3-3) Manier van scoren van beide teams Bijzonderheden Voorwaarde speelwijze tegenpartij METHODIEK Moeilijker maken? (hoe?) Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) AANWIJZINGEN Handelingen met de bal (positie, moment, richting, snelheid) Handelingen zonder de bal (positie, moment, richting, snelheid) Spelinzicht Communicatie Aantal spelers: Ruimte (x bij y meter): Aantal hesjes (+ kleuren): Aantal ballen: Aantal pylonnen: Aantal doelen (soort): TRAINING 1 OEFEN- / LEERFASE 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1

TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 7 tegen 5) Content Formaties van beide teams (bijv. 1-4-3 tegen 3-3) Manier van scoren van beide teams Bijzonderheden Voorwaarde speelwijze tegenpartij METHODIEK Moeilijker maken? (hoe?) Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) AANWIJZINGEN Handelingen met de bal (positie, moment, richting, snelheid) Handelingen zonder de bal (positie, moment, richting, snelheid) Spelinzicht Communicatie Aantal spelers: Ruimte (x bij y meter): Aantal hesjes (+ kleuren): Aantal ballen: Aantal pylonnen: Aantal doelen (soort): TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1

ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE EVALUATIE ZELFREFLECTIE Heb je met de spelers op de doelstelling kunnen trainen? Content Wat zijn de spelers beter gaan uitvoeren (in relatie tot de doelstelling) gedurende jouw training? Wat moeten de spelers nog beter leren uitvoeren (in relatie tot de doelstelling)? Consequenties voor een volgende training Keuze trainingsvorm Keuze beginsituatie Keuze rol tegenpartij Aanwijzingen / accenten voor de coach Hoe heb je de training aangepakt? Content Wat ging er goed en wat ging er minder goed als je kijkt naar jouw rol als trainer? Waarom ging het volgens jou minder goed Wat wil je de volgende keer beter doen? Hoe ga je dit voor elkaar krijgen? ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE

ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE EVALUATIE PRAKTIJKBEGELEIDER Content ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE

Trainingsvoorbereidingsformulier Trainer – Coach veldvoetbal tekst COACH TEAM TEAMFUNCTIE TEAMTAAK SPEELVELDGEDEELTE ROL TEGENPARTIJ DOELSTELLING

WEDSTRIJDSITUATIE 11V11 WEDSTRIJDSITUATIE 11v11 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10   Datum: Formatie eigen team: Formatie tegenpartij: VOETBALPROBLEEM;  Wat? Wie? Waar? Wanneer? Welke? DOELSTELLING TRAINING; 1 2 WEDSTRIJDSITUATIE 11v11 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1

TRAINING 2 TOEPASSINGSFASE INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 7 tegen 5) Content Formaties van beide teams (bijv. 1-4-3 tegen 3-3) Manier van scoren van beide teams Bijzonderheden Voorwaarde speelwijze tegenpartij METHODIEK Moeilijker maken? (hoe?) Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) AANWIJZINGEN Handelingen met de bal (positie, moment, richting, snelheid) Handelingen zonder de bal (positie, moment, richting, snelheid) Spelinzicht Communicatie Aantal spelers: Ruimte (x bij y meter): Aantal hesjes (+ kleuren): Aantal ballen: Aantal pylonnen: Aantal doelen (soort): TRAINING 2 TOEPASSINGSFASE 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1

TRAINING 2 OEFEN- / LEERFASE INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 7 tegen 5) Content Formaties van beide teams (bijv. 1-4-3 tegen 3-3) Manier van scoren van beide teams Bijzonderheden Voorwaarde speelwijze tegenpartij METHODIEK Moeilijker maken? (hoe?) Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) AANWIJZINGEN Handelingen met de bal (positie, moment, richting, snelheid) Handelingen zonder de bal (positie, moment, richting, snelheid) Spelinzicht Communicatie Aantal spelers: Ruimte (x bij y meter): Aantal hesjes (+ kleuren): Aantal ballen: Aantal pylonnen: Aantal doelen (soort): TRAINING 2 OEFEN- / LEERFASE 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1

TRAINING 2 ORIËNTATIEFASE INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 7 tegen 5) Content Formaties van beide teams (bijv. 1-4-3 tegen 3-3) Manier van scoren van beide teams Bijzonderheden Voorwaarde speelwijze tegenpartij METHODIEK Moeilijker maken? (hoe?) Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) AANWIJZINGEN Handelingen met de bal (positie, moment, richting, snelheid) Handelingen zonder de bal (positie, moment, richting, snelheid) Spelinzicht Communicatie Aantal spelers: Ruimte (x bij y meter): Aantal hesjes (+ kleuren): Aantal ballen: Aantal pylonnen: Aantal doelen (soort): TRAINING 2 ORIËNTATIEFASE 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1

ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE EVALUATIE ZELFREFLECTIE Heb je met de spelers op de doelstelling kunnen trainen? Content Wat zijn de spelers beter gaan uitvoeren (in relatie tot de doelstelling) gedurende jouw training? Wat moeten de spelers nog beter leren uitvoeren (in relatie tot de doelstelling)? Consequenties voor een volgende training Keuze trainingsvorm Keuze beginsituatie Keuze rol tegenpartij Aanwijzingen / accenten voor de coach Hoe heb je de training aangepakt? Content Wat ging er goed en wat ging er minder goed als je kijkt naar jouw rol als trainer? Waarom ging het volgens jou minder goed Wat wil je de volgende keer beter doen? Hoe ga je dit voor elkaar krijgen? ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE

ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE EVALUATIE PRAKTIJKBEGELEIDER Content ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE

Trainingsvoorbereidingsformulier Trainer – Coach veldvoetbal tekst COACH TEAM TEAMFUNCTIE TEAMTAAK SPEELVELDGEDEELTE ROL TEGENPARTIJ DOELSTELLING

WEDSTRIJDSITUATIE 11V11 WEDSTRIJDSITUATIE 11v11 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10   Datum: Formatie eigen team: Formatie tegenpartij: VOETBALPROBLEEM;  Wat? Wie? Waar? Wanneer? Welke? DOELSTELLING TRAINING; 1 2 WEDSTRIJDSITUATIE 11v11 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1

TRAINING 2 TOEPASSINGSFASE INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 7 tegen 5) Content Formaties van beide teams (bijv. 1-4-3 tegen 3-3) Manier van scoren van beide teams Bijzonderheden Voorwaarde speelwijze tegenpartij METHODIEK Moeilijker maken? (hoe?) Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) AANWIJZINGEN Handelingen met de bal (positie, moment, richting, snelheid) Handelingen zonder de bal (positie, moment, richting, snelheid) Spelinzicht Communicatie Aantal spelers: Ruimte (x bij y meter): Aantal hesjes (+ kleuren): Aantal ballen: Aantal pylonnen: Aantal doelen (soort): TRAINING 2 TOEPASSINGSFASE 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1

TRAINING 3 OEFEN- / LEERFASE INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 7 tegen 5) Content Formaties van beide teams (bijv. 1-4-3 tegen 3-3) Manier van scoren van beide teams Bijzonderheden Voorwaarde speelwijze tegenpartij METHODIEK Moeilijker maken? (hoe?) Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) AANWIJZINGEN Handelingen met de bal (positie, moment, richting, snelheid) Handelingen zonder de bal (positie, moment, richting, snelheid) Spelinzicht Communicatie Aantal spelers: Ruimte (x bij y meter): Aantal hesjes (+ kleuren): Aantal ballen: Aantal pylonnen: Aantal doelen (soort): TRAINING 3 OEFEN- / LEERFASE 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1

TRAINING 3 ORIËNTATIEFASE INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 7 tegen 5) Content Formaties van beide teams (bijv. 1-4-3 tegen 3-3) Manier van scoren van beide teams Bijzonderheden Voorwaarde speelwijze tegenpartij METHODIEK Moeilijker maken? (hoe?) Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) AANWIJZINGEN Handelingen met de bal (positie, moment, richting, snelheid) Handelingen zonder de bal (positie, moment, richting, snelheid) Spelinzicht Communicatie Aantal spelers: Ruimte (x bij y meter): Aantal hesjes (+ kleuren): Aantal ballen: Aantal pylonnen: Aantal doelen (soort): TRAINING 3 ORIËNTATIEFASE 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1

ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE EVALUATIE ZELFREFLECTIE Heb je met de spelers op de doelstelling kunnen trainen? Content Wat zijn de spelers beter gaan uitvoeren (in relatie tot de doelstelling) gedurende jouw training? Wat moeten de spelers nog beter leren uitvoeren (in relatie tot de doelstelling)? Consequenties voor een volgende training Keuze trainingsvorm Keuze beginsituatie Keuze rol tegenpartij Aanwijzingen / accenten voor de coach Hoe heb je de training aangepakt? Content Wat ging er goed en wat ging er minder goed als je kijkt naar jouw rol als trainer? Waarom ging het volgens jou minder goed Wat wil je de volgende keer beter doen? Hoe ga je dit voor elkaar krijgen? ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE

ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE EVALUATIE PRAKTIJKBEGELEIDER Content ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE