Gameprogrammeren: Afsluiting

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties

Advertisements

Gestructureerd programmeren in C
Hoofdstuk 6: Controle structuren
Frank Stalpers en Ad Baars
Laatste toets Vrijdag 8 november van 8.30 – uur Locatie: EDUC-BETA Stof: Alles! Slides Boek Werkcollegeopgaven Practicumopgaven.
LauwersCollege Buitenpost Java Applet programma dat op een website zichtbaar is Java Application programma dat zelfstandig werkt Javascript Scripttaal.
Opgave 1a: void nvoid staat in de header van een methode die geen resultaatwaarde heeft nde aanroep van een void-methode is dan een opdracht i.p.v. een.
Opgave 2a nMet een InputStream lees je bytes uit een binare file nMet een Reader lees je characters uit een tekstfile.
PHP & MYSQL LES 02 PHP & FORMULIEREN. PHP & MYSQL 01 PHP BASICS 02 PHP & FORMULIEREN 03 PHP & DATABASES 04 CMS: BEST PRACTICE.
Hoorcollege 14 Vijanden, excepties. Overzicht programmaconstructies Opdrachten Toekenning Aanroep void-methode return-opdracht while-opdracht for(each)-opdracht.
Tircms02-p les 2 Meer operatoren Arrays en pointers Types en conversie.
Tircms03-p les 4 Klassen. Abstracte datatypes in C struct stack { char info[100]; int top; }; void reset(stack *s) { s->top = -1; } void push(stack *s,
Hoorcollege 1a Praktische zaken. Gameprogrammeren Doel van het vak: Games programmeren (de game loop, sprites, audio, physics, animatie…) Basisprogrammeertechnieken.
Hoofdstuk 3 Methoden om te tekenen.
Opgave 1a ncompiler: vertaalt broncode naar machine-uitvoerbare code ninterpreter: voert broncode direct uit.
Hoofdstuk 4 Nieuwe methoden. Tekenen g.drawRect(20,60,40,40); g.drawLine(20,60,40,40); g.drawLine(40,40,60,60); g.drawRect(70,60,40,40); g.drawLine(70,60,90,40);
Java Objectgeoriënteerd Programmeren in Java met BlueJ Hoofdstuk 7 Polymorfie en overerving © 2014, Gertjan Laan, versie 2.
Studiehouding Ergens verstand van krijgen kost tijd… Uren die je alleen in je boeken doorbrengt maken het verschil. Er is niets mis met onafhankelijkheid.
Soorten programma’s nConsole- applicatie. Soorten programma’s nConsole- applicatie nWindows- applicatie.
Tentamentraining: Leerjaar: Cluster: Periode: Toetscode:
Les 3 - Operators Workshop Php Basic. ICT Academy Php Basic Content Operators Wiskundig Toewijzing Vergelijking.
Loops en errors Array's Random try catch for loop while loop do while loop.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Partial Classes, Enemies, Exceptions
Game Object Structuren
Aanroep van een methode voert opdrachten uit in de body daarvan
Gameprogrammeren: Objecten en geheugen
Gameprogrammeren: Game Assets
Gameprogrammeren: Lists en interfaces
Gameprogrammeren: Keuzeopdrachten
Gameprogrammeren: Introductie
Gameprogrammeren: Overerving
Hoofdstuk 9.2 Strings.
Gameprogrammeren: Char en String
Arjan Egges & Paul Bergervoet
Gameprogrammeren: Variabelen, declaraties en toekenningen
Gameprogrammeren: Expressies
Windows-applicatie using System.Windows.Forms; using System.Drawing;
Gameprogrammeren: Animatie
Gameprogrammeren: Methoden
vandaag èn vrijdag deadline maandag 12 dec.
Gameprogrammeren: Overerving in Painter
Gameprogrammeren: Player input in Painter
Tinpro015b-les 1 C++ voor C-kenners Voor Technische Informatica.
Gameprogrammeren: Programmastructuur
Basis Gameprogrammeren
Gameprogrammeren: Tiles in Tick Tick
Gameprogrammeren: Willekeurigheid (Randomness)
Gameprogrammeren: Herhalingen
Gameprogrammeren: Platform-games
Gameprogrammeren: Properties
Gameprogrammeren: Game Basics
Syntax van opdracht opdracht naam naam ( expressie ) ; . , expressie
Libraries, Platform Games
Gameprogrammeren: Recursie
Gameprogrammeren: Exceptions
Gameprogrammeren: Abstracte klassen
Willekeurigheid en Herhaling
Gameprogrammeren: Interfaces
Aanroep van een methode voert opdrachten uit in de body daarvan
Gameprogrammeren: Tiles en File I/O in Tick Tick
Game: omgaan met tijd (Jewel-Jam)
Gameprogrammeren: Klassen en objecten
Small Basic Console deel 2
Arjan Egges & Paul Bergervoet
Object Communication (Jewel Jam)
Eerste deeltentamen Nagekeken werk ligt voor in de zaal
Gameprogrammeren: Enemies in Tick Tick
Gameprogrammeren: Sprite sheets
Gameprogrammeren: Arrays
Transcript van de presentatie:

Gameprogrammeren: Afsluiting Arjan Egges Paul Bergervoet Wouter van Toll

Overzicht programmaconstructies kun je doen kun je uitrekenen Opdrachten Toekenning Aanroep void-methode return-opdracht while-opdracht for(each)-opdracht { ... }-bundeling if-opdracht switch-opdracht try-catch-opdracht throw-opdracht Expressies Constante Variabele Aanroep methode Expressie met operatoren Expressie met haakjes new-expressie this en base (cast)-conversie met haakjes of as

Laatste toets Vrijdag 10 november, 8.30 – 10.30 uur Locatie: EDUC-BETA Stof: Alles! Slides Boek Werkcollegeopgaven Practicumopgaven

Een paar tips Wees kort en bondig Wees precies: termen zoals klasse, object, subklasse, variabele, declaratie, opdracht, toekenning niet door elkaar halen) Als je voor een methode meer dan het antwoordvak nodig hebt, dan doe je iets verkeerd Als je bepaalde stukken code vijf keer moet overschrijven, probeer eens een loop

Voorbereiding Programmeren leer je door te doen Doe de opgaven uit het boek Doe de toetsen van vorige jaren Probeer de problemen uit de practicumopgave nog eens zelf op te lossen (zonder partner!) Lees het boek goed door, en zorg dat je alle termen en verbanden snapt Rust goed uit

Wat hebben we zoal gedaan? Belangrijkste programmeerprincipes behandeld: Keuze, iteratie, loops Object-georienteerd programmeren Arrays, strings, files Games programmeren Game loop, game-objecten Game states Botsingen afhandelen, … En natuurlijk zelf games maken!

Wat komt er nog? In de bachelor: Gametechnologie introductieproject Toepassen van opgedane kennis Samenwerken in teamverband Vakken over databases, graphics, gameontwerp, ... En dan zijn er ook nog masterprogramma’s: GMT, AI, COSC, …

Cursusevaluatie Wat vonden jullie ervan? Klopt het vak met jullie verwachtingen? Wat misten jullie? Wat moet vooral zo blijven? Vul het online evaluatieformulier in! https://caracal.science.uu.nl