Gameprogrammeren: Afsluiting Arjan Egges Paul Bergervoet Wouter van Toll
Overzicht programmaconstructies kun je doen kun je uitrekenen Opdrachten Toekenning Aanroep void-methode return-opdracht while-opdracht for(each)-opdracht { ... }-bundeling if-opdracht switch-opdracht try-catch-opdracht throw-opdracht Expressies Constante Variabele Aanroep methode Expressie met operatoren Expressie met haakjes new-expressie this en base (cast)-conversie met haakjes of as
Laatste toets Vrijdag 10 november, 8.30 – 10.30 uur Locatie: EDUC-BETA Stof: Alles! Slides Boek Werkcollegeopgaven Practicumopgaven
Een paar tips Wees kort en bondig Wees precies: termen zoals klasse, object, subklasse, variabele, declaratie, opdracht, toekenning niet door elkaar halen) Als je voor een methode meer dan het antwoordvak nodig hebt, dan doe je iets verkeerd Als je bepaalde stukken code vijf keer moet overschrijven, probeer eens een loop
Voorbereiding Programmeren leer je door te doen Doe de opgaven uit het boek Doe de toetsen van vorige jaren Probeer de problemen uit de practicumopgave nog eens zelf op te lossen (zonder partner!) Lees het boek goed door, en zorg dat je alle termen en verbanden snapt Rust goed uit
Wat hebben we zoal gedaan? Belangrijkste programmeerprincipes behandeld: Keuze, iteratie, loops Object-georienteerd programmeren Arrays, strings, files Games programmeren Game loop, game-objecten Game states Botsingen afhandelen, … En natuurlijk zelf games maken!
Wat komt er nog? In de bachelor: Gametechnologie introductieproject Toepassen van opgedane kennis Samenwerken in teamverband Vakken over databases, graphics, gameontwerp, ... En dan zijn er ook nog masterprogramma’s: GMT, AI, COSC, …
Cursusevaluatie Wat vonden jullie ervan? Klopt het vak met jullie verwachtingen? Wat misten jullie? Wat moet vooral zo blijven? Vul het online evaluatieformulier in! https://caracal.science.uu.nl