Tentoonstellingscatalogus of digital exhibition report?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sollicitanten - Wat / Waarom? - Algemene werking - Mogelijkheden sollicitanten - Mogelijkheden directies.
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Les 4 cursus WordPress. Wat gaan we doen (1) 1. Importeren via Word problemen 2. Alle pagina’s en berichten verwijderen, incl prullenbak leegmaken 3.
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
COVS en de website Presentatie voor VCN en districten 30 maart 2013.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Regelhulp Regelhulp is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Presentatie nieuwe media
Introductie Digitale Bibliotheek UGent
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Projectbeschrijving MNU Presentatie Hogeschool van Amsterdam Carel Hofland 1 februari 2011.
Intro Pussy Galore INMIDDELS IN 15 BOSCOPEN IN BINNEN- EN BUITENLAND.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Een preview 27/05/2008 UiTinVlaanderen.be. Van cultuur naar UiT = content verbreding - CultuurDatabank - Zichtbaar in navigatielinkjes - Merkbaar in.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
1 realtime and social: blogs & tweets, FB & G+ Jeroen Bosman VOGIN, 17 november 2011 Wageningen.
1 Welkom Loe Hameleers Gerard Maeijer. 2 ERP systemen zullen een ingrijpende verandering ondergaan ERP systemen zullen een ingrijpende verandering ondergaan.
Bibliotheek Sociale Wetenschappen Introductie tot het zoeken Communicatiewetenschappen  Website faculteitsbibliotheek  Catalogus LIBISng: boeken, eindwerken,
Bibliotheek Sociale Wetenschappen Introductie tot het zoeken  Website faculteitsbibliotheek  Catalogus LIBISng: boeken, eindwerken, tijdschriften  Databanken:artikels.
Bibliotheek Sociale Wetenschappen Introductie tot het zoeken  Website faculteitsbibliotheek  Catalogus LIBISng: boeken, eindwerken, tijdschriften  Databanken:artikels.
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Instructie weblog. Start van je eigen weblog 1) Ga naar weblog.aocfriesland.nl 2) Je krijgt het volgende scherm te zien. 3) Ga naar inloggen, zowel links.
Online marketing Expert (in een week)
  Site onderzoeken en analyseren.  Korte scan website (quickscan).  Site toetsen aan requirements.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
IAM  V1 Kernproject Week 7. IAM - HvA Programm Case team Anneton 2 einddeliverables De begroting.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Handleiding gebruik Carbon Manager t.b.v. Low Car Diet
Let’s go! ›Beginnerspresentatie ›Starten met prospero ›Verschil CMS en web navigator ›Nieuwe content > nieuwe folder aanmaken ›Bestanden uploaden ›Linkobject.
Uitleg Umbraco - Powerpoint Presentatie
Titel Ondertitel datum Probusclub Jan Adriaenszn Leeghwater.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
> Instagram URL. Instagram URL uitleg Door de opkomende social media kan het handig zijn social media links op uw website te (laten) plaatsen. Maar wat.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Meer interactie met de OCMW's via de sociale media LinkedIn: een groep voor uitwisseling van goede praktijken.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Voor bibliotheken. Training AquaBrowser Zoetermeer, 20 mei 2010.
Sway.
Diy met kunstenaars maak een natuurfoto met Elspeth diederix
Operationeel plan DIMAGINI
Maak je website beter vindbaar!
Op social media. op social media volgers volgers +/- 700 volgers volgers.
INSPIRATIESESSIE.
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Pinterest URL >.
SEO Seminar.
Digi(bord)boek project <titel project>
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Kennisclip Web toepassingen
Social Media Online Continuïteit 18/09/2018
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
Samenwerken en communicatie
Social media voor statenleden/politici
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
L’OREAL PPD WERKSET - FACEBOOK ADS.
Marketing en zoekmachines
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Tentoonstellingscatalogus of digital exhibition report? Informatie aan Zee 18/09/2015

Uitgangspunt Analyse van klassieke tentoonstellingscatalogus Nieuw concept en mogelijkheden Interactie met publiek, experts… Digitale tentoonstellingsverhaal archiveren en ontsluiten Realisatie in fases: wireframes nieuwe website Athenaplus-tool voor online digitale tentoonstellingen en archivering: MOVIO Naar een ‘digitale asset’/digitale publicatie

Interactie en content van sociale media

Aanpak Co-creatief proces met workshops en externe begeleiding Workshops met voorbereidend zoekwerk Positionering Museum M op het web

MOVIO

Foto gallerie Timeline Comments Audio- en videofragmenten

Voor - tijdens - na concept Pinboard pagina’s VOOR Aankondiging van de tentoonstelling Beschikbare recensies uit het verleden Ontmoet de kunstenaar Avant première communicatie Poll: Ga je naar de tentoonstelling? Setup van de tentoonstelling Koop nu al tickets ... TIJDENS Tweets over de tentoonstelling Reviews van bezoekers toevoegen Mogelijkheid tot discussiëren Poll “hoe vond je de tentoonstelling” Producten uit de MuseumShop Recensies van de pers Digital exhibition ... NA Herbeleef de tentoonstelling Foto’s van de tentoonstelling Afsluiten van de tentoonstelling Extra fotomateriaal Behind the scenes materiaal Compilatie video over de bezoekers MuseumShop ...

Type inhoud HOOFDBEELD Pinboard pagina’s HOOFDBEELD Sprekend beeld met titel & stukje currerende copy om de collectie in te leiden OWN CONTENT PRAKTISCH Informatie rond praktische invulling (datum, zaal of venue) CONTENT ELEMENTEN Blokje ter introductie van de artist Introductie van de curator Kaderen van de heisa rond een bepaalde tentoonstelling Woordje van de directeur ter aankondiging van de “This was 2015” OWN CONTENT / WIKIPEDIA TWEETS / INTERVIEWS Selectie van interessante tweets Selectie van interessante artikels / interviews ... SOCIAL CONTENT POLL INTERACTIE MET PUBLIEK REVIEWS BEZOEKERS OWN CONTENT (HELLO CUSTOMER)

Tentoonstellingspagina - Sarah Morris Voor Tentoonstellingspagina - Sarah Morris Indicatie wanneer de collectie / tentoonstelling van Sarah Morris in Museum M te bekijken valt Stukje van Museum M over Sarah Morris Extra content & call to actions bv “Koop tickets” Social shares Fixed informatie rond start en einde tentoonstelling, venue & eventuele speciaal event

Pagina tentoonstelling - Sarah Morris Voor Pagina tentoonstelling - Sarah Morris Recensies van andere bronnen Mogelijkheid tot plaatsen van vaste content blokken Grafisch bepalen welke contentblokken er zijn voor bijvoorbeeld tweets, Live streams Poll om te peilen naar de interesse om langs te komen Exclusiviteiten voor M-bassadeurs doorheen de site heel zichtbaar maken Relevante links naar meer informatie voor beleven met je familie, in groep of download van de app vb

Pagina tentoonstelling - Sarah Morris Tijdens Pagina tentoonstelling - Sarah Morris De content varieert, zowel in intro, CTA als inhoudelijke blokken doorheen de levensduur van een tentoonstelling vb. recensies, tweets, andere poll vraag, items uit de M-shop worden toegevoegd

Pagina tentoonstelling - Sarah Morris Tijdens Pagina tentoonstelling - Sarah Morris Live stream met tweets over Sarah Morris en deze tentoonstelling (hashtag gebruiken om te filteren) Content wordt extra toegevoegd indien deze beschikbaar wordt Relevante integratie van webshop items, gelinkt aan de tentoonstelling of overzichtspagina

Pagina tentoonstelling - Sarah Morris Tijdens Pagina tentoonstelling - Sarah Morris Recenssies van de pers met betrekking tot de eigen tentoonstelling Aanwezige recenies uit de voor fase blijven online staan. De content hoeft niet te verdwijnen Interview met Sarah Morris op de avant première Eigen fotos en foto’s vanop Social Media Selectie van tweets, die meer aandacht krijgen op de overzichtspagina Relevante call to actions met betrekking tot deze tentoonstelling

Pagina tentoonstelling - Sarah Morris Op elk moment tijdens, voor en na de tentoonstelling kan een CTA via deverkoopsbalk naar voor geschoven worden Ook na de tentoonstelling wordt de content overal aangepast

Online publiceren Archibald (ARCHives of Belgian Art – Letters and Documents van het Archief van Hedendaagse Kunst in België - KMSKB/AHKB) Codart Ezine iBooks http://www.pdfbooksforfree.com/ Gutenberg.org …