Module 2 : You’re beautiful

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uitslag enquête over online pesten
Advertisements

Verborgen vormen van pesten
Hoe maak ik een goed online cv?
Internet fun & veilig! titeldia.
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
Internet fun & veilig!. Wie zijn we? Naam Wij werken voor Microsoft Insert your picture here.
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
Moraliteit Les 1 Ethiek – Moraliteit – Les 1 Datum:
(De rest van de tijd besteden we aan het KiVa-spel)
WIJ ZULLEN VOOR ALTIJD VRIENDEN ZIJN ...
5 e /6 e leerjaar Vul hier je school in LES 2 - Krabbels van een onderzoeker.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Altijd online!.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Mijn vrouw en ik.. Eerst wil ik me even voorstellen. Ik ben Hendrik.
Bewijs verzamelen. Wat gaan we doen vandaag? Voorbeeldverhaal Afloop van het verhaal Uitleg over bewijs verzamelen.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 5: Zelfstandig & samen werken Doelen: Rond vandaag jullie onderdeel van ‘Project Ouderavond’ helemaal af. Zorg.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
, Sociale veiligheid is cruciaal voor kinderen om te kunnen leren Evt. logo van de school.
Schokkende beelden in de media Media begrip week
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
SCHIJN EN WERKELIJKHEID ZIJN DROMEN BEDROG?. INTRO
Vorige keer sprak Jan over: Waarom is de geest uitgestort? We zijn gekocht met een doel. God wil door jou heen zijn vrucht aan de volkeren geven.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Internet en seks.
Het school jaar Het school jaar is al bijna geweest van Boschveld iedereen is heel erg blij. Iedereen gaat bijna op vakantie het schooljaar was heel.
Fidget Spinners Mediabegrip week
Introductie ICT ICT Introductie.
Reken je (niet) rijk.
B-1: Twee vriendinnen zitten samen op de bank
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Doet ie het of doet ie het niet?
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Module 2 : You’re beautiful
Module 2 : You’re beautiful
Wanneer het niet loopt zoals je wenst.
Voor wat hoort wat Plaatje.
Module 2 : You’re beautiful
Les 1. Stay strong! B E L O V E D.
Les 4 Mensenhandel B E L O V E D.
Jong en oud 2 Kronieken 34:1 & 3
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
Inhoud Digitale ontwikkelingen op school Actuele zaken Wat vindt u?
Lezen in groep 3 Okt 2017.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Nee Zeggen!.
Jongeren en seks Plaatje.
Opvoeden - 24 juni
Hier is het OOP! Zeggen wat je wilt!.
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Zingen en rappen in de biologieles
‘In veilige handen’ Welkom en kennismaking
Oorcheck op het mbo 1 Over gehoor en gehoorschade
Wat doe jij?.
Loopbaan en burgerschap les 3
Semantisatieverhaal: Het is nu maart, en na maart komt april hè
Wat de leerling doet Wat de docent doet
Kunst zonder grenzen Les 2C en 2D Non-conformisme.
Les 1. Let’s have a look Module 2 : Look at you!
Procedures aan begin van het jaar
Les 5. Over de grens?! B E L O V E D.
Module 1 What’s Love Lesmethode Seksualiteit en Weerbaarheid.
Wat heb je nodig? Een hoop lef.
Suriname Samsam – Burgerschap in de Klas
Transcript van de presentatie:

Module 2 : You’re beautiful Les 5. Over de grens Module 2 : You’re beautiful

Les 5. Over de grens LES 5 Module 2 Wat besproken? 2017 Be-Loved 2

In case-3 In case-4 LES 5 5.2 Wat nu? Kies een situatie uit! Tim zit in de eerste klas. Al vanaf het begin heeft hij het gevoel gehad dat hij er niet bij hoort.……. In case-4 Via internet heeft Renate een leuke, wat oudere jongen leren kennen: Mo. Ze chat iedere dag met hem en is helemaal verliefd. Vriendinnen zeggen dat Renate erg is veranderd sinds ze Mo heeft leren kennen.….. LES 5 Beantwoord de vragen in het werkboek: 1. Wat vinden jullie van wat er gebeurt in deze situatie? 2. Hoe zou je zelf reageren? (Schrijf de verschillende reacties hieronder op.) Be-Loved 3. Heb je zelf weleens in een soortgelijke situatie gezeten of ken je iemand die in zo´n situatie zit? 4. Is er iets wat de persoon had kunnen doen om dit te voorkomen? 5. Hoe zouden jullie kunnen helpen? Of wat zou je tegen de persoon willen zeggen? 2017

Kies één boodschap: Max. 15 min. 5.3 Ik weet... LES 5 Verwerking: - Sexting: weet wat te doen! - Veilig online: do’s and don’ts. - Respecteer elkaars grens. Iedereen is anders. - Stuur een ontvangen naaktfoto niet door. - Naaktfoto in een groep verspreidt? Zeg er wat van! - Wees jezelf, ook online! LES 5 Be-Loved Max. 15 min. 2017 Preventieposter Ansichtkaart (preventie)Filmpje Stappenplan Verwerking:

Waardevol – Je wordt gezien! 5.4 Afronding LES 5 2017 Be-Loved Waardevol – Je wordt gezien! 5