Parels en puzzels Remko Boers SCOH.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Noodzaak van slimmer onderzoek Alfons ten Brummelhuis Den Haag, 4 juni 2014.
Advertisements

Informatieavond groep 7
ICT in Marketing & Communicatie Hoe gebruiken wij de ICT middelen binnen de afdeling marketing & Communicatie.
Leren in een ICT - context. een verhaal in beeld brengen…
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Waarom ‘Financiën en Leermiddelenbeleid’? Doel van deze presentatie Het budget en de kosten De verdelingssystematiek Twee scholen, twee scenario’s De logistiek.
Toptaken in Tilburg Erik de Ridder van naar 190 pagina’s in drie simpele stappen best wel moeilijke.
Haags Model Cultuureducatie en Participatie. Klein beetje historie Kunstenplanperiode : commissie Hirsch Ballin Beleid vastgesteld: per 1 januari.
“ Beleidsmatig werken aan ICT ”
MBO passend onderwijs
CBE: Centra voor Basiseducatie
SharePoint in het Onderwijs – Montiplaza.nl
ICT in een dynamische context
Sinds 1 januari 2008 is Haarlem Wabo georiënteerd georganiseerd.
Bestuurlijke afspraken rijk -gemeenten
bouwstenen voor ict in het onderwijs
Kritisch bekijken van software Niet het vele is goed…
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
Passend Onderwijs Directie en IB-ers 10 en 31 oktober 2013.
ICT in onderwijs: We moeten vaart maken!
Openbare Jenaplanschool de Buizerd
Wat is passend onderwijs?
DE JUISTE SCHOOL VOOR ELK KIND
Gemeente Nijmegen Informatiebijeenkomst Hervorming gesubsidieerde arbeid 13 januari 2011 Mark van der Velden projectleider.
Een digitaal leerplatform
GOED ONDERWIJS Eigen onderwijskundig concept (volledig leren), drie belangrijke pijlers: activerende didactiek; veel aandacht voor vaardigheden; volledig.
Passend Onderwijs en Unicoz Presentatie gmr 10 oktober 2012.
Het portfolio voor Studietrajectbegeleiding ‘Wie ben ik, wat kan ik, wat weet ik’
Lokalebesturen.limburg.be Streekgericht bibliotheekbeleid Stand van zaken proeftuin digitale collecties Presentatie aan de Limburgse bibliothecarissen.
De Bibliotheek en basisvaardigheden en Kunst van Lezen 0-18 jaar
Samenwerken aan strategisch personeelsbeleid
Voorlichting POVO 2015 Kees Blaauw. fokor De rol van het voortgezet onderwijs Certificering voor OSO in OT Elke vo school heeft.
Richard vd Kroft Portfoliomanagement bij VenJ
Leerlijn programmeren in het basisonderwijs
1 Naar het voortgezet onderwijs!. WELKOM OP DE OPEN DAG VAN 2 Alle informatie terug te vinden op de website:
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening door: Hans de Vroome (beleidsadviseur W&I en projectleider armoedepact BPV) 13 november 2012.
28 maart 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
30 mei 2016 BGT: De handen uit de mouwen Alive & Kicking Ruud van Rossem, Programmamanager BGT.
Sectorplan Vierkant voor Werk Samenwerkingsverband.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
Studiereis Finland Maandag 21 oktober tot en met vrijdag 25 oktober 2013.
Informatieve ouderavond Inrichting schoolorganisatie Th.J.Rijkenschool
Voorlichtingsbijeenkomst Notebookproject Pax Christi College The Rent Company B.V. Ronald van den Boogaard adres:
Het proces om te komen tot een leerlijn programmeren in het basisonderwijs Programmeren is geen taal, het is materiaal om mee te bouwen Mark Vrolijk, Directeur-Bestuurder.
Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing BSL De.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Computational Thinking in het curriculum Utrecht, 25 mei 2016 Allard Strijker.
Bevraging mediawijsheid Overzicht reacties. Lager onderwijs.
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
De openbare bibliotheek als huis van de mediawijsheid in 2027
Naar het Voortgezet Onderwijs
Jeugdgezondheidszorg 0-19
Inhoud Digitale ontwikkelingen op school Actuele zaken Wat vindt u?
Inkoopcoöperatie.
Visie mediawijsheid KB
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
Computational thinking != Programmeren != Coderen
NETWERKBIJEENKOMST ICT-AMBASSADEURS 18 JANUARI 2018
Samenwerken en communicatie
Moderne vreemde talen in het basisonderwijs
Activernde didactiek & passende werkvormen
Transitie Wmo /Jeugd.
13/02/2017 Klinische simulaties Pijler 3 - introductie
Gemeente Nieuwkoop - Bechtle
Samenwerken en communicatie
Visie op het economieonderwijs
Digitale geletterdheid
Van Maerlantlyceum Invoering laptops leerjaar 1 en leerjaar 4
Opleiding Expert ICT & Media Susan van Soest
Bunnik & het RHC Zuidoost Utrecht
Transcript van de presentatie:

Parels en puzzels Remko Boers SCOH

drie pijlers Introductiecursus ict-beleid bij SCOH Ict-beleid bestaat uit drie pijlers

Ict en informatiebeveiliging Pijler 1: Ict en informatiebeveiliging Uitsluitend gebruik van goedgekeurde software Autorisatie van applicaties per school op orde

Pijler 2: Ict en communicatie

Pijler 3: Ict en educatie

Parels

Landelijk privacy convenant Applicaties screenen deden we zelf Vanaf nu landelijke afspraken hanteren

Alle scholen in Office 365 Start januari 2015 Gereed maart 2016 40 mailmigraties Start januari 2015 Gereed maart 2016

Ict programmamanagement vaste plek in organisatie Per augustus 2016

Als blogger in de Vives

Deelname SCOH-ambassadeursprogramma blijft toenemen

Puzzels

Aanbestedingen Connectiviteit Hardware Netwerkbeheer en infrastructuur

Pijler 3: ict en educatie 1. Digitale vaardigheden van leraren Welk minimum? Hoe krijg je iedereen binnenboord?

Pijler 3: ict en educatie 2. Ict als middel Scholen begeleiden in maken van ‘juiste’ keuzes.

Pijler 3: ict en educatie 3. Ict als doel Scholen begeleiden in vormen van aanbod: Basis ict-vaardigheden Mediawijsheid Computational thinking Maker movement