Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media marketing
Advertisements

De kansen én valkuilen van nieuwe media
Heerlijk Wonen marketing
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Saleskit digitale mogelijkheden LINDA.. saleskit digitale mogelijkheden LINDA.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Arteveldehogeschool Office management
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Nieuw relatiemanagement / scrm
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
De trend Duurzame verandering PRINT 2.0 Op weg naar duurzame verandering en vernieuwing binnen Facilitair Management & Inkoop DE TRENDHET CONCEPTHET BOEKPR.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Nieuw relatiemanagement SCRM Nieuw relatiemanagement SCRM.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Marketingcommunicatie
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Training voorbeeld voor
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
Hoe werkt Kampong TV? Onderdeel van Team communicatie 100% vrijwilligerswerk Samenwerking studenten Hogeschool Samenwerking Kampong videoteam Faciliteiten.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Maartje Douma & Chantal van de Wiel Formulemanager Plaza food for all Zuid en Noord Nederland.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Operationeel plan DIMAGINI
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Middenstand en horeca Wat kun je zelf met het evenement? Ideeen?
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale media inzetten
Social Media & Sport Deel I
Op social media. op social media volgers volgers +/- 700 volgers volgers.
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
What will you do to change the
Sociale media.
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Sociale Media.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
WAT LEREN ONZE LEERLINGEN?
Minor Digital Marketing
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
START is een community binnen Isagenix die bestaat uit visionairs en doeners van 18 tot 35 jaar oud uit de hele wereld. Deze leden van START willen hun.
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
SterrenrestaurantNeuf Mille Gent
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager online NPO Zapp en Zappelin

Twitter Twitter is het perfecte medium om de doelgroep van Zapp te bereiken: zorg dat je daar bent waar je publiek is. Roze = waar Geel = niet waar

Content Wat werkt beter? Roze Geel

Kleine flauwe ‘spelletjes’ werken! Maak unieke content met jouw merk.

Targetting Om de Zapp-fans op Facebook te bereiken moet je als doelgroep 13-24 jaar invullen. Roze = waar Geel = niet waar

Brainstorm Wat is belangrijk aan een brainstorm? Roze = niemand blokkeert elkaar Geel = veel bier en bitterballen

Budget mkt plan Voor de uitvoering van een goed marketing- en communicatieplan heb je minstens €20.000,- nodig. Roze = waar Geel = niet waar

Social Media Wanneer is de Zapp-doelgroep het meest actief op social media? Roze = om 16.00 uur Geel = om 20.30 uur

Shoot-out Hoeveel abs. kijkers had de eerste uitzending van het Jeugdjournaal in vernieuwde vorm op 21 augustus dit jaar?

Zapp en Zappelin Onderdeel NPO Doelgroep Inzicht Bewijs Programmering

Onze producten Televisiezenders Evenementen Zapp en Zappelin Doeboek Zappelin 2 sites: Zapp.nl en Zappelin.nl 4 apps: iOS en Android Zapp en Zappelin Facebook: Zapp en Zappelin Instagram: Zapp en Zappelin Snapchat: Zapp Pinterest: Zappelin YouTube: Zapp en Zappelin Nieuwsbrieven Zapp en Zappelin

Soorten content Interactieve spelletjes en grapjes Actualiteit Acties Backstage Linkpost voor clicks Foto-post voor interactie Video-post voor views Inhoudelijke content vs marketing-content Plaatjes op Instagram Video’s op Facebook en Instagram story Livestreamen Events

Doen! Kies je kanalen claim je merk op de andere kanalen Maak een content planning en houd je daaraan Interactie: Bereikbaar Reageer op andere merken Vraag om interactie Templates In hokjes denken en targetten: 13-24 jaar Post voor kinderen om 18.30 uur

Niet doen Overdaad schaadt Lange teksten Streven naar directe conversie vanuit social media Een onderwerp te vroeg laten leven (m.u.v. events) Een medium voor meer doelgroepen gebruiken

Inspiratie Ontwikkelingen delen Vakliteratuur Concurrentie Creatieve sessies / brainstorms Evaluaties

Welke kanalen? Kanaal starten = belofte aan je publiek Maak gebruik van je hoofdmerk YouTube voor lang-houdbare video-content Live content live streamen Verkies Instagram boven Facebook Vergeet Twitter Pinterest voor (huis)moeders

Media inkoop Promoot redactionele posts i.p.v. je pagina Promoot een organisch succesvolle post Instagram en Facebook voor directe conversie. YouTube voor bewustwording of conversie buiten het internet CTR op Instagram het goedkoopst, daarna Facebook. YouTube is het duurst Filter op Snapchat kopen

Marketing communicatieplan SWOT 360 graden (input alle afdelingen) Marketing middelen (OOH, Print, Radio, TV, Drukwerk, Online) Samenwerkingen Budget

Marketing communicatieplan Anti pestweek 2017 Kerngroep (ideeën / plan / to do) Ambassadeurs Website Promo’s Persbericht Output

Liesbeth Demmenie - Lergner Vragen? Liesbeth Demmenie - Lergner Laura Ophof - Bosch