Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager online NPO Zapp en Zappelin
Twitter Twitter is het perfecte medium om de doelgroep van Zapp te bereiken: zorg dat je daar bent waar je publiek is. Roze = waar Geel = niet waar
Content Wat werkt beter? Roze Geel
Kleine flauwe ‘spelletjes’ werken! Maak unieke content met jouw merk.
Targetting Om de Zapp-fans op Facebook te bereiken moet je als doelgroep 13-24 jaar invullen. Roze = waar Geel = niet waar
Brainstorm Wat is belangrijk aan een brainstorm? Roze = niemand blokkeert elkaar Geel = veel bier en bitterballen
Budget mkt plan Voor de uitvoering van een goed marketing- en communicatieplan heb je minstens €20.000,- nodig. Roze = waar Geel = niet waar
Social Media Wanneer is de Zapp-doelgroep het meest actief op social media? Roze = om 16.00 uur Geel = om 20.30 uur
Shoot-out Hoeveel abs. kijkers had de eerste uitzending van het Jeugdjournaal in vernieuwde vorm op 21 augustus dit jaar?
Zapp en Zappelin Onderdeel NPO Doelgroep Inzicht Bewijs Programmering
Onze producten Televisiezenders Evenementen Zapp en Zappelin Doeboek Zappelin 2 sites: Zapp.nl en Zappelin.nl 4 apps: iOS en Android Zapp en Zappelin Facebook: Zapp en Zappelin Instagram: Zapp en Zappelin Snapchat: Zapp Pinterest: Zappelin YouTube: Zapp en Zappelin Nieuwsbrieven Zapp en Zappelin
Soorten content Interactieve spelletjes en grapjes Actualiteit Acties Backstage Linkpost voor clicks Foto-post voor interactie Video-post voor views Inhoudelijke content vs marketing-content Plaatjes op Instagram Video’s op Facebook en Instagram story Livestreamen Events
Doen! Kies je kanalen claim je merk op de andere kanalen Maak een content planning en houd je daaraan Interactie: Bereikbaar Reageer op andere merken Vraag om interactie Templates In hokjes denken en targetten: 13-24 jaar Post voor kinderen om 18.30 uur
Niet doen Overdaad schaadt Lange teksten Streven naar directe conversie vanuit social media Een onderwerp te vroeg laten leven (m.u.v. events) Een medium voor meer doelgroepen gebruiken
Inspiratie Ontwikkelingen delen Vakliteratuur Concurrentie Creatieve sessies / brainstorms Evaluaties
Welke kanalen? Kanaal starten = belofte aan je publiek Maak gebruik van je hoofdmerk YouTube voor lang-houdbare video-content Live content live streamen Verkies Instagram boven Facebook Vergeet Twitter Pinterest voor (huis)moeders
Media inkoop Promoot redactionele posts i.p.v. je pagina Promoot een organisch succesvolle post Instagram en Facebook voor directe conversie. YouTube voor bewustwording of conversie buiten het internet CTR op Instagram het goedkoopst, daarna Facebook. YouTube is het duurst Filter op Snapchat kopen
Marketing communicatieplan SWOT 360 graden (input alle afdelingen) Marketing middelen (OOH, Print, Radio, TV, Drukwerk, Online) Samenwerkingen Budget
Marketing communicatieplan Anti pestweek 2017 Kerngroep (ideeën / plan / to do) Ambassadeurs Website Promo’s Persbericht Output
Liesbeth Demmenie - Lergner Vragen? Liesbeth Demmenie - Lergner Laura Ophof - Bosch