Meldingen registratie business information management

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Implementatie ECK Op een nieuwe manier bestellen, betalen en leveren van leermateriaal 1.
Advertisements

De volgende stap in BIM René van der Sluis, Ben Spreen, Jeroen Leeuw.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Server Management Framework
Inrichten Servicedesk ICTO-FB
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Registratie. Waarom? Registratie Registratie kan: - input voor besluitvorming zijn - basis voor coaching zijn.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
D.I.S. Distributie Informatie Systeem P. Harink 4Efficiency Services i.o.v. AEP Industries Nederland BV QAD Gebruikersdag - Juni 2008.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Pilot gebruik RSGB op landelijke schaal:
2C1’s Excellent Vision. Mission: 2C1’s Excellent Vision wil in de markt opvallen doordat onze klanten hogere rendementen behalen dan die bedrijven waarvoor.
Databank Hoger Onderwijs: Technische architectuur 23 november 2007.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Incident & Probleem management
Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer
1 Selfservice binnen een grote organisatie Leerpunten / terugblik Harold van der Hoeven Projectleider TPG Post
Multichannel Management Visie Werkpleinen
Implementatie Normblad 8002
Productflexibilisering en standaardisatie binnen Pensioen en Leven.
Elektronisch Inkopen bij de stichting ICTU, CBS en AIM
Update Implementatie en beheer
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM PRO 2006: stand van zaken.
Functiefamilies Vlaamse overheid
Kenmerk:18 juni 2015 ONDERZOEKSDATA ONDERZOCHT Datamanagement bij Avans Hogeschool Marjon Warmerdam Marijke Rinkel.
Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning Denktank 12 februari 2014.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
+ Praktijkscasus Business Intelligence Dashboard in de thuiszorg.
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
Een brandveilig Valkenburg aan de Geul Simone Gijsen 30 november 2015.
Bra1 STUDENTMOBILITEIT Eindrapport Andre Brands – 4 augustus 2015.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie.
Voortgangsrapportage Vitaal Leudal September – Oktober 2014 Tbv commissie Bestuur en Middelen oktober 2014.
Gebruikers- ondersteuning Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Behoefte- management.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
BUSINESS INFORMATIEMANAGEMENT/ FUNCTIONEEL BEHEER MIDDAG GEBRUIKERSONDERSTEUNING VOOR FB BESTELAANVRAGEN.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
PoC Geodata en het eDepot. Wat gebeurt hier? Drie lokale overheden, één RHC en Geonovum slaan de handen ineen Veel energie rondom een vraag die de hele.
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Data- beheer Behoefte- management Contract-
Procesverbetering in de Zorg
Business Informatie management / Functioneel beheer middag
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Verrichtingenthesaurus
Aansluiting primair onderwijs op verzuimregister
Best Value Procurement Klant-, Zaak-, ArchiefSysteem
Business Informatie management / Functioneel beheer middag
Functioneel Beheer Gebruikersondersteuning MISUT Onderwijs
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Gebruikersondersteuning
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Gebruikersoverleg Functioneel Beheer FEZ
Digitale transformatie is de sleutel tot een nog succesvollere samenwerking Sven Eijck, 14 november 2017.
Blackboard implementatieplan
ZIVVER introductie implementatieaanpak
Blackboard Testproces
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
DUURZAME INZETBAARHEID Voorlichtingsbijeenkomst ESF subsidie
Business Informatie management / Functioneel beheer middag
Functioneel beheer middag
Werksessie Informatievoorziening Wvggz Regiobijeenkomst
Functioneel beheer middag
Business Informatie management / Functioneel beheer middag
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
De sleutel tot succes in een ontvlechtingsproces
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Transcript van de presentatie:

Meldingen registratie business information management Stand van zaken Frank Snels Gertjan Boers Ellis Penders Ellen Diepenveen Natacha Bouwmann Herman Bolscher Duuk baten Nadia Oumnad Henriette de haas Marja Roelofs

Registreren FB-BIM vragen Naar aanleiding van functioneel beheer bijeenkomst 9 november 2015 (presentaties Radboud en Planon project) Doel: Onderzoek software ondersteuning voor het registreren van BIM vragen, wensen en verzoeken (van instellingssystemen) Onderzoek geschiktheid Planon voor BIM registratie Aanpak: Twee keer per maand discussie bijeenkomsten gepland Twee lange sessies: Meldingen proces (juni 2016) Planon geschiktheid (oktober 2016) Randvoorwaarde: Beperkte beschikbaarheid LISA door implementatie Planon Ellen Diepenveen (M&C), Natacha Naumann(FB), Gertjan Boers(LISA), Peter Peters(LISA), Herman Bolscher(LISA), Nadia Oumnad(CES), Henriette de Haas(CES), Marja Roelofs(HR), Ellis Penders(FEZ), Frank Snels(S&B), Duuk Baten(S&B)

Wat is een melding ? error vraag incident (eenmalig voorkomde situatie bevinding wens fout idee klacht verstoring Wie zijn onze klanten ? De klant intern: de UT gemeenschap: Medewerkers Diensten Interne leveranciers BIM zelf Studenten De klant extern: (Systeem) leveranciers Ministerie OC&W

Per stap: Input Activiteiten Output

Geschiktheid Planon: uitkomsten workshop (concept) Planon is bruikbaar voor registratie BIM meldingen Geen eigen Planon omgeving noodzakelijk voor BIM meldingen. LISA omgeving biedt passende functionaliteit: Meldingen categorieen zijn inpasbaar Toegevoegde waarde door samenwerking in meldingen en oplossingen met LISA Module releasemanagement niet in de basis Autorisaties en filters voorkomen informatie overload LISA worksflow is op hoofdlijnen bruikbaar Aandachtspunten implementatie project BIM als onderderdeel van de technical- en business services van LISA Communicatie met klanten (LISA Servicedesk is eigenaar van alle meldingen) Externe melders Groepsvorming (welke oplosgroepen, gecombineerde groepen LISA/BIM). 21-5-2018

Hoe verder Maken advies en eindrapport door werkgroep (Q4-2016) Toelichting op eindrapport door eigenaar Planon: LISA (Q4-2016) Eindrapport en toelichting eigenaar aanbieden aan opdrachtgever I-beraad (Q4-2016) Bij akkoord I-beraad zal opdrachtgever capaciteit moeten gaan aanvragen bij LISA voor op het opstarten van een implementatieproject (2017) 21-5-2018