Eindopdracht kwaliteitszorg.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zeer Intensieve Behandeling
Advertisements

Veranderingen in de AWBZ en de Wmo
Projectonderwijs in het HBO
AWBZ Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten
De Individuele Rehabilitatiebenadering (IRB)
Begeleiding en onderwijs.  Allereerst voorlichting over de aard en ernst van de oogafwijking  Vaak is er ook nood aan inzicht in het toekomstperspectief.
Feebe Leclercq 1 BaSW B Alleen in de klas
Rechtstreeks Toegankelijke Hulp (RTH)
Programmalijnen van Stichting Pergamijn
Leerwerkbedrijf Lunchroom de Keyser
Amerpoort ondersteunt 2200 mensen met een verstandelijke beperking in de provincies Utrecht, Flevoland en in ’t Gooi. Van jong tot oud, van licht tot ernstig.
De onzichtbare gevolgen van NAH; Werkconferentie Midden -Holland
PGB en LGF PGB: Ondersteuner van buiten de school, buiten de schoolboekhouding LGF: Docent/leerlingbegeleider eigen school en ambulante begeleider REC,
Ondersteuning bij leven met een beperking
Praktische adviezen voor de onderwijssituatie
Algemene informatie voortgezet onderwijs september 2013.
COPING LVB Doelstellingen & Aanpak
Kleinschalige groepswoning: In de groepswoning Schachtstraat in Sittard wonen 2 cliënten vanaf 18 jaar met een verstandelijke beperking, gecombineerd met.
INTRODUCTIE Hoog en laag IQ Thuis situatie Externe locatie(s) Intensief begeleidingstraject Kortdurend en langdurend Nazorg Coaching Voorlichting.
Zorg voor jeugd in Achtkarspelen. Waarom jeugdwet? Jeugdzorgstelsel is versnipperd Samenwerking schiet tekort Druk op gespecialiseerde zorg te groot Afwijkend.
Club voor jongens en meiden met een beperking.
Jongeren met een beperking
Handelingsplannen.
Autisme en Verstandelijke beperkingen
Presentatie Presentatie door Elja Barten en John v/d Kimmenade van Stichting Welzijn Laarbeek.
Inhoud Introductie Pameijer Doelgroepen Dienstverlening
Project oriëntatie op het beroep Aanvulling op indicatiestelling, financiering AWBZ, Jeugdzorg, justitieel kader Kwartaal 2.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Opvoedrelaties onder spanning Bijeenkomst 4. Debat passend onderwijs Lees §1.1 Sipman goed door. In de maatschappij lijkt het aantal kinderen met gedragsproblemen.
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse Regio 15 december 2015.
Methodiek: Plancyclus
Tussen wal en schip 2 februari Wie is De Lichtenvoorde? De Lichtenvoorde ondersteunt en begeleidt mensen met een lichte, matige of ernstige verstandelijke.
JAN PIETER HEIJE Cheyenne Cubuk & Erwin Duits. ● VOBC, LVB behandelcentra in Nederland ● Pluryn  Hietveld, Beele, Hoenderloo Groep, JOBSTAP, Werkenrode,
Veranderingen in ABWZ, veranderingen in onderwijs?
Creëer een positieve talentspiraal werken met kinderen met autisme spectrum stoornis in de klas.
Autisme in het Voortgezet Onderwijs Conferentie Passend Onderwijs 11 november 2009.
Divisie Kind & Jeugd Amerpoort Werkgebied: provincies Utrecht, Flevoland en in ‘t Gooi.
31 mei 2016 Informatie over financiering van zorg vanaf 2013 – landelijke clientenraad
Presentatie Scouting Academy. Waarom Scouting Academy? Om verantwoordelijk het spel te kunnen spelen. Om meetbare kwaliteit binnen de groepen te bevorderen.
Het perspectief van de Gelderse Jeugdzorg Het perspectief van de Gelderse Jeugdzorg Nijmegen, 8 april 2011 Henk van Oosteren
Oog voor Jongeren met een licht verstandelijke beperking Jopie Nooren Voorzitter Raad van Bestuur Lunet zorg 3 september 2012.
1 Regio Gooi en Vechtstreek Hulp bij het huishouden, Begeleiding individueel, Persoonlijke verzorging, Dagbesteding, Kortdurend verblijf, Beschermd wonen.
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Je moet het op haar tempo doen. Dus ik leef dan helemaal op haar ritme
BOSK Landelijke dag Cerebrale parese
Zorgvragers met probleemgedrag
Passend onderwijs.
Kwaliteitszorg
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Tussen wal en schip 2 februari 2016.
Kwaliteitszorg
Doelen behalen met activiteiten
Zorgstructuur binnen Kinderopvang Dronten
Met de SETQ in actie Naam workshopleider.
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Visie ontwikkeling 10 mei 2017.
Lesweek 5 Theorie gezondheidsvoorlichting Blz 211 t/m 226.
Profiel- en keuzedelen kiezen
Syrische vluchtelingen gestrand in Griekenland
Van opleiding naar werk
Autisme in de klas Kijken naar gedrag 12/26/2018.
Syrische vluchtelingen gestrand in Griekenland
Taalbeschouwing 2 collegeweek 4.8.
Observeren en rapporteren
Meer op eigen benen in een etnisch diverse stad
Studentenwelzijn en kwaliteitszorg werken met de beleidsscan
Praktische adviezen voor de onderwijssituatie
ADL Les 1.
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Transcript van de presentatie:

Eindopdracht kwaliteitszorg

Praktijk opdracht 1. Hoe kunnen de begeleiders binnen Ko-bus rapporteren, zodat de belangrijkste gedragingen worden beschreven. 2. Hoe kunnen de begeleiders van Ko-bus activiteiten aanpassen op de doelen van de cliënten binnen de dagbesteding? Geef hiervan ook een aantal voorbeelden van activiteiten. 3. Hoe kan Ko-bus omgaan met vrijheid beperkende maatregelen? 4. Wat heeft een stagiaire nodig binnen Ko-bus om zijn of haar leervermogen te vergroten? Hiervoor is een budget van 500 euro.

Eisen - Plan van aanpak maken - Vraag onderzoeken en beantwoorden (3 weken) - Hoe verbetert jullie antwoord de kwaliteit binnen Ko-bus? - presentatie (week 8) Met de klas criteria maken

Ko-bus Wonen Logeren Begeleiding individueel/ ambulant Dagbesteding

Ko-bus is er voor: Kinderen en jongeren met een verstandelijke beperking Kinderen en jongeren met een stoornis in het autistisch spectrum Kinderen met ADHD Kinderen en jongeren met gedragsproblemen Jongeren die niet of moeilijk plaatsbaar zijn in het reguliere werk, of die geen vervolg opleiding kunnen volgen

Vragen??