Trainingsvoorbereidingsformulier Voetbal, Trainer Coach 3 tekst Wat? COACH TEAM TEAMFUNCTIE TEAMTAAK SPEELVELDGEDEELTE ROL TEGENPARTIJ DOELSTELLING Wie? Waar? Wanneer? Welke?
WEDSTRIJDSITUATIE 11V11 WEDSTRIJDSITUATIE 11v11 Wedstrijd: Datum: Datum: Formatie eigen team: Formatie tegenpartij: VOETBALPROBLEEM; Wat? Wie? Waar? Wanneer? Welke? DOELSTELLING TRAINING; 1 2 WEDSTRIJDSITUATIE 11v11 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1
TRAINING TOEPASSINGSFASE INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 8 tegen 6) Content Formaties van beide teams (bijv. 1-4-3 tegen 0-3-3) Manier van scoren van beide teams Bijzonderheden Voorwaarde: wat doet de tegenpartij? METHODIEK Moeilijker maken? (hoe?) Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) AANWIJZINGEN Handelingen met de bal (positie, moment, richting, snelheid) Handelingen zonder de bal (positie, moment, richting, snelheid) Aantal spelers: Ruimte (x bij y meter): Aantal hesjes (+ kleuren): Aantal ballen: Aantal pylonnen: Aantal doelen (soort): TRAINING TOEPASSINGSFASE 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1
TRAINING OEFEN- / LEERFASE INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 8 tegen 6) Content Formaties van beide teams (bijv. 1-4-3 tegen 0-3-3) Manier van scoren van beide teams Bijzonderheden Voorwaarde: wat doet de tegenpartij? METHODIEK Moeilijker maken? (hoe?) Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) AANWIJZINGEN Handelingen met de bal (positie, moment, richting, snelheid) Handelingen zonder de bal (positie, moment, richting, snelheid) Aantal spelers: Ruimte (x bij y meter): Aantal hesjes (+ kleuren): Aantal ballen: Aantal pylonnen: Aantal doelen (soort): TRAINING OEFEN- / LEERFASE 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1
TRAINING ORIËNTATIEFASE INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 8 tegen 6) Content Formaties van beide teams (bijv. 1-4-3 tegen 0-3-3) Manier van scoren van beide teams Bijzonderheden Voorwaarde: wat doet de tegenpartij? METHODIEK Moeilijker maken? (hoe?) Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) AANWIJZINGEN Handelingen met de bal (positie, moment, richting, snelheid) Handelingen zonder de bal (positie, moment, richting, snelheid) Aantal spelers: Ruimte (x bij y meter): Aantal hesjes (+ kleuren): Aantal ballen: Aantal pylonnen: Aantal doelen (soort): TRAINING ORIËNTATIEFASE 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1
ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE EVALUATIE ZELFREFLECTIE Heb je met de spelers op de doelstelling kunnen trainen? Content Wat zijn de spelers beter gaan uitvoeren (in relatie tot de doelstelling) gedurende jouw training? Wat moeten de spelers nog beter leren uitvoeren (in relatie tot de doelstelling)? Consequenties voor een volgende training Keuze trainingsvorm Keuze beginsituatie Keuze rol tegenpartij Aanwijzingen / accenten voor de coach Hoe heb je de training aangepakt? Content Wat ging er goed en wat ging er minder goed als je kijkt naar jouw rol als trainer? Waarom ging het volgens jou minder goed? Wat ga je de volgende keer anders doen? Hoe ga je dit voor elkaar krijgen? ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE
ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE EVALUATIE PRAKTIJKBEGELEIDER Content ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE