Lezen van wedstrijd formulier NAAM: CURSUS: DOCENT: WEDSTRIJD: DATUM:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TRAININGSVOORBEREIDING
Advertisements

SPELREGELS IN DE ZAAL MHC De Warande.
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
WEDSTRIJD Speelwijze VS P.N.A AANVALLEN VERDEDIGEN
door: Roderick Juffermans
Workshop Train de Trainer
Aanvullende uitleg zaalregels - clubarbitrage
KNVB Clubcoach: Sandro Pinna
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
2e Bijeenkomst Pupillentrainers
Coach momenten Balbezit tegenstander (verdedigen) Balbezit (aanvallen)
Wedstrijdanalyse formulier
Het voorbereiden van training(en)
COACH-AVOND 15 september 2014
TRAINING ORIËNTATIEFASE
Doelstelling: Naam Ad Dubbelman opdracht 2.1
Coach cursus Jongste Jeugd
17 januari 2015 Programma: – uur: Welkom en uitleg praktijkgedeelte – uur: Praktijk: Maurice Voestermans.
Trainingvoorbereiding formulier
Presentatie Bijeenkomst 3
Doelstelling: Naam Leeftijd of Categorie
Wedstrijdanalyse formulier
Technisch Jeugdcoördinator Ad v.d.Broek
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Wedstrijdanalyse formulier
E en F Groep 4 tegen 4 naar 7 tegen 7.
Het jeugdvoetballeerproces
1ste jaars E - pupillen Training 1.
1 ste jaars E - pupillen Training 7. Aanvallen Thema 1 Aanvallen- positiespel in de opbouw - uitspelen 1 tegen 1 situatie Warming Up (20 minuten) Cock.
1ste jaars E - pupillen Training 4.
Wedstrijd gericht trainen
Trainingsvoorbereidingsformulier
K. Rupel Boom FC Tactische richtlijnen Wim Scheers.
Trainingvoorbereiding formulier
Het jeugdvoetballeerproces
Zorgvragers met probleemgedrag
Voetbalvisie Hoofdmomenten.
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
Wedstrijdanalyse formulier
A B # Training : 7 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Training : 6 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Assistent Scheidsrechter 10 oktober 2017
Trainingsvoorbereidingsformulier
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Stichting De Betrokken Spartaan
Wedstrijdanalyse formulier
Trainingsvoorbereidingsformulier
Datum : Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
Trainingsvoorbereidingsformulier
Quiz Zaalhockey VHC.
Trainingsvoorbereidingsformulier
Trainingsvoorbereidingsformulier
Wedstrijdanalyse formulier
Beide formaties situatief tekenen
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
Behoefte herkenning bij mensen met ernstige meervoudige beperkingen.
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
Zaalhockey 21 November 2018.
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
KNHB Academie Basisopleiding Coachen Workshop 2 - Aandachtspunten wedstrijd - Tactiek en https//
Trainingvoorbereiding formulier
Trainingvoorbereiding formulier
Transcript van de presentatie:

Lezen van wedstrijd formulier NAAM: CURSUS: DOCENT: WEDSTRIJD: DATUM: tekst tekst tekst tekst

LEZEN VAN DE WEDSTRIJD Het observeren van wedstrijden doe je op basis van de structuur van voetballen (vetgedrukt). Stel je jezelf de onderstaande vragen (cursief). Vanuit de gekozen teamorganisatie tijdens het aanvallen/verdedigen beschrijf je wat je het meeste opvalt (in relatie tot de bedoeling). Probeer dit te beschrijven vanuit wat je ziet en niet wat je denkt. Gebruik de algemene uitgangspunten als hulpmiddel om de oorzaak waarom iets niet (goed) lukt te benoemen. Beschrijf oorzaak en gevolg zo concreet mogelijk: geef aan om welke spelershandelingen het gaat. Welke dominante voetbalhandelingen zie je het meest voorkomen bij het te observeren team tijdens: – Opbouwen eigen helft Lukt het om de opbouw op de helft van de tegenpartij te verstoren en wordt daarmee voorkomen dat spelers van de tegenpartij in balbezit komen op de eigen helft? Welke voetbalhandelingen zie je daarbij het meest voorkomen bij jouw te observeren team tijdens: – Verstoren van de opbouw helft tegenpartij Welke dominante voetbalhandelingen zie je het meest voorkomen bij het te observeren team tijdens: – Opbouwen helft tegenpartij Lukt het om te voorkomen dat er kansen worden gecreëerd? Welke voetbalhandelingen zie je daarbij het meest voorkomen bij jouw te observeren team tijdens: – Verstoren van de opbouw eigen helft Worden er doelpunten gemaakt? Welke voetbalhandelingen van het team/ scorende speler heb je waargenomen – Scoren Wordt het voorkomen dar er doelpunten worden gemaakt? Welke voetbalhandelingen van het team / keeper heb je waargenomen – Voorkomen van scoren 2

LEZEN VAN DE WEDSTRIJD WAT MOET ER WAARGENOMEN WORDEN BIJ HET LEZEN VAN DE WEDSTRIJD: Beschrijven van wat je ziet, hoort en voelt zonder er een kleur aan te geven Wat is het terugkerende patroon? Niet op incidenten reageren. Welke dominante voetbalhandelingen t.a.v. handelingen met / zonder bal zie je bij de spelers? Welke communicatieve en dominante spelinzichtelijke voetbalhandelingen zie je bij de spelers? Welke rol speelt de tegenpartij en zijn er verder nog bijzondere omstandigheden? Meest voorkomende algemene uitgangspunten die de dominante voetbalhandelingen beinvloeden? WAT MOET DE OPDRACHT 1.1 ‘LEZEN VAN DE WEDSTRIJD' OPLEVEREN Beschrijven van algemene informatie van de wedstrijd. Maken van een tekening van het algemeen wedstrijdbeeld (teamorganisaties t.o.v. elkaar). Geven van een beschrijving en maken van een tekening van de speelwijze bij verdedigen. Geven van een beschrijving en maken van een tekening van de speelwijze bij aanvallen. Beschrijven en tekenen van de uitvoering van de belangrijkste spelhervattingen. Beschrijven en tekenen van het ontstaan van (tegen)doelpunten. Beschrijven van terugkerende patronen en rendement van deze patronen. Wat heb je geleerd van eerdere ervaringen en deze opdracht (beschrijven verbeterpunten en hoe je die wilt gaan verbeteren)? Reactie/ evaluatie PBL

ANALYSEREN VAN DE WEDSTRIJD Naam: Cursus: Docent: Wedstrijd Datum: Teamorganisatie Eigen partij: Tegenpartij: Scoreverloop Ruststand Eindstand Locatie/ Omstandigheden Bijzonderheden 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Teamfunctie: AANVALLEN Uitgangspunten: Speelruimte zo groot mogelijk maken. Diep denken en zo mogelijk diep spelen Breedtespel als voorbereiding op dieptespel/ -pass Bal in het team houden Team-taak Speelveldgedeelte Gericht op Observeren dominante voetbalhandelingen, communicatieve & spelinzichtelijke handelingen OPBOUWEN Eigen helft Komen op helft tegenpartij Helft tegenpartij Creëren scoringskansen SCOREN Benutten

AANVALLEN EIGEN HELFT AANVALLEN HELFT TEGENSTANDER TEKENINGEN 1e HELFT: AANVALLEN EIGEN HELFT AANVALLEN HELFT TEGENSTANDER 1 1 2 3 4 2 3 4 5 6 7 5 6 7 8 9 10 8 9 10 11 11 1 2 3 4 5 6 1 2 3 7 8 9 4 5 6 10 11 7 8 9 10 11 JOUW TEAM SPEELT ALTIJD VAN ONDER NAAR BOVEN!!!

AANVALLEN EIGEN HELFT AANVALLEN HELFT TEGENSTANDER TEKENINGEN 2e HELFT: AANVALLEN EIGEN HELFT AANVALLEN HELFT TEGENSTANDER 1 1 2 3 4 2 3 4 5 6 7 5 6 7 8 9 10 8 9 10 11 11 1 2 3 4 5 6 1 2 3 7 8 9 4 5 6 10 11 7 8 9 10 11 JOUW TEAM SPEELT ALTIJD VAN ONDER NAAR BOVEN!!!

Teamfunctie: Verdedigen Uitgangspunten: Speelruimte klein maken en klein houden. Druk op de balbezittende speler houden. Scherp dekken in de buurt van de bal. Rug-/ ruimtedekking geven, verder van de bal af. Zo lang mogelijk nuttig blijven. Team-taak Speelveld gedeelte Gericht op Observeren dominante voetbalhandelingen, communicatieve & spelinzichtelijke handelingen STOREN Helft tegenpartij Voorkomen van opbouw Voorkomen van creëren scoringskansen VOORKOMEN VAN DOELPUNTEN Eigen partij Voorkomen van doelpunten

VERDEDIGEN EIGEN HELFT VERDEDIGEN HELFT TEGENSTANDER TEKENINGEN 1e HELFT: VERDEDIGEN EIGEN HELFT VERDEDIGEN HELFT TEGENSTANDER 1 1 2 3 4 2 3 4 5 6 7 5 6 7 8 9 10 8 9 10 11 11 1 2 3 4 5 6 1 2 3 7 8 9 4 5 6 10 11 7 8 9 10 11 JOUW TEAM SPEELT ALTIJD VAN ONDER NAAR BOVEN!!!

JOUW TEAM SPEELT ALTIJD VAN ONDER NAAR BOVEN!!! TEKENINGEN 2e HELFT: VERDEDIGEN EIGEN HELFT VERDEDIGEN HELFT TEGENSTANDER 1 1 2 3 4 2 3 4 5 6 7 5 6 7 8 9 10 8 9 10 11 11 1 2 3 4 5 6 1 2 3 7 8 9 4 5 6 10 11 7 8 9 10 11 JOUW TEAM SPEELT ALTIJD VAN ONDER NAAR BOVEN!!!

OVERZICHT Welke algemene uitgangspunt(en) keerden regelmatig terug? Aanvallen Verdedigen Welke terugkerende patronen heb je gezien? RENDEMENT Wat heeft dit opgeleverd bij aanvallen? Wat heeft dit opgeleverd bij verdedigen?

EVALUATIE ZELFREFLECTIE Heb je van beide teamfuncties voldoende kunnen observeren? Ja/ nee, waarom? Content Heb je van het te lezen team voldoende voetbalhandelingen met bal kunnen observeren? Ja/ nee, waarom? Heb je van het te lezen team voldoende andere voetbalhandelingen (handelingen zonder bal/ communicatie / spelinzicht) kunnen observeren? Ja/nee, waarom? Heb je gemakkelijk terugkerende patronen kunnen ontdekken? Ja/nee, waarom? Heb je de teamorganisatie van het te observeren team kunnen ontdekken? (b.v. 1:4:3:3) Wat ging makkelijk/ moeilijk ? Welke momenten hebben je afgeleid tijdens het lezen van de wedstrijd, waardoor het observeren niet is gegaan zoals je had gewild.? Hoe heb je de voorbereiding aangepakt? Content Wat ging er goed en wat ging er minder goed als je kijkt naar jouw rol als observant? Waar had je nog moeite mee bij het observeren? Wat wil je de volgende keer beter doen? Hoe ga je dit voor elkaar krijgen?

EVALUATIE PRAKTIJKBEGELEIDER Content