Communicatie 6e les.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Klik op de app om de e-learningapplicatie te starten.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Vaardigheden van de coach Bijeenkomst 2
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
KIES EEN BASISVORM 1 2 EFFECT INGANG UITREKKEN NAAR LINKS MET VORIGE Z. L. EFFECT INGANG UITREKKEN NAAR LINKS MET VORIGE Z. L 3 EFFECT AFSLUITEN SAMEN.
Principe 3 Leren is een sociale bezigheid
De psychologie van communicatie
TALENT groep jaar Hoe ondersteun ik mijn kind met talent?
Feedback geven en ontvangen
Hoofdstuk 3 Interpersoonlijke communicatie
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
Medmec04 – Engagement Les 5
Thema 1 (Les 1a) Regels.
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
Basis communicatieplan
AMV Sociaal maatschappelijke dimensie
VAARDIG SAMENWERKEN IN HET VRIJWILLIGERSWERK
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
Zet de letters leesbaar rechtop en niet in spiegelbeeld. Plaats ze in de juiste volgorde (van links naar rechts). Zorg dat alles netjes op een rij staat.
COMMUNICATIE Week 1 Docent:.
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Les = 3 Haha ah. Doelen Na deze les: Weten jullie wat er bedoeld wordt met: tweeluik, contrast en overeenkomst; herkennen jullie de verschillende.
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Luisteren 3 Actief luisteren. Zowel verbaal als non-verbaal
Communicatie en begeleiding
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 9. VANDAAG:  Herhaling lesstof en leerstof van alle bijeenkomsten.  Pak pen en papier en ga in 2-tallen zitten.  Neem.
Jennifer de Vries med.hro.nl/vrije
Beroepshouding en beroepscode
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Grote Rekendag 2016 Kraak de code Groep 3 en 4.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
MODULE 3 GESPREKSTECHNIEKEN. INHOUD 1.Soorten open vragen en het belang er van 2.Tips bij het voeren van gesprekken 3.Regels van feedback 4.Valkuilen.
TAALONDER ZOEK 2.10 SOCIOLECTEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat groepstaal is. 2.Hoe sociale groepen zich onderscheiden via groepstaal. 3.Het belang.
MEDIAWIJSHEID LES 3 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Lessen Mediawijsheid Les 1: Zoeken op het internet. Herkennen van betwouwbare sites. Les 2: Gegevens.
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
Communicatie 5e les.
Communicatie 7e les.
Een beeldje boetseren THTEX.
Communicatie 3e les.
Psychologie Les 1: Introductie.
Feedback Goed feedback kunnen geven is belangrijk
Informatica-Actief Thema: Informatie en communicatie Hoofdstuk:
Toetsen? Doe het zelf!.
Communicatie 4e les.
Feedback H3, blz 115 Is informatie van iemand over de effecten van het gedrag van een andere persoon op hem of haar Beschrijf waarneming Geef geen oordeel.
Loopbaan en burgerschap les 2
Welkom 9/19/2018.
Samenwerken en communicatie
Hier is het OOP! Zeggen wat je wilt!.
Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven Communicatie.
Communicatie 3e les.
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Communicatie 4e les.
Gesprekstechnieken Les 6.
Communicatie 7e les.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Omgaan met verschillen
Loopbaan en burgerschap les 3
Communicatie 6e les.
Inspelen op innovaties
Communicatie 5e les.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Rob Goossens Wat weten we nu?.
Sociale Vaardigheden.
Transcript van de presentatie:

Communicatie 6e les

Wat gaan we doen? Regels van feedback geven Feedback op inhoudsniveau en betrekkingsniveau Feedback ontvangen

Regels van feedback geven Benoem het gevoel dat het bij je oproept Benoem feiten Geef geen waardeoordeel Geef feedback op gedrag, niet op de persoon Gebruik de ik-vorm Benoem gedrag Doseer feedback Wees correct Kies het juiste moment Vraag of de ander het herkent Pagina 168/169

Feedback op inhoudsniveau en betrekkingsniveau Inhoudsniveau: De letterlijke boodschap Betrekkingsniveau: Gaat over hoe de boodschap opgevat moet worden Lees de casus op pagina 170 om een beeld te krijgen van inhoud- en betrekkingsniveau.

OPdrachten Opdrachten feedback Maak opdracht 3

SUCCES MET HET LEREN VAN de toets!!! Toetsstof??? Thema 4 Thema 5 Thema 9