Heatmap.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

I.s.m. Gebruikersdag 2014.
Workshop Hoe een website publiceren. Vrije ruimte reserveren •U moet bij uw provider een URL-adres of webadres aanvragen of webruimte of domein (via bepaalde.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Module: Delicious • Verzameling ‘favorieten of bookmarks’ • Eenvoudig om eigen bookmarks bij te houden • Je kan er overal aan (waar internet is) • Gebruikt.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Presentatie aan LE-Synstage 3 september 2010 Training webXpress en Google Analytics.
Doelstellingen inrichten in MS Dynamics CRM YANNICK NAUWELAERTS 1.
Heatmap.
Databases via internet
1. Introductie 2. Wat kunt u verwachten? 3. Voordelen Uw bedrijf lokaal vindbaar Waarom Tegenwoordig heeft bijna de helft van alle Nederlanders een Smartphone;
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Door: Marvin Peters & Frank van Esch
User study: Multitouch in Safari Davy Debacker Ruben Lagatie Sven Michiels.
Eerste pagina (eigenschappen) van de beheerkant toont een overzicht van alle eigen- schappen van schoenen: merk, maat, stijl, kleur, type en maximum prijs.
Doel van deze workshop Het maken van een test plan (draaiboek) voor een usability test
Taak 4B Doelstellingen inrichten in MS Dynamics CRM Sarah Verpoest 3EPM2.
Doelstellingen inrichten in MS Dynamics CRM.  Overzicht van je doelen  Samenvatting van de verkoopsdoelstellingen.
Nieuw in LIPS VLUG 2 26 juni 2006 Kristof Brams. Overzicht Vernieuwde editor Printervriendelijke pagina Statistieken Variabele fontgrootte Grootte van.
Het toepassen van bruin papier voor procesbeschrijvingen in workshops
Evaluatie Technieken Course 10, CMC, 04/11/03. 04/11/03HC102 Evaluation and Testing “ Experienced designers have attained the wisdom and humility to know.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Guerrilla Marketing Een originele invulling van de P van promotie
Client-side scripting. 1.Scripting in webpagina’s 1. Verschillende talen VB: toepassingen in Windowsomgeving VBA: toepassingen in MS-Office VBScript internet.
Wat is WordPress en hoe installeer je het?. Wat is WordPress? WordPress is een CMS (Content Management Systeem) net als Joomla; Met een CMS kan een gebruiker.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
EEN KLEINE DRAMATURGIE Van video’s en zoekmachines.
Visual Basic.NET voor studenten De VB- ontwikkelomgeving Hoofdstuk 2.
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Retail Reinvented college week 5, 14 okt Fons van Kesteren
Rode assen Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
User Experience Design
Mobile content billing
Online marketing Expert (in een week)
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Boek Presentatie. Mijn Boodschap Door het lezen van dit boek….
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
DMK – week 7. Onderwerpen week 7 Tio Minor Digital Marketing Website optimaliseren om de conversie te verhogen; Retargeting; kopers terughalen naar het.
Versie september 2015 Marketing & Communicatie (

Wordpress websites Zelf uw site bijhouden Partindag Maarten Pors.
Empirical librarianship ceci n’est pas un texte De bibliotheek als onderzoeker Workshop - template kaartjes Jeroen Bosman & Bianca Kramer Universiteitsbibliotheek.
Empirical librarianship ceci n’est pas un texte De bibliotheek als onderzoeker Workshop: presentatie en handleiding Jeroen Bosman & Bianca Kramer Universiteitsbibliotheek.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
User Experience Design Rogier van der Linde, 2015.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
Stelling: Planning & Control (P&C) is iets van financiën !
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Efficiënte controle van uw Payroll proces Om de controle van de salarisverwerking inclusief de opvolgende processen (betalingen, loonaangifte en journalisering)
Veerle Nuytemans, Sophie Traen, Robin Pellegrims, Peter Nelissen.
Opfrisbeurt nodig – waarom ? Basis plan Nu verder …
Smartphone via PC bedienen
TranSearch Real Time Document & Asset Management Web Client
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Dialogue Marketing
Inhoud: Terugkomdag Wie heeft wat gemaakt? Tips?
Usability voor het web en mobiele apparaten
Hoe maak je een pagina voor een website?
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
COMMISSIE CONVERSIE OPTIMALISATIE HOE ZEND IK MIJN CASE IN?
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
Welkom bij de tutorial Copy to all
Maak een site en onderscheid
Maak een site en onderscheid
Software Development fundamentals
HOE ZEND IK MIJN CASE IN?.
Transcript van de presentatie:

Heatmap

Heatmap Grafische representatie waar individuele waarden als kleuren worden weergegeven Web heat maps worden gebruikt om te tonen welke delen van een pagina ‘gescand’ worden met de ogen van de surfer Worden samen gebruikt met ‘web analytics’ en ‘session replay tools’

Wat kan je meten Heatmap Muisbeweging – verband met oogbeweging, goed voor usability https://youtu.be/FpGuMSGaGx4

Wat kan je meten Klik - geeft een overzicht waar surfers op klikken

Wat kan je meten Scrollmap Toont hoe ver surfers naar beneden scrollen Toont wanneer ze de pagina verlaten

Session replay Met ‘session replay’ bootst men het gedrag van de surfer nog verder na met inbegrip van muisbewegingen kliks invullen formulieren Wordt gebruikt bij usability, optimalisatie funnel

Wat kan je meten Conversion Funnels Visualiseert via welk pad surfers ‘conversion’ doen (jou doel bereiken) Toont op welk moment ze het conversion-proces verlaten

Hoe? Tracking Code Op de website van de tool kan je een Tracking code verkrijgen Die moet je in de HTML van je website plaatsen (meestal net voor de <body> tag)

Tools Mouseflow https://mouseflow.com/ Wordpress hotspot analytics (plugin) https://wordpress.org/plugins/hotspots/ http://wplift.com/wordpress-heatmap-free-plugins Heatmap https://heatmap.me/ SessionCam (Demo) https://sessioncam.com/

Tools Clikcktale (http://www.clicktale.com/) Mouse Tracking Suite Visitor Recordings Move Heatmap Click Heatmap Real time Monitor Link Analytics Attention Scroll Reach Conversion funnels Betalend (wel Demo beschikbaar)

Tools Crazyegg (www.crazyegg.com) Heatmap Scrollmap Overlay Confetti Betalend (30 dagen free trial, wel creditcard nodig)

Gebruikerstest Gebruikerstest http://www.agconsult.be/nl/usability/users.asp Je laat een aantal mensen een reeks typische taken uitvoeren De test gebeurt op individuele basis. Het gaat dus niet om een focusgroep waar een hoop mensen tegelijkertijd feedback geeft. De testpersoon behoort tot je doelgroep. Hij moet een bestaande of potentiële gebruiker zijn van je diensten, producten of website. Alles wat de testpersoon doet en zegt, wordt gefilmd. Zo kunnen jij en het webteam ook achteraf zaken verifiëren en analyseren. Spoor de tester aan om hardop te zeggen wat hij denkt (thinking aloud-methode, noemen usabilitymensen dat).

AB testing AB-testing = 2 varianten van je webpagina Bij een AB-test wordt van een bestaande pagina(type) van je website een variant gemaakt. Bezoekers worden willekeurig maar evenwichtig verdeeld over het origineel (versie A) en de variant (versie B). Het doel van een AB-test is achterhalen welke versie de meeste conversies oplevert. http://www.agconsult.com/nl/usability-blog/website-conversie-ab-testing

‘Eye tracking’ Oogbewegingen volgen Mobile Usability (merk Tobii) van smartphones en tablets door middel van gebruik en eye-tracking. Video: https://youtu.be/BfsCGSsbSg8 Toekomst = computers sturen met ogen: https://youtu.be/2q9DarPET0o