Conceptversterking Conceptversterking kun je inzetten om een bestaand concept te versterken. Om een concept te versterken moet je het concept eerst.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Thema: Zelfreflectie Concept: “Kijk eens meer in de spiegel” Onderzoek: Beter uiten in een productie Eigen visuele opdracht.
Advertisements

De kleurenleer Primaire kleuren Secundaire kleuren
Een moodboard?.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
M IJ N I M M E R S I V E S P A C E ( s y n o p s i s )
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les o Werken volgens ontwerp procedure o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Presentatie productvoorstellen
Proces en Product.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Deel 5 concept Huiswerk Vanuit gekregen visionboard een concept uitwerken. Conceptpresentatie maken = 3 x slides of op papier 50/65.
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
Het presenteren van het onderzoek
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
M IJ N I M M E R S I V E S P A C E ( Scenario ). Beschrijf de wereld die je wilt maken Wat is jouw visie op die wereld? Wat wil je overbrengen? Maak je.
Gevorderde PROGRAMMeer Les
Waar iets mag mislukken, kan iets nieuws ontstaan.
TECHNISCH ONTWERPEN TECHNISCH ONTWERPEN.
Praktijkervaring en reflectie
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
VISUALISATIE Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Algodoo als katalysator voor ontdekkend en ontwerpend leren Fontys Lerarenopleiding Sittard, Jos Smits, vakgroep natuurkunde.
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEERLES
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Les 8 meten en meetkunde in huis
Aansluiten en testen Ketenregister
Augmented reality With Aurasma Mark Mettler.
kort presenteren - wat wordt de seriegrootte van de trainer
Creativiteits- sessie
Serious Playground a teachers tool to teach art Inleiding/ introductie
Puntentelling Teams Geschat
Welkom instructeurs!.
Infographics Wat is de functie van infographics en hoe haal ik belangrijke informatie uit ze? NU Nederlands 2F.
Introductie Dit is de aarde Dit ben ik op de aarde
Hoe maak ik een goede samenvatting?
Experimentele modevormgeving
Voorlichting geven, hoe doe je dat?
MAAKT BEGELEIDEN INZICHTELIJK
Edward de bono; 6 denkhoeden
Chromecast Door Google.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Productnaam.
Creëer je zelf!.
Art & Design Productvormgeving.
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Voorkennis Wiskunde Les 4 Hoofdstuk 1: §1.1 t/m 1.3.
Workshop – Opdracht, speelveld en verwachtingen
Website maken Jente van der Mei.
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Muzische vorming.
Art & Design Grafisch vormgeven
Art & Design Grafisch vormgeven
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Conceptversterking Conceptversterking kun je inzetten om een bestaand concept te versterken. Om een concept te versterken moet je het concept eerst analyseren.

Wat? Deze tool maakt de wereld van je concept tastbaar. Een conceptboek laat je achter na een pitch bij de opdrachtgever, zodat de opdrachtgever een reminder heeft. Daarnaast is het conceptboek een handvat voor verdere implementatie van je advies. Hiermee bewaak je als conceptontwikkelaar het concept.

Hoe? Het is belangrijk dat het conceptboek in lijn is met het bestaande concept, zowel inhoudelijk als qua vormgeving. Zorg ervoor dat je veel ondersteunende beelden gebruikt. Om een conceptboek te kunnen maken, volg je de volgende stappen.

Stap 1 Start met je uitgangsituatie, beschrijf het bestaande concept, de visie en de waarden.

Stap 2 Pak het model van conceptversterking erbij.

Stap 3 Welke informatie is hieruit relevant en heeft de opdracht-gever nodig? Vermeld dit kort en bondig. Je filter dus alleen het belangrijkste.

Stap 4 Beschrijf de analyseoverdracht.

Stap 5 Gebruik de Moodboard-tool om het bovenstaande te visualiseren.

Stap 6 De focus van het conceptboek voor conceptversterking op de herdefiniëring op basis van je analyseoverdracht. Pak alle uitgewerkte tools erbij. Gebruik daarnaast ook genoeg visualisaties. Denk hierbij aan: Laat de opdrachtgever zien wat voor idee je hebt voor hun concept op basis van je analyseoverdracht. Laat de opdrachtgever zien welke sferen, kleuren en je ziet. Hiervoor kun je de tools Moodboard en Sfeerkaarten gebruiken. Visualiseer het proces van je denkrichting (creatieve proces) in de vorm van een poster.

Stap 7 Nu ga je het conceptboek vormgeven. Kijk naar het stuk over design bij de zeven handvatten in hoofdstuk 3. Daarnaast is het zinvol om veel in andere boeken te kijken. Laat je inspireren en haal er ideeën uit voor de vormgeving van je conceptboek.