Loket voor kennisvragen uit en over het onderwijs

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale leermiddelen
Advertisements

[Titel bijeenkomst] [Datum] Presentatie door: [naam]
2004 Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2004 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Uw salaris voor 2004 wordt gebaseerd op de antwoorden.
De rekentoets.
Informatieavond groep 7
Kom verder. Saxion. Geautomatiseerde feedback Caroline Timmers 4 juni 2014.
Digitale afname van examens: Facet (informatieve sessie)
Nieuwe kennis Lerend netwerk lerarenopleiding 6 september 2013 Leuven.
WSNS Passend Onderwijs Stappenplan
Vademecum Energiebewust Ontwerpen van nieuwbouwwoningen Eric van Zee 16 februari 2007.
Teaching and Learning International Survey (Talis) 2013 Wat houdt de selectie van onze school voor dit onderzoek in en waarom zouden we meedoen?
Leerlingen voorbereiden op een digitale samenleving: scholen en internet Els Kuiper (VU) en Monique Volman (VU/HAN)
Onderwijs Transparant
Onderzoek in de onderwijspraktijk
Workshop Onderzoeksontwerp
LPC R&D-aanpak in ontwikkeling Anje Ros, KPC Groep Martin van Reeuwijk, APS Gert Kamphof, CPS Lessen uit onderzoek, Tussen onderzoek en praktijk.
Welkom bij de ons automatisch salaris onderzoek
Academische vaardigheden - C1.5
Landscape perceptions in relation with multifunctional agriculture Abco de Buck, Frans van Alebeek PPO (APR) Lelystad.
Stercollecties van VO-content
Stercollecties van VO-content. Vooraf Wie gebruikt er al digitaal leermateriaal in zijn lessen? Verwachten jullie dat het gebruik van digitaal leermateriaal.
In het eerste scherm altijd de gemixte versie (luisteren) én een karaoke-versie (zingen) in een eenvoudig te bedienen player. Extra partijen en korte speelstukjes.
Inleiding presentatie digitaal OKR en protocol september 2014 Samenwerken aan Passend Onderwijs voor elke leerling.
WisFaq “Wat kan je afleiden uit gestelde vragen?” Willem van Ravenstein april 2007.
Welkom bij de automatische Salarisbepaler
Een serious game voor rekenen op het MBO
Marjan van Hof & Lineke Bos
Dit is een geautomatiseerde versie van het salaris herzieningsprogramma. Uw nieuwe salaris zal gebaseerd worden op uw antwoorden. U wordt verzocht de navolgende.
Je impact als docent Silvia van der Werve.
’ Ondernemend Onderwijs Professionaliseringsbijeenkomst Dinsdag 19 mei 2015 Van Maerlant College.
Flexibel curriculum met behulp van ICT
Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Computerondersteund.
Toetsbeleid aan de faculteit Architectuur
Het motiveren van leerlingen in het VO
Informatie voor ouders groep 8 over:
Rol van de UB Pitch 3: UvA. RDM Support2 Research data management - kennissessie directeuren UKB 17 september 2015 RDM-ondersteuning in de praktijk: Bibliotheek.
Hoe verantwoord je je Financiële positie ?
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
POVO-bijeenkomst 24 november 2015 Centraal Digitaal Systeem (Onderwijs Transparant)
POVO-bijeenkomst 17 november 2015 Centraal Digitaal Systeem (Onderwijs Transparant)
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Luci-platform. Online hulp bij je studiekeuze Maart 2015: Luci-test = oriënteringstest Oktober 2015: Uitbreiding naar het Luci-platform Vragen?
POVO-bijeenkomst 6 januari 2016 Centraal Digitaal Systeem (Onderwijs Transparant)
POVO-bijeenkomst 6 januari 2016 Centraal Digitaal Systeem (Onderwijs Transparant)
Christiaan huygens college rachmaninowlaan Bèta aan de Basis 1.
Het concept ‘leren’ en de werking van de hersenen
Thema 2 Periode 1 KOP
2002 Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2002 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Je salaris voor 2002 wordt gebaseerd op de antwoorden.
Landelijke infrastructuur eenduidige inhalatie instructies
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Henk Heurter Docent/trainer bij Station tot Station.
Monitor dBos terugblik op praktische ervaringen meting vooruitblik en planning meting Kunst van Lezen Nicolien de Pater.
Informatie voor ouders groep 8 over: Overgang van PO naar VO De Overstap Let op! Informatie over de procedure aanmelding wordt tijdens de decemberavonden.
Informatie voor ouders groep 8 over:
Scholingsvouchers voor werkzoekenden
Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2006 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Uw salaris voor 2006 wordt gebaseerd op de antwoorden.
Bijeenkomst ‘Blended Learning’ 22 maart 2016
De scriptie Sommige studenten schrijven het in 2 tot 3 maanden, anderen doen er een jaar of meer over… Factoren: Motivatie Plan van aanpak Begeleiding.
Opbrengstgericht werken op het Bredero Lyceum
Gebruik digitaal schoolbord om lessen te presenteren
Regenboog boven de stad
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Informatie voor ouders groep 8 over:
Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2003 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Uw salaris voor 2003 wordt gebaseerd op de antwoorden.
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Digitale toetsen Quayn.
Transcript van de presentatie:

Loket voor kennisvragen uit en over het onderwijs Kennisrotonde Loket voor kennisvragen uit en over het onderwijs

Aanleiding voor een vraag (voorbeeld) Steeds meer digitale rekenmethodes in vo beschikbaar Beloven een positief effect op rekenprestaties en op motivatie Is dit onderzocht? (vragensteller rekencoördinator vo)

www.kennisrotonde.nl Via onze kennisrotondewebsite kunt u (uitleg waar klikken) doorklikken naar het webformulier waar u uw vraag kunt stellen. Tot nu toe zijn er meer dan 60 vragen gesteld, waarvan meer dan de helft uit het po. To do: Info noemen over achtergrond vragenstellers (o.a. functie)

Waar komt uw vraag terecht?

Van praktijkvraag naar kennisvraag: Voorbeeld Wat is het effect van digitale rekenmethoden op de leerresultaten en de motivatie? (Vragensteller: rekencoördinator vo) => vraagverheldering

Vraagarticulatie: Voorbeeld Is het waar dat een adaptieve leeromgeving leerlingen effectieve feedback geeft? Is het waar dat adaptieve leeromgevingen leiden tot hogere leerresultaten?

Vraagbeantwoording Keuze: -zelf beantwoorden -specialist (expert, AIO) vragen om te antwoorden -onderzoek doen Literatuurstudie uitvoeren voor het vinden van wetenschappelijke evidentie Antwoord formuleren -verzenden aan vragensteller -publicatie op www.kennisrotonde.nl

Stand van zaken: september 2016

Meer Informatie www.kennisrotonde.nl