Gebruikersondersteuning

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De levenscyclus van een informatiesysteem
Advertisements

Kan MFG/pro nog beter ? Jaco van Dijk AEP Industries Nederland BV.
Server Management Framework
Henk Stultiens voorzitter OBSV Governance groep.  IT-Governance oftwel IT-besturing richt zich op de besluitvorming rond Informatie Technologie i.c.
Debat BB ICT samenwerking Equalit 14 februari 2013
1 student per klas voor het panelgesprek
Agenda De aanleidingen Wat is functioneel beheer BiSL
Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer
EEN GEÏNTEGREERDE INTERFACE VOOR CALLCENTER(S) CallCtrl Jurrian Tromp Team 10.
Vak voor Vak een Learning Analytics dashboard. het Learning Analytics dashboard  Visueel  High-Level  Dynamisch  Data-driven: gebaseerd op (historische)
Mag ik u voorstellen: de nieuwe records manager Casper Molmans.
Demonstratie archeologische stadswandeling door Nijmegen met de PDA Mathilde Molendijk, Nils de Reus, SPIN lab VU 8 januari 2004.
Realworld Analytics, Return on Investment Kennisdag Realworld Systems 18 september 2014 Tiny Nuiten CEO Realworld Software Products B.V.
Update Implementatie en beheer
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
“Kijken, denken en doen met voor risico”
Beheer informatie- Systemen
1 IT Service Management Theorie (2). 2 “Op zoek naar balans tussen dienst en klant” Bron: artikel uit IT Service Magazine van Robert den Broeder en Aad.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Werken met JOIN UT Tom Buys Maart 2016.
Business Service Management: de zwakste schakel in de keten?!
Alarm beheer via SMS Comfort. Algemeen SMS comfort is een netwerkoplossing die u toestaat om SMS tekstberichten vanuit allerhande interfaces te verzenden.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
L&M Software presentatie VGN 27 juni 2011 © L&M Software.
2013ASL BiSL Foundation Professionaliseren met BiSL ®
Doelstellingen, Implementatie en Ervaringen met Single Sign On.
Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie.
Gebruikers- ondersteuning Require- ments man. Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch support Strategisch.
Governance van de Informatievoorziening bij Saxion
Gebruikers- ondersteuning Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Behoefte- management.
Application Maintenance & Services De wendbare FB-er Amsterdam 23 november 2015.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Gebruikersondersteuning Gebruikersondersteuning functioneel beheer HR Door: Hariët ter Horst-Mulder (HR-HRIA)
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Data- beheer Behoefte- management Contract-
Gebruikers- ondersteuning Monitoring Data- beheer Management- informatie Change support Tactisch support Strategisch support Management support Behoefte-
BUSINESS INFORMATIEMANAGEMENT/ FUNCTIONEEL BEHEER MIDDAG GEBRUIKERSONDERSTEUNING VOOR FB BESTELAANVRAGEN.
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Data- beheer Behoefte- management Contract-
Van BiSL naar BiSL Next Lucille van der Hagen
Wat is Hyperdesk? Web platform voor het optimaliseren en automatiseren van uw dienstverlening aan bedrijven. Kort samengevat:
Business Informatie management / Functioneel beheer middag
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Visitatie Functioneel Beheer
Grip & Controle op digitalisering
InformatieVoorziening & Technology
Business Informatie management / Functioneel beheer middag
Functioneel Beheer Gebruikersondersteuning MISUT Onderwijs
Gebruikersondersteuning
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Gebruikersondersteuning
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Gebruikersoverleg Functioneel Beheer FEZ
SLTN Inter Access ontzorgt ICT
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Functies Rollen Taakgebied 2
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Business Informatie management / Functioneel beheer middag
Functioneel beheer middag
Testen: Hoe test HR de applicaties
Functioneel beheer middag
Business Informatie management / Functioneel beheer middag
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Functies Rollen Taakgebied 2
Opslag documenten in Office 365
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
CO2-footprint op de blockchain
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Transcript van de presentatie:

Gebruikersondersteuning JOIN

Stem van de gebruiker Record managers/key users Recordbeheerders/archief team Mailadres: 1 aanspreekpunt JOINbeheer@utwente.nl Tweewekelijks overleg Incidentenlijst voor call-registratie

Speciale punten: Embeddedness 1075 gebruikers Pro-activiteit dmv key-users/record managers Nu JOIN geupdated is, kunnen we gaan werken aan perfectionering en inzet op meerdere doelen Samenwerking Functioneel en Technisch LISA (BiSL) Veiligheid : gevoelige informatie

Verbeterpunten en tools: Communicatiepunt naar gebruikers in applicatie zelf Change/incident management tool Wijzigingenbeheer-IT aansturing – gebruikersondersteuning Contractmanagement : SLA met Decos Autorisatiebeheer: wordt aan gewerkt Standaardisatie Taal van de gebruiker spreken

Gebruikerstevredenheid, hoe weet je dat? Piep-systeem? Evaluatie, Key-user overleg Bewust van te ontwikkelen punten Altijd verbetering mogelijk! Constant punt van aandacht Tot hoever ga je ? Standaardisatie – on demand Beheerbaarheid en beheersbaarheid

Gebruikersondersteuning Hoe ver gaan we?