Veilig deelnemen aan Ride-outs

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aantal spelers : keeper Datum :
Advertisements

Manoeuvre: in rechte lijn achteruit rijden
Praktisch verkeersexamen
EEN (EXCURSIE) UITSTAP MET DE BUS.
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
Pascale Rombouts Roparun Evenementen.
Fietsproef Berlaar (2012) Start van de proef..
Verbond van Verzekeraars Den Haag
1.Er wordt als groep gereden, dus: Samen uit, samen thuis! 2.Cycletime is een toerfietsvereniging, de tochten zijn geen wedstrijd 3.ledereen houdt zich.
Te volgen richting : naar Hombeeksesteenweg
Verkeers- stellingenspel
Het Grote Fietsexamen Doel: ‘Ik kan veilig fietsen!’ Stuurvaardigheid en behendigheid verbeteren. Interactie met het echte verkeer als individu.
GPS. Navigeren met de Thumb Stick 1. Selecteer Waarheen? (Where to? In afbeelding) 2. Selecteer Sporen (Tracks). 3. Selecteer PreRide noord-oost. 4. Selecteer.
Zaalhockey Hallen hockey Indoor hockey
Complex VvE Beheer. Inloop BCT maart 2013.
JEUGDVOETBALDAGEN 2011 Horst.
In het verkeer.
Planning lessenroosters in S+. Situatie voor S+ In SAP – Lokalen – Docenten Geen planning mogelijk – Geen informatie over de verschillende studierichtingen.
Jeugd~verkeersexamen
Wachten op God Wat heeft Hij met mij voor? Wanneer grijpt Hij in?
Public design – Concept 2 Pascal Burggraaf Pim Donkerlo Joris van Laernhoven Wakker worden!
Informatie Optocht 2014 Vastelaovedzottelaand te houden op zaterdag 1 maart Organisatie: stichting karnaval “de Vastelaovedzotte”
Vertraging Bij een vertraging gaat de snelheid steeds verder achter uit. De vertraging geef je weer met de letter a. Als a= 3 m/s2 is dan neemt de snelheid.
ALLES EN NOG VEEL MEER OVER HET VERKEER !
Crisiskaart en Wet verplichte GGZ
Route van thuis naar school
Ruimte Opdracht 4.
In seizoen 2014 – 2015 geen nieuwe regels!. Het maken van een doelpunt: A - aanvaller B - bal binnen C - cirkel D - geheel over de doellijn.
Coach cursus Jongste Jeugd
We werken veilig of we werken niet
Les 3: Verkeer TOETS.
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
De 10 geboden van de Quasi. Bij start van de rit: ◦ een volle benzine tank ◦ correcte bandenspanning ◦ de nodige beschermende kledij ◦ goed humeur ◦ drinkgeld.
Copyright © 2005 Borealis A/S Tips Voor Veilig Fietsen.
Coach cursus Jongste Jeugd
Oversteken van een T-kruispunt Doelen : - bespreken van eventuele alternatieven - belang en functie interpreteren en toepassen - steeds ‘recht’ oversteken.
Conditioneel met bal Fartlek
EEN LES VAN DE GANZEN Auteur Hotze ♫ Zet het geluid aan!
Het praktisch verkeersexamen start vanaf
HC Houten Door: Bas Ophof
Kaartleescursus 26 november 2011 door Gert, Joke en Wim.
Drop off – pick on Veiliger en aangenamer rijden in groep.
Stuurlieden voorlichting Heineken Roeivierkamp 2016.
Brainstorm woensdag 10 september 2014 Wat verwacht de moderne WaterScout? Alexander Haccou.
Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Passie voor water Instructies 2016 – Spelregels 2013 – Sinds FINA Congres 2013 in Barcelona zijn er geen nieuwe spelregels ingevoerd Tijdens.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Het praktisch verkeersexamen start vanaf de Dolderweg in Steenwijk
Gevorderde programmeer les: Betrouwbaarheid robot verbeteren
Te volgen richting : naar Hombeeksesteenweg
Het praktisch verkeersexamen start vanaf
# Training : 2 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
VERO Fietsroute
Tekening 1 - Spelopbouw met 2 man (L-formatie)
Zichtbaarheid.
Politieke Bingo Openingsdia Beeld op de positie van dit grijze kader.
EVACUATIE VAN EEN BUS.
Omgaan met een rollator
FIETSEXAMEN OOSTENDE.
Verzin een korte opvallende titel
Briefing shoot-outs zaalhockey
Zaalhockey HC Noordwijk
Briefing shoot-outs zaalhockey
Aangeboden door Provincie Limburg
Het grote voetgangersexamen
FIETSEXAMEN OOSTENDE.
Vaardigheden + Oversteken op een vierarmig kruispunt
Zichtbaarheid op de fiets
Transcript van de presentatie:

Veilig deelnemen aan Ride-outs The Old Bridge Riders Veilig deelnemen aan Ride-outs Het Molensysteem (“Follow-up” of “First Man drop” systeem)

Het Molensysteem Het Molen-, het Follow-up- of het First Man Drop systeem Het Molensysteem is een actieve manier om een Ride-Out te beleven en door middel van deze presentatie willen we dit graag uitleggen. De groep die deelneemt aan een Ride-Out bestaat uit de volgende rijders: - 1. De Voorrijder, - 2. De Wegzetter, - 3. De Groepsrijders, - 4. De Achterrijders 4 3 2 1

Hoe slaagt dit “wegzet systeem” De eerste “Groepsrijder” achter de “Wegzetter” voegt zich, op aanwijzing van de “Wegzetter” (linker arm opgestoken), naar rechts uit de groep en stelt zich op een veilige en goed zichtbare plaats langs de weg op om achterblijvers de richting te wijzen. De overige “Groepsrijders” geven hem de ruimte en tijd om zich uit de groep te kunnen voegen. Deze “Wegwijzer” blijft net zolang staan tot de “Achterrijders” er zijn. Hierdoor wordt voorkomen dat de overige “Groepsrijders” “verdwalen”. Als de “Achterrijders” in zicht komen maakt de “Wegwijzer” zich klaar om rustig en vóór de “Achterrijders” te kunnen invoegen. De “Achterrijders” maken ruimte voor de “Wegwijzer” om te kunnen invoegen. De “Wegwijzer” sluit altijd achteraan aan bij de andere “Groepsrijders” en vóór de “Achterrijders”! Ter voorkoming van een groot, moeizaam te dichten gat tussen de “Groepsrijders” en eventuele achterblijvers, kan de “Wegzetter” besluiten om de hele groep, op een geschikte plaats, stil te zetten. Bij voorkeur rijden alleen de “Achterrijders” met de “passing lights” aan, waardoor voor de “Wegzetter” het eind van de groep duidelijk wordt gemarkeerd.

De Voordelen De voordelen van dit systeem : - er hoeven geen wegen te worden afgezet. - er zijn geen “Roadcaptains” die de groep moeten inhalen om weer vooraan te rijden. - als de groep “breekt” hoef je niet bang te zijn om de weg kwijt te raken. - je rijdt ook eens op een andere positie en ziet de “stoet” in een ander perspectief

De Formatie Tijdens een Ride-out wordt er gereden in het zgn. “baksteenformatie”, dus in 2 lijnen, schuin verspringend achter elkaar. (Tenzij de breedte van de weg dit niet toelaat en/of wanneer door de “Wegzetter” wordt aangegeven dat er, ivm de veiligheid, in 1 lijn gereden moet worden)

De Formatie 2 seconden Bij voorkeur wordt tijdens een Ride-out de zgn. “2 seconden regel” in acht genomen. Deze regel houdt in dat men op een afstand van 2 seconden van zijn voorganger rijdt. Op deze manier kan er soepel van 2 naar 1 lijn worden veranderd als de situatie dat vereist en is er voldoende ruimte om tijdig en veilig tot stilstand te kunnen komen.

De Formatie FOUT GOED De ingenomen positie en lijn binnen de groep blijft tijdens de Ride-out gehandhaafd. Een open gevallen plaats wordt altijd vanuit achteren opgevuld door diegene die op dezelfde lijn rijdt.

De Ride Out Deelnemers De “Voorrijder” Hij/Zij heeft de route voor die dag voorbereid. De “Voorrijder” bespreekt voor vertrek de route en eventueel te verwachten verkeerssituaties met de “Wegzetter” en eventueel de “Achterrijders”.

De Ride Out Deelnemers De “Wegzetter”. Deze “Wegzetter” draagt een gekleurd hesje, rijdt op voldoende afstand achter de “Voorrijder” om te kunnen reageren op diens richtingsveranderingen en bepaalt het tempo van de groep. De “Wegzetter” geeft de aanwijzingen aan de eerstvolgende “Groepsrijder”.

De “Groepsrijders”/”Wegwijzers” De Ride Out Deelnemers De “Groepsrijders”/”Wegwijzers” Na de “Wegzetter” volgen alle “Groepsrijders” van de Ride-out. Op aanwijzingen van de “Wegzetter” fungeren deze deelnemers als “Wegwijzer” voor de overige deelnemers die achter hen rijden. De “Wegwijzer” geeft duidelijk de richting aan en blijft staan totdat de “Achterrijders” weer in zicht zijn en hij voegt net vóór de “Achterrijders” weer in.

De Ride Out Deelnemers De “Achterrijders” De laatste rijders van de groep, de “Achterrijders”, dragen ook gekleurde hesjes waardoor zij duidelijk het einde van de volledige groep aangeven. Zij hebben verder als taak eventueel gestrande deelnemers te begeleiden.

Richtingsveranderingen – Bocht naar Rechts Mogelijke plaatsen waar de Wegwijzer door de Wegzetter kan worden weggezet

Richtingsveranderingen – Bocht naar Links Mogelijke plaatsen waar de Wegwijzer door de Wegzetter kan worden weggezet

Richtingsveranderingen – Geen Wegwijzer Geen Wegwijzer? Dan gewoon Rechtdoor of “Doorgaand verkeer” volgen ? ?

Richtingsveranderingen – Invoegen Laatste groepsrijder WEGWIJZER INVOEGPUNT voor Wegwijzer ACHTERRIJDERS