KA2 – "The Future Teachter 3

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Stage voorlichting TVWO 4 in
Advertisements

Workshop KA 2 Kansrijke partnerschappen in de Volwasseneneducatie
Edushock leerfestival
Infoavond groepen 3 en 4 WELKOM.
Informatieavond 22 april 2013
Beurzen voor studenten Studie en stage Erasmus+ Actielijn 1 - Individuele leermobiliteit Versie november 2013.
GRUNDTVIG & KA1 14/02/2014. De hoofdlijnen van Erasmus+ DRIE kernacties (key activities): 1.Leermobiliteit voor individuen 2.Samenwerking voor innovatie.
1 Lifelong Learning Programme GRUNDTVIG Multilateral project INTEGRA Integratie kit voor Migranten – Basis taalvaardigheden om te kunnen omgaan met financiële.
ICT IN HET OLC De meerwaarde Mogelijkheden De schoolpraktijk.
Schoolpartnerschappen in Europa
‘HOW CAN I INTRODUCE NEW WAYS OF ASSESSMENT THAT CAN CONTRIBUTE TO GETTING PUPILS MORE INVOLVED IN THEIR OWN LEARNING?’ ‘Een onderzoek naar beoordelen.
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
Samenwerken aan Onderwijs en ICT Frank vd Oetelaar dinsdag 12 april 2005.
Studiedag: vernieuwing, ook in onderwijs vreemde talen via ICT Vrijdag 19 maart 2010.
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt Ondernemingsplanning VREG Netwerk organisatiebeheersing – 24/03/2011.
Algemeen didactische principes van e-leren Wouter Hustinx Coördinator ICTO-expertisecel
Infodag ERASMUS 18 december 2008 Arteveldehogeschool, Gent.
INTERNATIONALISERING VAN A TOT Z voor het secundair onderwijs Gent, 12 mei 2009.
Study visit Helsinki 17/10 – 21/10/2011 Better working Skills Through Lifelong Adult Education Chris du Pont.
BASICS Nascholing Ondersteuning van vernieuwingstrajecten in scholen en vorming van veranderingsactoren.
1 Docentenhandleiding De integratie van verantwoord ondernemen Studie-avond Syntra West 13 september 2007 Marijke De Prins.
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
Pressure Line is een bureau voor visuele en creatieve communicatie. Onze specialisatie is grafisch ontwerp, maar ook voor opdrachten op het gebied van.
EPALE Elektronisch platform voor volwasseneneducatie in Europa
Europese subsidiemogelijkheden Ellen Hanselman. Leven Lang Leren Programma Wat is het? Wat zijn de mogelijkheden? Waarom deelnemen? Hoe werkt het?
Werken met de Stercollecties
RTC West - Vlaanderen Situering. Ontstaan in 2000 (Minister Vanderpoorten). Eerst coördinatie en aanspreekpunt. Ondersteuning technisch onderwijs (duur.
Flexibel curriculum met behulp van ICT
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
De school in Europa - Europa in de school
1 Masterclass ‘MOOCs’ Frans van Dam 6 november 2015.
Gemakkelijker onderzoekend leren in de klas dankzij de online leermiddelenbank van Scientix.
ERASMUS PROJECT Sint-Hendrik 8 december PROJECT PARTNERS 1. ENGELAND 2. SPANJE 3. ITALIË 4. POLEN 5. ROEMENIË 6. GRIEKENLAND 7. BELGIË.
Ontwikkeling en uitvoer MOOC bij de Hanzehogeschool Groningen Workshop - Open en online onderwijs is meer dan MOOC's.
VOLWASSENENEDUCATIE GENT, 27/10/2015 ERASMUS +. ERASMUS VET Volw vorming Volw vorming Hoger Ond School Ond JeugdSport KA1 Nascholing / Leermob.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
Ons leervermogen moet in de 5 de versnelling – maar hoe ? Pim Verheijen NSCU – bestuurslid / oprichter Cap Cloud - online platform voor performance, kennis,
EXOVA ONDERWIJS OP MAAT VOOR ELKE LEERLING Excellent Onderwijs Voor Allen Excellente Ontwikkeling Voor Allen Onderwijsverandering van binnen uit.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Landelijke Onderwijsdag 2 februari 2016 De Rijtuigenloods Amersfoort Techniek Leermiddelen VMBO PIE en BWI Op het goede spoor naar augustus 2016.
Geletterdheid in CVO 20 mei 2016.
PRESENT.ME PRESENTATIE ALS VERVANGING VAN DE LEERKRACHT?
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
EPALE electronic platform for adult learning in Europe
Digitale VDAB profielen
AANBOD STARTERSLABO FASE 4
Onlinehulptoepassingen in OCMW’s
Twee jaar clil in het vlaams secundair onderwijs: een evaluatie
Interactief oefenen, formatief toetsen
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
2de nationale toetscongres Rene Hoep & Hans van Beekum 4 november 2016
multinationaal | multitalig | multigelaagd KA2 project
Differentiatie bij computational thinking lessen van Hello Ruby
“Kwaliteitsverhoging door formatief evalueren” Werkkring conferentie: Van kwaliteitszorg naar kwaliteitscultuur 16 november 2017 Ramon Busch.
ICT-basisvaardigheden & woordenschat
ICT als didactisch middel
Informatiebijeenkomst
Actief burgerschap in het SO: “Hoe maken we samen het verschil?“
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Implementatietraject Doorontwikkelen BRON vo
December 25, 2018.
Activernde didactiek & passende werkvormen
ACTUALISATIE LEERPLAN 1 september 2019
Smart schools Open oproep voor digitale innovatie in onderwijs
Laaggeletterde ouders digitaal aan de slag
Leiderschapsontwikkeling
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

KA2 – "The Future Teachter 3 KA2 – "The Future Teachter 3.0 as a bridge to accessible and customized adult education".

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE WAAROM THE FUTURE TEACHER? Definitie van de toekomstige leerkracht: De toekomstige leerkracht maakt gebruik van zijn technologische en pedagogische vaardigheden en zijn / haar inhoudelijke kennis om op vernieuwende manieren te inspireren, te ondersteunen en zo leerlingen te boeien. Dit omvat ook het delen en hergebruiken van methoden en materialen met leeftijdsgenoten. Deze nieuwe bevoegdheid kwalificeert de toekomstige leraar voor alle uitdagingen zoals integratie, differentiatie en gepersonaliseerd leren.

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE DUURTIJD Het project loopt van september 2016 en eindigt in augustus 2019.

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE Partners Provinciaal Onderwijs Vlaanderen Pedagogische Ondersteuning (POVPO) => Coördinator 12Change Learning (Nederland) Norsk Nettskole (Noorwegen) Learning Apps (UK) De partners hadden al een samenwerking en uit die samenwerking is het project gegroeid.

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE DEELNEMERS AAN HET PROJECT Docenten/lectoren Cursisten

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE DE ORGANISATIE POVPO was de penhouder in gans het schrijfproces van het project. Schrijfproces gestart in september en eindigde in maart 2016 Deelname aan schrijf- en feedback sessies van Epos Dossier laten nalezen door Ryckevelde Samen met 12Change Learning (NL) hebben we het project vorm gegeven, steeds in overleg met de andere partners. Doordat alle partners elkaar vooraf al hadden ontmoet konden we deze schrijfwijze aanhouden. Learning Apps en Norsk Nettskole gaven feedback op de teksten uit België en Nederland. De eindredactie gebeurde door Learning Apps omwille van de Engelse taal. maandelijkse face-to-face meeting met 12Change Learning en maandelijks online meetings met de andere partners. In februari en maart zijn het aantal meetings wekelijks georganiseerd

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE ERASMUS+ PRIORITEITEN De competenties van de docenten in volwasseneneducatie verhogen. Ontwerpen en implementeren van de basisvaardigheden en kerncompetenties Horizontale prioriteit: Verbeter de prestatie in relevante en op hoog niveau van basisvaardigheden en transversale vaardigheden in een leven lang leren

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE PROJECT OUTPUTS Het project bevat 4 outputs Digital Thermometer ( digitale intaketoets) Digital Compass ( individuele leerlijn op basis van intake) Digital Journey ( leermodules) Sharing and reusing online learning materials 10 nano-lessen voor beginners 10 nano-lessen voor gevorderden

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE PROJECTOPVOLGING Elke maand hebben we een online meeting met de partners. Anika en OpenProject Face to face en online meetings We gebruiken Anika als registratietool en hebben een projectoverzicht in OpenProject zodat de coördinator alles kan opvolgen. 2 keer per jaar komen we face-to-face samen met alle partners. In november hebben we de kickoff in Vlaanderen gegeven en komen in maart opnieuw samen in Engeland.

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE VERSPREIDING VAN DE RESULTATEN Alle partners hebben zich akkoord verklaard met het disseminatieplan waarin staat dat ze intern de collega’s op de hoogte houden van de vorderingen en ook extern hun doelgroep informeren. Ook verwachten we dat elke partner de resultaten meedeelt op conferenties, studiedagen, ….

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE VERSPREIDING VAN DE RESULTATEN Website in opbouw (lancering 15 maart 2017 ) Facebookgroep Facebookpagina Twitter Friday talks Vanaf februari/maart 2017 gaan in Engeland, Noorwegen, Nederland & Vlaanderen maandelijkse webinars georganiseerd worden over diverse thema’s zoals principes van John Hattie, Future-proofing the future teacher, flipping the classroom, using ICT tools, T-Pack …

Vragen? Katrien.bernaerts@toll-net.be