NASK Natuurkunde Scheikunde

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Weten jullie nog wat dit is?
Advertisements

Wat bestuderen de natuurwetenschappen?
Luchtwrijving Don (massa 80 kg) stapt uit het vliegtuig.
Onderzoeksmethode Oftewel: met welke specifieke onderzoeksmethode kan ik het best mijn onderzoeksvraag beantwoorden.
Isaac Newton’s wetten De 3 wetten van newton Na deze les kan je:
Deel 2 Krachten hebben een naam
BEWEGING – GRAFIEKEN EN VERBANDEN
Verband voorwerpafstand en beeldafstand
O pdracht, O pdrachtgever, Product en P roces. I nhoudsopgave De opdracht De sturing.
Math-Bridge een internationale wiskunde-brug tussen VO en HO ook voor informatica studenten Johan Jeuring, Josje Lodder Open Universiteit Nederland.
Beweging - Inhoud Inleiding Plaats en tijd Eenparige beweging
Opdracht 1 a) b) c) d) Stand B, door de zwaartekracht
Natuurkunde Samenvatting Paragraaf 1 + 2
Proeven doen natuurkunde.
wet van behoud van energie
Versnellen en vertragen (N2-1 Hoofdstuk 1)
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Kennis verbreden en verdiepen
Het vak Natuurkunde - Wat heb je nodig: Cijfergeving:
Wat zwaartekracht, aantrekkingskracht en gewicht is.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb 1 Welkom les 3 Overzicht vorige les Terugblik op wat we geleerd hebben Uitwisselen van ervaringen Behandelen.
SLB2 K21 Bijeenkomst 1 Marjan Koerselman.
INTERVIEW Spreken/kijken/luisteren h1. Het interview Een goede manier om ergens achter te komen is: vragen stellen! In een interview stelt iemand vragen.
Onderzoek doen Theresialyceum.
Programmeren Spreekbeurt Joris.
RTTI – kennismaking en ervaring
Onderzoek I Bijeenkomst 3
‘Crosscutting concepts’ in de lerarenopleiding Harrie Eijkelhof Projectleider ECENT Freudenthal Instituut voor Didactiek van Wiskunde en Natuurwetenschappen.
Broekzak demonstraties Ed van den Berg VU HvA. Uit 27 geboden voor natuurkunde docenten (Scheider, 1980) 1. Gij zult geen woorden onderwijzen, behalve.
Eb & Vloed Wat is eb en vloed?
Grammatica leren. Inleiding Ook de grammatica kun je leren. De grammatica zijn eigenlijk de spelregels van de taal. Regel kun je leren en toepassen. Hieronder.
DE UITEENZETTING schrijfdoel lezers uitleggen hoe iets in elkaar zit of hoe iets is, vertellen wat er gebeurd is of gebeuren.
Les 1. Wat voor les krijgen we nu? Tijdens de lessen over hoofdstuk 9, 10 en 11 krijg je op een andere manier les. Het doel is om je zelfstandigheid te.
Les 1 Huiswerk was: HST 9 helemaal af.. HST 10 aan de PC Om meer op eigen tempo te kunnen werken, gaan we HST 10 zelfstandig aan de computer maken. Je.
3. Waar denk je als eerste aan bij het woord “natuurkunde”? 2 a. Denk je al te weten welk profiel je gaat kiezen? Ja/nee.
Kennismakingsavond Vakcollege 1. Even voorstellen… Tim Boekestijn 1.Docent LO/Sport 2.Mentor klas 1B.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Luisteren en begrijpen
Hoofdstuk 11 De Break-Even Afzet (BEA) Les
Wachten Genesis “God zei tegen Abraham: Ik zal Sara een zoon van jou geven. En er zullen later volken en koningen van haar afstammen.’ Abraham maakte.
Woordenschat groep 5 Thema 9 Les 4
we beginnen (vreemd genoeg) met een parachutist
In dit bestand vind je alle elementen die samen de tweede en de vijfde prent van het boek ‘Lou viert carnaval’ vormen. De kinderen kunnen hiermee zelf.
De M in STEM Cathy Baars.
Instructie geven en uitvoeren
B. Stof 5 Natuurwetenschappelijk onderzoek
Mijleer Les 1.
In dit bestand vind je alle elementen die samen de tweede en de vijfde prent van het boek ‘Lou viert carnaval’ vormen. De kinderen kunnen hiermee zelf.
Praktijk Opleiders Cursus
Verband voorwerpafstand en beeldafstand
Kennisclip Web toepassingen
Leerjaar 3 Nask1 H1 §1 krachten herkennen.
Opg 1 blz 183.
Learning Portal Schooljaar
Vergelijkingen oplossen
Bs 8 Transport van mensen
H5 §2 Infrarood en ultraviolet
S.O. H7 MATERIE §Test jezelf
Equivalentie principe van Einstein m.b.t. gravitatie
H7 Materie §2 Het deeltjesmodel
soorten beweging groot- en eenheden de formule soorten diagrammen .
KWT.
H7 Materie §2 Het deeltjesmodel
H7 Materie §2 Het deeltjesmodel
gesprekstechnieken Les 2
Voortstuwen en tegenwerken
Hoofdstuk 11 – les 2 Optrekken en Afremmen
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Kritiek geven en krijgen
Transcript van de presentatie:

NASK Natuurkunde Scheikunde Hst 1 introductie

Manier van werken Bestudeer het boek Maak de vragen op je computer/ipad/mobiel Als je ergens niet uitkomt kan je altijd vragen stellen Docent controleert je voortgang Tijdslijnen in Magister zijn richttijden. Aan het einde de periode moet alles af zijn

Hst 1 Introductie: leerdoelen Wat zijn: Verschijnselen Verklaringen Toepassingen

Sprong van Felix Baumgartner Nask onderzoekt de verschijnselen die gebeuren. Wat gebeurt er? Als we naar de sprong kijken: wat gebeurt er? Je wilt een verklaring hebben voor het verschijnsel: waarom gebeurt het? Als we naar de sprong kijken: waarom gebeurt het? Als je begrijpt hoe een verschijnsel werkt kan je daar gebruik van maken: een toepassing verzinnen. Als we naar de sprong kijken: wat gebeurt er?: versnelling, constante snelheid, vertraging, valt naar de aarde… Als we naar de sprong kijken: waarom gebeurt het? Luchtwrijving, aantrekkingskracht van de aarde, parachute… Toepassingen: evt van boek blz 9 hoogtemeter of eigen toepassing

Hst 1: opdrachten Bestudeer pagina 6-9 Maak opdrachten 1 en 2 Als computer beschikbaar op de computer, anders in het schrift.