Er wordt gewerkt voor goud Doelstelling niet gehaald.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rekenproblemen en Dyscalculie
Advertisements

Rekenen in groep 1 t/m 4 De doorgaande lijn.
Dyscalculie Asli PEHLIVAN.
Digibordlessen rekenen de uitvinder
Digibordlessen rekenen mijn huis
Rekenproblemen en Dyscalculie
Base: bewerkingen 2 soorten - Oplopend- Aflopend.
Tanden poetsen elke dag 2 keer 2 minuten per keer.
Wat zie je precies ???.
REKENEN.
Algebra en tellen Subdomein B1: Rekenen en algebra
6 VWO B2 deel 2 A1.1 vraag 4. u 1 + u 2 + u 3 + … + u n-1 + u n = ? Vertaal de termen van de rij naar een rekenkundige rij. n termen !!!
Echt heel raar. Heeft te maken met koppelingen die het brein legt
Help….een bron!!!! Jaap Patist
Schatkist Ouderavond.
Haal muziek binnen in Audacity Ga met de muis van rechts naar links (zie grijze stuk) Knip af op wens lengte muziek.
Rekenproblemen en Dyscalculie
Bewerkingen met splitsbeentjes.
Bewerkingen met pijltjes = Hoeveel heb ik eerst ? kleef 3 vast ____ Wat moet ik doen ? pijltjes ? 2de getal= 2 cijfers? = = 17.
Hoofdstuk 4: Statistiek
Netjes vragen of je het mag lenen zorgt niet voor problemen
Wiskunde klinkt niet interessant,
Omgaan met bronnen over het Midden-Oosten
De telwoorden.
Scouting Nederland Robert Baden-Powell Klik hier op Saluteren 3 vingers in de lucht Spel takken: Bevers 5-7 Jaar Welpen 7-11 Jaar Scouts.
I like the flowers.
PROJECT ALGEMENE VAKKEN
Betrekkelijk voornaamwoord en telwoord
Meervoudige intelligenties.
Informatieve bijeenkomst
Zet de letters leesbaar rechtop en niet in spiegelbeeld. Plaats ze in de juiste volgorde (van links naar rechts). Zorg dat alles netjes op een rij staat.
Samen Scheikunde Doen Jonge kinderen op ontdekking in de keuken.
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 3
Digibordles herfst rangtelwoorden leesrichting
PECHA KUCHA – ICT IN DE LES AARDRIJKSKUNDE VINCENT DECOSTER.
H4 Statistiek Beelddiagram
Broekzak demonstraties Ed van den Berg VU HvA. Uit 27 geboden voor natuurkunde docenten (Scheider, 1980) 1. Gij zult geen woorden onderwijzen, behalve.
Reactievergelijkingen Een kwestie van links en rechts kijken.
Studiedag VVE De Schakel Doorlopende leerlijnen rekenen 19 januari 2011.
Informatieavond september Welkom  Kennismakingsronde  Weekindeling  Waarom een combinatiegroep?  Vriendenklas  Dagprogramma  Ontwikkelingsplannen.
Studiedag VVE De Schakel Doorlopende leerlijnen rekenen 15 april 2011
Het proces om te komen tot een leerlijn programmeren in het basisonderwijs Programmeren is geen taal, het is materiaal om mee te bouwen Mark Vrolijk, Directeur-Bestuurder.
Cognitieve ontwikkeling bij kleuters
Studieloopbaanbegeleiding
Lijsten maken en wijzigen
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Omgevingsonderwijs Wat? Leren in en van de (eigen) omgeving Waarom?
Virtuele labs bij natuurkunde en scheikunde onderwijs
mannelijk en vrouwelijk
Train your brain.
Deze wiskunde oefeningen zullen je verrassen...
Wiskunde in het eerste leerjaar
Excel Statistiek en Excel.
Het 24 spel.
ETUDE Toetsservicesysteem
Kleuters spelen toch alleen maar?
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
Vermenigvuldigen & delen
Woordpakket 5 3de leerjaar Versie 2.
De volgorde van de bewerkingen
Hoofdstuk 6:hoe krijgen we criminaliteit omlaag?
M A R T X I W K U N E D S 2 G10 Begrip evenredigheid © André Snijers.
De volgorde van bewerkingen
Ouderbijeenkomst Thema Mensen.
Vermenigvuldigen & delen
Transcript van de presentatie:

Er wordt gewerkt voor goud

Doelstelling niet gehaald

Vergelijken hoeveelheden

Vergelijken van twee 2 beelden

Vgl kwadraatbeeld met Arab.Cijfer

Waarnemen, tellen en werkrichting

Werken met toenemende moeilijkheidsgraad

Gestructureerd leren tellen met lusvorming

Spelen met hoeveelheden en Arab. Cijfer

Koppeling hoeveelheid-Arabisch cijfer

Arabisch cijfer/getalwoord/handelen

Luisteren en volgen van instructies

Bijdoen/ wegnemen/ er is al een hoeveelheid

Evenveel : per rij

Verschillende vragen: -begrip /soortnaam /werkwoord/substantief

Uitdiepen van problemen Begrip verzamelingen Ontdekking van soorten Het specifieke aan die groep => Dus er zijn zoveel soorten…

Spelen met kaarten

Ordenen van hoeveelheden van weinig naar veel

Reflectie: waarom hoort die er niet bij?

Rekentaalbegrippen : Eerste, laatste middelste, voorlaatste.. Op 5 objecten Op 7 objecten Begrippen als rechts en links

Is vinger-tellen echt essentieel? Iconische bijdrage aan de hoeveelheid Houdt de cadans bij tussen hoeveelheid en telwoord Induceert 1/1 relatie-correspondentie Stabiele volgorde wordt geoefend Begrip van cardinaliteitsprinciepe Begrip van base 10 system Zelfs van base 5 system Begrip van rekenkundige bewerkingen

Tellen per twee

Oefeningen op perspectief

Backend

DETAIL/OEF