DE LEAN STARTUP HOOFDSTUK 3 + 4.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lean in de gezondheidszorg
Advertisements

PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
• Wat moet het doen voor de klant • Wat moet de klant doen • Input • Bewerking • Output.
Welkom.
Welkom bij de 4e workshop over:
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
LEAN Leiderschap en Cultuur
Presenteren van producten en diensten Petr Salz Geldrop, 24 mei 2004.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Een startersgids voor innovatie
Hoofdstuk 6 Kwaliteitsbewaking
In deze presentatie kijk je naar een aantal filmpjes.
Competentieontwikkeling voor OR-leden
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
EVC: Erkenning Verworven Competenties Laat zien wat je waard bent! Toepassing bij [corporatie]
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Marketing vandaag en morgen
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
CanDo Coaching.
Starten met PHP Dynamischer bouwen.
Help! Verzuim voorkomen
Vragen subsets OM2. Vragen subsets (1)  Hoe verhoudt de opmerking van BSN over niet te snel starten met een ALP-voorstel zich tot de opmerking van de.
Opdracht 2 Mass Customization
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
Is dit onderzoek belangrijk? Is dit onderzoek onbelangrijk?
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Hoofd- en deelvragen sectorwerkstuk 4 mavo.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
Z09D: ONDERZOEK hoorcollege 1 coördinator: Silvana Beerends Pavlović 03A01.
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
Week 5 te doen: Bespreken Hst 4. Bespreken artikel ‘Norm Referenced Achievement Tests Vragen stellen (maken) over ‘Anders Evalueren’ Huiswerk.
5.3 Gegevens Verzamelen. Tellen en meten/Aantonen Je kunt gegevens verzamelen door tellen, meten en wegen (kwalitatief onderzoek) of door aantonen (kwantitatief.
Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
De lean startup, H5 Presentatie door Emma Bente Dekker
Mondzorg - persoonsgericht
Anders kijken, anders doen
Hoe leren professionals?
EMEA Bonus Pool.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
‘Aan de slag met ouders als onmisbare partner’
Diversiteit & Inclusie
MO302B Noud, Ralf, Sanne en Lotte
Klantrelevantie Product
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Soorten meststoffen test.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Organische meststoffen
Les 1: Bewegen en inspanning
Workshop leerdoelen over druk en ruimte
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Open zeker ambitie Oktober 2017.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Omgaan met verschillen
Omgaan met verschillen
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Organische meststoffen
Klantgericht werken StudyEvent Mobiliteit in Beweging
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

DE LEAN STARTUP HOOFDSTUK 3 + 4

HOOFDSTUK 3 - LEREN Leren is één van de meest essentiële functies betreft het opbouwen van een organisatie. Gevalideerd leren: Een strikte methode voor het aantonen van vooruitgang wanneer je diep in allerlei onzekerheden zit. Van je klanten leer je het meeste. Welke van onze inspanningen creëren waarde en welke leiden tot verspilling? Waarde: het bieden van voordeel aan de klant. Validatie De harde werkelijkheid van niets Alles wat je doet is een experiment voor gevalideerd leren

Eigen ervaring Geen ervaring met aftermovies maken Feedback gevraagd voor al onze filmpjes Hierdoor onder andere light leaks ontdekt Gesproken met mensen die ervaring hebben Niet filmen wat jij wilt, maar wat de klant wilt Klant nauw betrekken bij het filmpje

Mening Zonder te leren zal je nooit een goede onderneming starten. Je moet je klanten er goed bij betrekken

Hoofdstuk 4 Als je niet kunt falen, kun je ook niet leren Kwalitatief leren Experimenteren op kleine schaal met grote resultaten Waardehypothese: test of een product of dienst daadwerkelijk waarde levert voor klanten als zij het eenmaal gaan gebruiken Groeihypothese: test hoe nieuwe klanten een product of dienst vinden. Een experiment is een product Hypothese > testen met MVP > feedback > leren > aanpassen > leren > etc.

Hoofdstuk 4 Feedbackcyclus Leren: Bouwen: Meten: Leap-of-faith-aannames: Aannames die niet voor de hand liggen Bouwen: MVP (Minimum Viable Product) De eerste versie van een product Meten: Innovation accounting: Administreren en meten van innovatie, op een kwantitatieve manier Bijstellen of consolideren

Eigen ervaring Portfolio opbouwen Script opsturen - filmen en monteren, feedback krijgen Leren-bouwen-meten Filmpje online door feest Positieve reacties door bezoekers Leren door te filmen (experimenteren)

Eigen mening Door te experimenteren leer je het meeste Veel oefenen met filmen en monteren Met ons MVP eerste betaalde klant binnen halen