Rogier Kleinekoort 8 november 2005

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Structuurplannen Rienk Jonker
Exxellence Group Maarten van der Hoek.
Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
SharePoint-strategie voor UWV
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
E-DEPOT en digitale toegankelijkheid 19 oktober 2006.
MT Zuid André Plat.
Samenwerking met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers.
DIGI-PLU Procesgericht digitaliseren en elektronische overheid
Zaakgericht Werken.
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
GFO-Zaken Corné Dekker, informatie-architect e-government
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
Studiedag Zwolle Het archiveringssysteem van de toekomst: Wat vraagt de digitale samenleving van de div-ers? 30 september 2004.
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Informatiediensten bij DNB Heterdaadsessie Papieren Tijger Netwerk 29 september 2009.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Power DIV A.W. Plat 7 S-en Mc Kinsey.
Kijkje in de Keuken van DIV
2C1’s Excellent Vision. Mission: 2C1’s Excellent Vision wil in de markt opvallen doordat onze klanten hogere rendementen behalen dan die bedrijven waarvoor.
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
E-Team 2006 Vergunningverlening & Handhaving De keten gedigitaliseerd E-government innovatie Andere Overheid V&HV&H Mark Voogd, Ton Mol, Leo de Jong 6.
E-Government Innovatie met ICT Antilianen Mark Voogd April 2006.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Informatieplattegrond
Uw huisstijl in een nieuwe versie van Office
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
Digitaal werken… Digitaal denken
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Enterprise Document Management Fase
Consyst “Leuker kunnen we het niet maken”. Wat? Werkgever Front office Afspraken Mid office Regeling Overeenkomst Collectieve polis Pensioenbrieven Back.
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
19 juni 2008 E-depot: de Rotterdamse praktijk Josje Everse Projectleider E-depot.
Hoofdstuk 7 ERP-systemen: human resources Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
 Iris Info Doelstelling Integraal invoeren van beeldspraak in de Achterhoekse bibliotheken.
Functiefamilies Vlaamse overheid
Sales Tips.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
FLOWer is… Case Handling Proces management zonodig tot op het bot
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
DigEplan
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
Limburg 23 maart 2016 Boy Gerrits Arjan Kloosterboer Peter Bakker Theo Weusten André Plat Toepassingsprofiel Metadatering Lokale Overheden (TMLO)
Decentraal roosteren binnen een zelfsturende organisatie Praktijknetwerk arbeidstijden en roosteren
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
Archiefwet? Informatiewet!
Openbaar Lichaam Bonaire
De stand van het archief
Uitvoeringsprogramma Landerd 2020 Sterkte-/zwakteanalyse
Meldingen registratie business information management
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Het E-depot van Rotterdam
RVC – Clinical Assistant
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Basisinformatie Gegevensmanagement van sectoraal naar integraal
Transcript van de presentatie:

Rogier Kleinekoort 8 november 2005 DIDOTAIRE HUISHOUDING GEMEENTE ROTTERDAM 2015 Rogier Kleinekoort 8 november 2005

Aspecten DiDotaire Huishouding Hoe ver met systeem functionaliteit (DM-RM-WF-BI-KM-COL) Percentage gedigitaliseerde organisatie Percentage medewerkers werkzaam in de nieuwe virtuele samenwerkingsomgeving Percentage gestructureerde, eenduidige en digitaal ondersteunde zaken en processen Percentage van digitale beschikbaarheid en distributie van alle gegevens Percentage van DIV-er naar DRM-er “Documentaire Huishouding Rotterdam 2015”

Beschikbaarheid – distributie alle gegevens Burger Ambtenaar Manager Controller Alle statusinformatie Officiële documenten Procesvoortgangsinfo Alle documenten Mgt. informatie Samenvat. sturingsinfo Compleet view op zaak Verantwoordingsinfo Zakeninformatiesysteem Berichtencentrale Zaken magazijn Proces ondersteuning Digitaal archief Business Intelligence

KA Distribueren Vastleggen Sturen Verticale en horizontale applicaties Sturen Procesondersteuning & digitaal archief Distribueren (berichtencentrale) Intern: ambtenaar, college, raad Extern: burgers, bedrijven, ketenpartners Office Post Fax Telefoon Balie Website Zaakinfo KA Ontvangen, registreren en terugkoppelen Centraal (Decentraal) behandelen en afdoen Vastleggen Gegevensmagazijn & zakenmagazijn

VERANDERINGEN Van Naar Gefragmenteerde opslag Compleet elektron. bedrijfsarchief Documenten & registraties Processen & zaken Beheer bij de DIV afdeling Document invoer & mgt. bij bron Toegang d.m.v. registratie Snel & full text zoeken - Stand alone of spaghetti Gekoppeld met bedrijfssystemen Geen invloed doorlooptijd Monitoren van processen Verkokering – 80% decentraal Directie/dienst overstijgend - 80% centraal “Rotterdam: één concernbreed DMS”

SPAGHETTI Spaghetti Back Offices Klanten Kanalen @ BO 1 BO 2 BO 3 BO 4

VERANDERINGEN DIV-er DigiDIV-er: inhoudelijk regisseren RM-er: digitaal beheren DM-er: adviseren DPB-er: Documentaire Proces Begeleider – meedenken/ontwikkelen BWI-er: Begeleider werkplekinnovatie 3D-er: Documentaire Digitale Dirigent “Rotterdam: één concernbreed DMS”

digiDIV-er: inhoudelijk regisseren Gesprekspartner klant (beleidsmedewerker, secretariaat) over projecten, documenten Tekst en uitleg geven over spelregels voor het opslaan van documenten Tekst en uitleg geven over het nieuwe DMS Ondersteunen bij het vinden van stukken, zoekvraag verfijnen Boomstructuur begrijpen en toepassen Ook de Digi-DIV’er zit dus dicht tegen de klant aan.

Record Manager: digitaal beheren Bewaken hoofdstructuur boom Adviseren over verzoeken tot aanpassing Formuleren auditbeleid (wat loggen?) Verwijderingsinstructies opstellen/actueel houden Koppeling met V-termijnen actueel houden Zorgen voor feitelijk ‘deleten’ van bestanden (AW ’95) Strategie t.a.v. migratie en storage management Enz.

Document Manager: adviseren Gesprekspartner klant (directeur, afdelingshoofd) Inhoudelijke aansturing digiDIV-ers Adviseert en signaleert Adviseert hoe werkplan in ordeningsstructuur te plaatsen Goed op de hoogte van wat er speelt binnen het toegewezen dienstonderdeel.

Omgevingsbewustzijn Communicatie Flexibiliteit Pro-activiteit Competenties Omgevingsbewustzijn Communicatie Flexibiliteit Pro-activiteit Lerend vermogen

SCENARIO 1: CONSERVATIEF & VOORZICHTIG 1. functionaliteit 2. % digitaal 3. % medewerkers DM & RM 25% 25% 5. % zaken\ proc-en 5. % geg. verspreiding 6. % DRM-ers 25% 25% 25% “Documentaire Huishouding Rotterdam 2015”

SCENARIO 2: CONTINUE EEN STAPJE 1. functionaliteit 2. % digitaal 3. % medewerkers DM - RM WF 50% 50% 5. % zaken\ proc-en 5. % geg. verspreiding 6. % DRM-ers 50% 50% 50% “Documentaire Huishouding Rotterdam 2015”

SCENARIO 3: PROGRESSIEF & GEWAAGD 1. functionaliteit 2. % digitaal 3. % medewerkers DM - RM WF - KM 75% 75% 5. % zaken\ proc-en 5. % geg. verspreiding 6. % DRM-ers 75% 75% 75% “Documentaire Huishouding Rotterdam 2015”

SCENARIO 4: ER VOLLEDIG VOOR GAAN !!! 1. functionaliteit 2. % digitaal 3. % medewerkers DM-RM-WF BI-KM-COL 100% 100% 5. % zaken\ proc-en 5. % geg. verspreiding 6. % DRM-ers 100% 100% 100% “Documentaire Huishouding Rotterdam 2015”

ROTTERDAM 2015: SCENARIO's (1) WELK SCENARIO IS REALISTISCH VOOR DE GEMEENTE ROTTERDAM IN 2015?! “Documentaire Huishouding Rotterdam 2015”

BEDANKT !!! VRAGEN ?! “Rotterdam: één concernbreed DMS”