Module Evalueren Moduleweekend Regio Scouting Zeeland | Versie 1.0.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Karen van Hulten Rekenen in groep 1 en 2 Bijeenkomst 5: pientere kleuters, groepsplannen, planning en organisatie in de klas.
Advertisements

Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
LAATSTE SCRIPTIESEMINARIE
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Medmec04 week 7 Engagement.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 04 Les 7 Engagement MEDMEC 04 Les 7.
Online Plusonderwijs ontvangst
Kinderen en hun sociale talenten
Schriftelijk communiceren voor teamleiders Blok 1
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Netwerk coördinatoren VZ
Medmec04 Engagement.
Hogeschool Rotterdam Communication & Multimedia Design ABV Mondeling Presenteren / jaar 1 lente ABV zomer Samenwerken Les 3: Teamspirit / Teambelang /
Presenteren en communiceren
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
Evaluatie Cursus.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
In de rol van opleider 13 december Inhoud Taken en competenties rol opleider Leerstijlen Ontwikkelen naar zelfstandig leren Structureren en doceren.
Regionale bijeenkomst Arnhem een impressie.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
EEN PROJECT PLANNEN, VERKOPEN EN UITVOEREN Commissie voor vrijwilligerswerk.
Commissie voor vrijwilligerswerk.  Kennismaken met het concept van vrijwilligerswerk  Vrijwilligerswerk inpassen in uw dagelijks leven  Betrokkenheid.
Evalueren ZESC 2016 Regio Scouting Zeeland | Versie 1.0.
Informatieblad BDD en JD 2017 Regio’s Twenteland & Essnlaand
Onderzoek In Onderwijs – groep bèta
ZESC – Situationeel leiderschap
Gesprekstechnieken Trainers: Jasper Kroeger Tom Kievit
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Flitstraining Verwonder en verbeter Met dank aan:
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Op naar een STER bestuur…
Communicatie 3e les.
Wedstrijdanalyse formulier
Reflecteren even pas op de plaats
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Wedstrijdanalyse formulier
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Commissie voor vrijwilligerswerk
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Welkom instructeurs!.
Wegwijs Groep 8 Thema 5 Reizen en verkeer Introductieles: 30 minuten
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Tool IE-1: Het verkennen van onderzoeksopdrachten en -activiteiten
Commissie voor vrijwilligerswerk
Toolbox Ongunstige werkhouding
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Mens & Maatschappij D-Toets
Online Plusonderwijs ontvangst.
Leren leren.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Gesprekstechnieken Les 6.
Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
Team charter Instrument.
Cijferloos lesgeven bij talen
Ontwikkelingen zichtbaar
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Module Evalueren Moduleweekend Regio Scouting Zeeland | Versie 1.0

Inhoud van deze module Evalueren (Mark) Feedback geven (Martine)

Evalueren - Wanneer evalueren? Na opkomst en kamp, periodiek - Met wie evalueren we? Team, jeugdleden, bestuur - Hoe evalueren we? Model, spel, gespreksleider

Definitie van evalueren In deze module bedoelen we met evalueren: Het verzamelen, interpreteren en presenteren van informatie, om daarmee bepaalde resultaten en processen te kunnen beoordelen, met als doel van ervaringen te leren en resultaten te verbeteren.

Evalueren n.a.v. doelen Evalueren begint al bij de voorbereidingen door… het stellen van doelen; te bepalen hoe je gaat meten of je die doelen hebt gerealiseerd. Tijdens de evaluatie bespreek je gericht… in welke mate het is gelukt om je doelen te bereiken en waardoor; hoe efficiënt e.e.a. is verlopen; wat je de volgende keer weer zo wilt doen en wat je anders wilt doen.

Opdracht evalueren Een eigen ervaring in een evaluatiemodel plaatsen. In subgroepjes van personen die van dezelfde groep zijn, het laatste kamp of een opkomst evalueren, a.d.h.v. de 4D evaluatiemethode In 20 minuten

Met jeugdleden evalueren Manieren om met jeugdleden te evalueren 1. Ren je rot 2. Lucifer 3. Tips en tops 4. Stille wand

Afsluiting onderdeel evalueren Nog vragen? Evaluatie van dit onderdeel aan het eind van de module. Handout beschikbaar op website regio