Onderhouden met Werktuigen en machines

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De vierslagmotor We hebben het hier over een vierslag verbrandingsmotor. Deze motor gebruikt benzine als brandstof.
Advertisements

Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Collectief portfolio groep 3
Portfolio
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Doel: persoonsvormen in de t.t.
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
Sectorwerkstuk 4 mavo Handelingsdeel examenjaar
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
met studievaardigheden
De basis van ADSL: het constructivisme
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Ontwerpworkshop speelpolder in Heerjansdam
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 5: Zelfstandig & samen werken Doelen: Rond vandaag jullie onderdeel van ‘Project Ouderavond’ helemaal af. Zorg.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Training Les 2, De basisprincipes.  Doelen doorlopen  Terugblik vorige week  Huiswerk  Sorteermethode disciplines  Theorie  Aan de slag  Evaluatiefase.
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Rob Goossens Het Werkplan.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
S/K/L 4.6 DIALOOG/OVERTUIGEN/OVERHALEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat een dialoog is. 2.Het verschil tussen overtuigen en overhalen 3.Strategie om.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Communicatie Les1.
Xperience Liefde en relaties
Activerende werkvormen
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
Mijn cursisten spreken geen Nederlands buiten de deur
Rob Goossens Het Werkplan.
Passend onderwijs.
Onderhouden met Werktuigen en machines
Onderhouden bestratingen
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Opdracht elektrische installatie
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Instructie geven en uitvoeren
Onderhouden met Werktuigen en machines
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Een instructie schrijven
  Tijd Inhoud UNIT 6 SPORTS Werkvorm Media / Materiaal Inleiding
Doeke en Annegreet, studenten van de NHL: leraar aardrijkskunde
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
volgende bladzijde terug
Portfolio opdracht Grondbewerkingsmachine of een Bemestingswerktuig
INSPIRATIE SESSIE MBO Maasland 19 mei 2016.
week 2.8 Pragmatiek + conversatieanalyse
Observeren Les 2.
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Loopbaan en burgerschap les 3
Begeleiden les 1.
ADL Les 1.
Les 3: regels en afspraken met de klas
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Social media Wat deel je wel en niet?.
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 2
Observeren Les 2.
ADL Les 1.
Rob Goossens Wat weten we nu?.
Kritiek geven en krijgen
Project gamemarket Les 1.
SLIMMER DAMMEN Door [Naam] Voorkant: ruimte voor titels, foto’s etc.
Transcript van de presentatie:

Onderhouden met Werktuigen en machines Rob Goossens Onderhouden met Werktuigen en machines

Programma 26-september-2016 08.30u- 10.30u Rob Goossens Programma 26-september-2016 08.30u- 10.30u Oriëntatie: 1. voorkennis activeren: tweeslag, vierslag, benzine, diesel, elektrisch 2. korte uitleg basisprincipes Hydraulisch systeem 3. Dagelijks en periodiek onderhoud Aan de slag: Dagelijks en periodiek onderhoud. Evaluatie: In 3 groepen. Wat weten we? Transfer: koppeling met lesstof gebruiksklaar maken/dagelijks onderhoud

Programma 26-september-2016 08.30u- 10.30u Rob Goossens Programma 26-september-2016 08.30u- 10.30u Oriëntatie: 1. voorkennis activeren: tweeslag, vierslag, benzine, diesel, elektrisch Uitdelen schema

Programma 26-september-2016 08.30u- 10.30u Rob Goossens Programma 26-september-2016 08.30u- 10.30u Oriëntatie: 2. korte uitleg basisprincipes Hydraulisch systeem

Filmpjes Hydrauliek https://youtu.be/YlmRa- 9zDF8?list=PL_ImyOUGamOEFCXVHrabm0N03sPd8ezJC Hydraulisch persen Hydraulisch stromen https://youtu.be/c6gwU7IHtlo

Programma 26-september-2016 08.30u- 10.30u Rob Goossens Programma 26-september-2016 08.30u- 10.30u Oriëntatie: 3. Dagelijks en periodiek onderhoud Aan de slag: 1. Aan welke onderdelen kan/moet ik onderhoud plegen 2. Dagelijks en periodiek onderhoud. Evaluatie: In 3 groepen. Wat weten we? Transfer: koppeling met lesstof gebruiksklaar maken/dagelijks onderhoud

Rob Goossens Doel(en) van deze les Aan het einde van deze les kun je de verschillende onderdelen van een motor, waaraan onderhoud gedaan moet/kan worden, benoemen. En weet je waaruit dat onderhoud bestaat.

Aan welke onderdelen van een motor moet/kan onderhoud gepleegd worden? Rob Goossens Aan welke onderdelen van een motor moet/kan onderhoud gepleegd worden? Denk aan de verschillende kenmerken van een motor (2-slag, 4-slag, elektrisch) en de processen die zich in de motor afspelen. (inlaat, compressie, ontsteking, uitlaat)

Rob Goossens Aan de slag: Vorm groepen van 2 personen (al bepaald) en ga bij één van de 6 machines staan (1 minuut) Bepaal samen, aan de hand van wat je al weet over de werking van een motor en de uitgedeelde dia uit de PPT aan welke onderdelen van de motor onderhoud gepleegd moet/kan worden. Noteer op het blaadje waaraan jullie denken (maximaal 10 minuten) Zorg ervoor dat je de uitgevoerde opdracht duidelijk op papier zet. Maak ook foto’s (telefoon) van de onderdelen waarvan jij denkt dat er onderhoud aan gepleegd moet worden. Evaluatie →

Evaluatie groepsconclusie (max. 15 minuten) Rob Goossens Evaluatie groepsconclusie (max. 15 minuten) We vormen 3 groepen van 4 personen. Leden zijn al bepaald! In je groep bespreek je de onderdelen waaraan onderhoud gepleegd moet/kan worden. Zijn er verschillen? Bepaal bij elk verschil: Waarom zit er een verschil? Welk antwoord is goed? Dit doen we gestructureerd en inhoudelijk! Naar elkaar luisteren en kritisch reageren. Ieder krijgt een rol! Hierna: Klassikaal bespreken onderhoudsonderdelen! Zelf noteren!!!

Transfer Met de gegevens uit deze les gaan we in de praktijk een Rob Goossens Transfer Met de gegevens uit deze les gaan we in de praktijk een machine bedrijfsklaar maken en dagelijks onderhoud. Op maandag 3 oktober ronden we deze lessenreeks af met een leuke evaluatieoefening. Hiermee krijg je goed inzicht over je eigen kennis over het onderwerp. Dan maken we ook een begin met het volgende lesonderwerp.