Ongeschreven en geschreven bronnen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Format voor Nederlandse Tv Sander ter Haar CE1C. Pitch • ‘’On The Road’’ • Per aflevering andere artiest/act • Worden gevolgd door cameracrew en presentator.
Advertisements

Van kartonnen dozen tot USB-stick
Examenvoorbereideing
1. Epigrafie van de oudheid
Terra Tweede Fase vwo © Wolters-Noordhoff bv
De kleurenleer Primaire kleuren Secundaire kleuren
ICT Bevordert Vroege Leesontwikkeling
Tekstdoelen Wat wil de tekst?.
Beeld en Geluid museum Media park - Hilversum.
John Locke: tabula rasa. Door ervaring leven vullen…
TEKSTSTIJLEN EN BEELDSPRAAK.
Totale communicatie Juli Totale communicatie Juli 2009.
Pieter Houten Afmelden of prangende vragen: Totale paniek: Dr. R. Strootman Donderdag 15:00 tot 17:00 Drift 10.
tekstsoort, -doel + tekstvorm
Omgaan met geschiedenis
INTERACTION DESIGN Week 2. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Usecase vormen Bouwstenen Spelregels Briefing voor werkcolleges Q & A.
Digitale Projecten Kleinschalige ict-projecten m.b.v. de digitale fotocamera.
Laagfrequentgeluidhinder Zelfstandig biofysisch verschijnsel
Mail Extra uitleg. aan In het filmpje zag je waar aan stond een adres word gezet dat adres bepaalt naar wie het word gestuurd.
Introductie in de Geschiedenis van de Oudheid
Introductie in de Geschiedenis van de Oudheid
Gebruik van registraties binnen steekproefonderzoek
^ 1 x kan geschreven worden als x kan geschreven worden als 5-1
De Transformator.
Ons onderwijs in groep 1 en 2
Fictie hoofdstuk 2 VMBO 3A 27 januari 2014.
Wanneer én hoe moet uw leerling aan de reken- en taleneisen voldoen?
Steunvragen Havo Top geschiedenis periode 1
Bronnenonderzoek PWS-seminar V5 13 juli 2014
Prachtige bronnen voor het onderwijs
Klik op het plaatje met de flat. Welk boek is niet door Annie M.G. Schmidt geschreven? o MinoesMinoes o Pluk van de PettefletPluk van de Petteflet.
Introductie Oudheid 2012 Mounir Lahcen. Ongeschreven bronnen Natuurlijke Archeologische Geschreven bronnen Literaire teksten (historiografie, poëzie,
Medialandschap Blok 2, week 5 College #4. Wat gaan we doen? - ordenen = schrappen - hoe staat het met de bezoeken? - ordenen, hoe gaat dat? - opdracht.
Deel 1: Definitie, geschiedenis en prevalentie
Leerlijnen in de geschiedenisles
Historische bronnen in de les
Corneille Guillaume Beverloo
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Bronnen bekijken.
Communicatie. Herstel na hersenletsel Lichamelijk Voor iedereen anders Altijd veranderingen en beperkingen Gevolgen.
Terugdringen autoverkeer Driehuis en Santpoort-Noord 13 februari 2012, Tata Steel Stadion.
CKO werkdag Halverwege de cyclus Kijken naar eigen werk en werk van anderen Aanpak uitwisselen Werkbladen maken in mixgroepen.
Oktober (1928) Sergei Eisenstein
Bronnen en onderzoeksvragen
Filips II vs. Willem van Oranje
Ongeschreven en geschreven bronnen
Ongeschreven en geschreven bronnen Aflevering 3
Informatieve teksten Hoe begrijp ik een informatieve kijk-/luistertekst en hoe kan ik opvattingen en bedoelingen uit taal- en beeldgebruik afleiden?
Infographics Wat is de functie van infographics en hoe haal ik belangrijke informatie uit ze? NU Nederlands 2F.
de brief aan de Romeinen
Geschiedenis 3de jaar.
Les 2 Lezen 3.3 en 4.1.
Informatieve teksten, interviewverslag
Blok 2 Mijn familie Deelvraag: Uit welke familie kom ik en hoe kom ik te weten hoe het vroeger was?
Hoe werkt echo? Aan het einde van de les moet je in staat zijn om:
Ongeschreven en geschreven bronnen Aflevering 1
Consumentengedrag Les 2: Consumentengedrag (paragraaf 1.1 – 1.3)
LOP, niet-onderwijspartners, 15/10/2014
LICHT - spiegelbeeld Het spiegelbeeld.
Gerben Scholman, Davy Westra, Stef kaptein, Matthijs Roozendaal
Introductie en basistof 1
Inleiding.
Hoe leer je geschiedenis?
Representatief voor…. ‘wat’ of ‘wie’?
Hoofdstuk 1 groepen/rollen
Wat gaan we doen? 1. Introductie CKV 2. Opdracht kunstdossier 1.
Vaardigheden Bron en vraagstelling.
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Belangrijke begrippen ‘Lezen’
Transcript van de presentatie:

Ongeschreven en geschreven bronnen Aflevering 2 Primair of secundair?

Voorwerpen en gebouwen Teksten met vooral meningen en gevoelens Ongeschreven bronnen Geschreven bronnen Voorwerpen en gebouwen Documenten Beeld en geluid Informatieve teksten Levende personen Teksten met vooral meningen en gevoelens

Voorwerpen en gebouwen Teksten met vooral meningen en gevoelens Ongeschreven bronnen Geschreven bronnen Getuige Geen getuige Voorwerpen en gebouwen Documenten Primair Secundair Geen getuige Getuige Beeld en geluid Informatieve teksten Secundair Primair Levende personen Teksten met vooral meningen en gevoelens Getuige Geen getuige Secundair Primair