CMIITL01 Casus 7 Léon de Groot INF1V

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Analyse van incidenten
Advertisements

Danielle Bloemsma, Suzan Coster en Ilja Rosenbrand 5VWO
CMIITL01 Casus 9 Léon de Groot INF1V. Snelweg B.V. (1)  SNELWEG B.V. is een groot internationaal transportbedrijf met diverse kantoren in binnen-
LTAD in wielrennen.
Utrecht Innovatie & Veiligheid Paul Koot & Frits Neijgh van Lier.
De levenscyclus van een informatiesysteem
Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
Melden voorvallen aan ABL door Schiphol Nederland BV.
TOE TE PASSEN SV WETGEVING BIJ GRENSOVERSCHRIJDEND WERKEN
Netwerken. Wat is een netwerk? Je spreekt van een netwerk van zodra twee of meer computers met elkaar verbonden zijn. Je kan thuis een klein netwerkje.
‘maar..centraal is ook wij’ ‘Kwartiermakersgilde’
OASA College 3 1 H2Informatiemanagement H3Informatietechnologie en strategisch voordeel.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Een gestructureerde manier van rapporteren en analyseren
Hoe voorkom ik IT-terreur?
Besturings- systeem A Computer A Besturings- systeem B Computer B Netwerk Handmatige taak I Applicatie 2Applicatie 1 Handmatige taak II Applicatie 3 Gebruiker.
Wonen in Nederland § 2.2 Leven met water.
Regionale uitvoeringsdiensten
SAUTER EY3600 DE NETWERKTOPOLOGIE.
GIS-platform v-ict-or SHOPT-IT - 26 april 2012 Goedele Van der Spiegel.
Hoe en waarom brengt de burger zijn snoeihout snel naar de biomassa verbrander? Van consument tot biomassaleverancier.
Netwerkspel Een workshop over computernetwerken en nadenken in de Informatica Informatica Voorlichtingsdagen Gerard Tel, Marjan van den Akker.
Patiëntveiligheid VIM in de praktijk
Introductie/Agenda 1 Cor Verbaas 1.Business Analist. 2.Werkzaam bij AEP sinds juni Verantwoordelijk voor de business applicaties binnen AEP. 4.MFGPro.
Minor Financieel advies en ondersteuning Verzekeringen, week 6 bedrijfsverzekeringen W.H. Korthouwer Week 5 Zorg-en inkomensverzekeringen.
ACIS/UvA/Ou Jac Rinkes 19 maart 2010
Best practice Doel: voorlichting team
Mogen we mensen wel of niet buiten onze samenleving sluiten? Zo ja, op basis waarvan doen we dat? Mogen we mensen de mogelijkheid ontnemen een toekomst.
Petrick Pap 34 jaar (out)sourcing adviseur Getrouwd
PC INSIDE OUT Door: Diego Duinkerke Rodney de Visser.
Decentralisatie en lokaal keuzes maken Linze Schaap.
Bekendheid met ‘Veiligheidshuis’?
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
Veranderingstheorie over Voedselzekerheid
Hoofdstuk 6 ICT en management h6.
Geïntegreerde praktijkanalyse: de Bandon Group Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
Competitive Intelligence bij Bouwfonds Jan de Kleijn Directeur Concernontwikkeling 6 april 2004 Competitive Intelligence bij Bouwfonds Jan de Kleijn Directeur.
INFITL01DT Theorie itil & it-servicemanagent 1
Uw eigen App Communiceer via uw website de App aan al relaties. Uw klanten beschikken altijd (ook offline) over uw en andere geregistreerde gegevens.
Versie 1.0 – pagina 1 DMC Schade S. Bruning-van der Werf 16 maart 2006.
ARBO.
Dalfsen en preventieve zorg GGD IJsselland: Gemeenschappelijke Regeling, uw verlengd lokaal bestuur Jan Roorda: directiesecretaris Addy Kok: beleidsadviseur.
Een enkele werkplek voor al je apps Vanaf elk device met een browser.
Learn & Share bijeenkomst School en wijk verbonden Beatrixtheater, Utrecht 17 september 2015.
MEE Groningen Algemene presentatie. 2  Mensen met een verstandelijke, lichamelijke beperking en/of een chronische ziekte  Anderen die beperkingen in.
Zorgcalamiteiten en het UMCG Jan van der Iest december 2015
Pieter Burghouwt Marinus Maris Sjaak van Peski Cyber Security Simulator Nederlandse Waterschappen.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Pgb processen CZ zorgkantoren Midas van den Berk.
John Keijsers 1.ICT-lessen 2.Applicatiebeheer Rekenblokken Toa-toetsen 3.Rekenlessen.
Hoe kan het dat de prestaties van onze klant Arriva op het baanvak Zwolle-Emmen achterblijven terwijl onze KPI’s op groen staan? * Stap 1 – De Probleemstelling.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Fletransport via sshd en fliezilla HCC Linuxwerkgroep Breda.
SOFTWARE DEVELOPMENT AlarmCare.
In gesprek met de Raad Transitie Jeugdzorg Remko Iedema
Grip op veiligheid en risico’s op de werkplek en het voorkomen van verzuim Hoe zorg ik voor een goed beleid om (financiële) risico’s van veiligheid zoveel.
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
CMIITL01 Casus 7 Léon de Groot INF1V
Humanitas afdeling Nijmegen en omstreken
Het verwijzingsrepertorium Implementatie van het project "Hubs-Metahub" 1.
26/10/2016 Stand van zaken betreffende de nieuwe organisatie van de Algemene Directie Instellingen en Bevolking.
ICKO-Guest UN: UVplcX PW: fjUfQk #overdemuur.
Wmo beleid in de Drechtsteden
Egypte Les 1 De Nijl.
De architectuur van een internettoepassing bestaat meestal uit een keten van een webclient, een server en bedrijfsinformatiesystemen die gekoppeld zijn.
Bemiddelingscommissie
ProjectManager Making it easy.
studiedag 26 oktober 2018 agressie in de zorg
Wij komen centraal te staan !
De druppel die de emmer doet overlopen
Transcript van de presentatie:

CMIITL01 Casus 7 Léon de Groot 0804748 INF1V SCHADE B.V.

Schade B.V. (1) SCHADE B.V. is een verzekeringsmaatschappij met meerdere kantoren in het land. Het bedrijf bestaat uit vijf afdelingen. Particuliere Verzekeringen Bedrijfsverzekeringen Financiën Buitendiensten Automatisering

Schade B.V. (2) 1 Mainframe op het hoofdkantoor Hierop draaien honderden verschillende applicaties Terminals en enkele duizenden Pc's hebben toegang tot de terminal Per afdeling staan Pc’s in verbindingen via een lokaal netwerk

Schade B.V. (3) Sinds de regionale kantoren zelfstandige business units zijn geworden, voeren ze ieder hun eigen IT beleid. Elke regiokantoor heeft zijn eigen helpdesk die lokale problemen oplost. Problemen met betrekking tot het mainframe of problemen waarvan men na onderzoek vermoedt dat er een diepere oorzaak achter ligt, worden naar de Centrale Helpdesk doorverwezen.

Incidenten & Problemen Onderscheid Criteria Een probleem wordt afgeleid uit één of een aantal incidenten en de ernst daarvan. Een incident treedt meestal op bij verkeerd gebruik of een storing. Probleem als het niet op te lossen valt door de helpdesk of het incident blijft zich herhalen.

Probleemregistratie Dit systeem zal zich onderscheiden door de incidenten binnen te krijgen die vaker voorkomen. Dit systeem zal ook een database nodig hebben met problemen/oplossingen die afgeleid zijn maar ook aangepast zijn op het probleem van een of meerdere incidenten.

Vereenvoudiging probleembeheer De decentrale helpdesk moet zorgen voor een incident bewaking Analyseren of één of een aantal incidenten geen probleem kunnen vormen. Ondersteuning aan centrale helpdesk door middel van rapportage.

Vragen???