MO302B Noud, Ralf, Sanne en Lotte

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ontwerp - beheer - analyseer
Advertisements

Business mapping Business model canvas.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Welkom.
Welkom bij de 4e workshop over:
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Een startersgids voor innovatie
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Marketing Werkgroep 6.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
SOCIAL RETURN ROTTERDAM Hoe communiceer je social return?
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Zaterdag 20 september 2014 Training Omgaan met Service Les 3: klachten.
Quality Function Deployment
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Marketing vandaag en morgen
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Blue ocean. Rood versus blauw In rode oceanen vecht je tot bloedens toe om de gunst van de klant. In blauwe oceanen vloeit geen bloed, want daar zijn.
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Boekbespreking Differentiëren is te leren, Aafke Bouwman
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Experiment.
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Verschillende rollen en stijlen
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Product Architecture Mapping - Methodologie voor het verbeteren van producten - Danielle Hendriks, Menno Herkes, Sjoerd.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Wat is nou D&P -Kennismaking met het bedrijfsleven -Algemene kennis en vaardigheden -Professionele kennis en vaardigheden -Loopbaanoriëntatie en –ontwikkeling.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
De lean startup, H5 Presentatie door Emma Bente Dekker
Mondzorg - persoonsgericht
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Anders kijken, anders doen
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
The Lean Start-Up H9 + H10 MO301E.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
DE LEAN STARTUP HOOFDSTUK
Lichaampje prik 1 Korintiërs 12:18-20 "God heeft elk deel van het lichaam een eigen taak gegeven. Precies zoals hij dat wilde. Een lichaam bestaat dus.
Hoe kan ik het beste in Nederland een eigen Game bedrijf opzetten?
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Psychologie Informatieverwerkingsproces
Psychologie Motivatie, behoeften en waarden
Les 5: Het marketingplan
travel margie’s margie’s travel
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Online Marketing voor het MBO
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Psychologie Informatieverwerkingsproces
Wat is nou D&P Kennismaking met het bedrijfsleven
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Gepresenteerd door [Naam]
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

MO302B Noud, Ralf, Sanne en Lotte HOOFDSTUK 3 + 4 MO302B Noud, Ralf, Sanne en Lotte

Gevalideerd leren: het aantonen van vooruitgang wanneer je diep in de onzekerheden zat. - wat moeten wij gaan ontwikkelen en voor wie? - welke markten kunnen wij betreden en beheersen? - hoe konden wij duurzame waarde creëren die niet zou worden afgepakt door concurrenten? - instant messaging market - hoe meer mensen er in een netwerk zitten, hoe waardevoller. - lastig om een IM markt te betreden. - een aanvullend product maken dat samenwerkt met bestaande netwerken. - eerste versie: verschrikkelijk

- belangrijk: feedback - product verbeteren - wederom feedback - fouten inzien en direct aan de klant vragen wat ze graag wilde zien. - single player mode op wens van de klant - het creëren van chatnow - de klant had voor het eerst interesse - liever een apart IM-netwerk - kortom: het luisteren naar je klant is erg belangrijk

Een product maken wat achteraf nutteloos bleek te zijn: weggegooide tijd. - welke inspanningen creëren waarde, en welke leiden tot verspilling? - lean denken: het definieert waarde door het bieden van een voordeel aan de klant. - verspillen is niet echt verspilling, ook wel genoemd als een ‘leermoment’. - bij een start up weet je nooit precies wat de consument wilt. - vallen en opstaan - eigen ervaring: doelgroep valt anders uit, sommige dingen waren inderdaad tijdverspilling, maar wel van geleerd. De voorbeelden zijn herkenbaar.

Just do it - als je niet kunt falen, kun je ook niet leren. - begin experiment: aannames. - experiment gebaseerd op de visie van de startup. - doel: ontdekken hoe een duurzaam bedrijf kan worden opgebouwd rond de visie. - 1. bedrijf beschikt over gegeens over de vraag van klanten - 2. bedrijf plaatst zichzelf in positie waarbij direct contact wordt gemaakt met klanten - 3. bedrijf komt achter nieuwe info van verassende klanten

- visie opdelen in verschillende elementen - 1. waardehypothese: test of een product of dienst daadwerkelijk waarde levert voor klanten. - 2. groeihypothese: test hoe nieuwe klanten een product of dienst gebruiken. - niet kijken naar de gemiddelde klant, maar naar de early adopters. - deze klanten zijn geneigd sneller gemaakte fouten te vergeven en bereidwillig om feedback te geven. - gooi niet meteen de handdoek in de ring!

Obama tekende in 2010 de Frank Wall street reform and cosumer protection act. - deze wet beschermt burgers tegen woekerleningen door financiële instellingen. - 4 vragen bij productontwikkeling: - 1. herkennen klanten het probleem? - 2. als er een oplossing is, zouden zij deze kopen? - 3. zouden zij die van ons kopen? - 4. kunnen wij een oplossing bouwen voor dat probleem?

- door hypotheses te testen met prototypes, kun je erachter komen welke functies klanten missen, maar ook aan welke functies de klanten geen behoeften hebben. - behandel je product als een experiment. - elementen zijn aannames, geen feiten. - bedenk een manier om deze op de proef te stellen. - MVP: minimaal levensvatbaar product.

- Samengevat: je stelt hypotheses op. - Je test deze aannames met een eerste versie van je product. - Laat het gebruiken door early adopters - Ontvang feedback - Kijk of je aannames kloppen. - Aanpassen - Testen - Etc.