Talent in beeld
Loopbaanoriëntatie en – begeleiding kiezen reflectie ouders ervaringen zelfvertrouwen
Loopbaancompetenties Kwaliteitenreflectie Motievenreflectie Werkexploratie Loopbaansturing Netwerken
Aan het einde van klas twee: heeft de leerling een beeld van de sectoren TC en DC aan de hand van LOB- en PSO-lessen; heeft de leerling ervaring opgedaan in de sectoren door bijvoorbeeld excursies, meeloopdagen en/of open dagen; kan communiceren (dialoog) over praktijkervaringen en deze ook schriftelijk vastleggen; kan de leerling antwoord geven op de vragen die bettrekking hebben op loopbaanreflectie: capaciteiten (Wat kan ik?) en motivatie (Wat wil ik en waarom wil ik dat?); heeft de leerling ervaring opgedaan met arbeid door middel van maatschappelijke stage.
Aan het einde van klas drie: heeft de leerling door stages en of open dagen ervaring opgedaan in de wereld van de arbeid, gekoppeld aan zijn capaciteiten en motivatie; kan de leerling beargumenteerd antwoord geven op vragen die betrekking hebben op capaciteiten en motivatie; door bijvoorbeeld zelf een stageadres te zoeken heeft de leerling ervaring opgedaan met loopbaansturing (Hoe bereik ik dat?) en netwerken (Wie kan me daarbij helpen).
Aan het einde van klas vier: - heeft de leerling ervaring opgedaan in het mbo; - heeft de leerling een sectoronderzoek gedaan waarin de ontwikkeling van de leerling op LOB-gebied zichtbaar is; - kan de leerling zijn keuze voor een vervolgopleiding motiveren; zijn de loopbaancompetenties van de leerling dusdanig ontwikkeld dat keuzes gemaakt kunnen worden.
Over Professional meets Talent documenten geïntegreerd lokaal controle over het proces lob & mediawijsheid participatie bedrijven
Hoe werkt het?
Talent in beeld einde