Talent in beeld.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorlichtingsavond sectoren Het Kwadrant Maandag 10 februari 2014
Advertisements

Presentatie regiobijeenkomsten vernieuwing examens vmbo
Loopbaanoriëntatie en -begeleiding
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding in de Tweede Fase
Welkom ouderavond – klas 4
© team 3 Ouderavond 2013 Dinsdag 24 september 2013.
De kracht van motivatie, hoogtepunten en hobbels
Van, voor én door het onderwijs.
loopbaanplanning / stuurmanskunst
P raktische S ector O riëntatie Een keuzeproces in werking.
Loopbaanoriëntatie en loopbaanbegeleiding (LOB) in leerjaar 4
LOB Loopbaan Oriëntatie & Begeleiding
INFO - AVOND VMBO 3.
L O B LoopbaanOriëntatie en Begeleiding. L O B Leerplicht tot en met leerjaar waarin je 16 jaar wordt Kwalificatieplicht tot het behalen van niveau 2.
LOB als doorlopende leerlijn
Baanderheren, de school voor Loopbaanleren
Voorstellen Mijn naam: Bas Kuiper (KPB) de decaan heet tegenwoordig:
Wat heeft TOI BLUE gebracht?
Loopbaanontwikkeling en begeleiding in 2014
Pilot Economie & Ondernemen Vernieuwing in het VMBO
Loopbaanbegeleiding en ouders
Samenhangende LOB-activiteiten de LOB-Matrix
Welkom op de ouderavond van klas 3 Schooljaar
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
VAKSCHOOL Werkmiddag
Instroom klas 3 vmbo.
WELKOM. Loopbaanorientatie en begeleiding in VMBO-2.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
LOB binnen Taalbrug DG.
Sectorkeuze informatieavond mavo 3 Dinsdag 29 september 2015.
MAVO VMBO OP DE RGO.
Basiskennis LOB.
LOB Motieven Wat wil ik?.
Informatie-avond 12 januari LoopbaanOriëntatie en - Begeleiding (LOB) Mavo 2.
Werkconferentie loopbaanleren en wetenschap & technologie Laat jouw leerlingen het maken in Rotterdam!
Tekstcontact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief.
Loopbaanleren in het hbo Onderwijsdag HHS 4 november 2008 Dr. F. Meijers.
VMBO OP DE RGO. LEERWEGEN IN HET VMBO Basisberoepsgerichte leerweg Kaderberoepsgerichte leerweg Gemende leerweg (mavo) Theoretische leerweg ( mavo)
Studiekeuzes van uw kind Voorlichting voor ouders van leerlingen uit klas 3 mavo.
Het leernetwerk vmbo sector economie 8 december 2009.
Loopbaanleren in het hbo Studiedag De Haagse Hogeschool 31 mei 2010 Dr. F. Meijers.
Omix.
Ouderavond mavo 3 24 september Programma Welkom Introductiedagen Maatschappelijke betrokkenheid De decaan over LOB Contact met de mentor.
INFO - AVOND VMBO 3. Informatie-avond VMBO-T3 Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs Theoretische leerweg.
DE TALENTENMAP Auteurs CS Vincent van Gogh Inez Barmentloo VMBO-Assen
LOB als rode draad in ons onderwijs
LOB in het PTA van het VMBO
Nieuw beroepsgericht examenprogramma vmbo en Zorgpact
Studieloopbaanbegeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Informatie-avond Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs
Netwerkbijeenkomst Decanen
Vertel me: wie ben je? Peter Berkers Summa Business Eindhoven Passionaris voor lob.
LOB als doorlopende lijn
Anne-Karine Bakx | stafmedewerker Onderwijs & Innovatie
LOB binnen Taalbrug DG.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Informatieavond Talentprofielen 15 januari 2018
van VMBO naar MBO LOB in de 3e klas
Bea Jobse, decaan 9 oktober 2018
Informatieavond 3 havo september 2018 Welkom
LOB Motieven Wat wil ik?.
LOOPBAANORIENTATIE en BEGELEIDING
Aan de slag met MIJN TALENT DOCUMENT.
Ouderavond VMBO 2: Keuzemogelijkheden VMBO 3 Leerlingen nemen zo veel mogelijk plaats bij ouder(s)/verzorger(s) Dinsdag 26 februari
School & Jobs Kesteren Netwerk voor beter voorbereidend beroepsonderwijs dat nauw aansluit bij de vraag van de plaatselijke arbeidsmarkt
Basiskennis LOB.
Welkom Ouderavond BBL3/KBL3.
Ouderavond leerjaar 3 Centraal Deel 1 Centraal Deel 2 de mentor
Anouk Filius Decaan tto, atheneum, havo, mavo
Transcript van de presentatie:

Talent in beeld

Loopbaanoriëntatie en – begeleiding kiezen reflectie ouders ervaringen zelfvertrouwen

Loopbaancompetenties Kwaliteitenreflectie Motievenreflectie Werkexploratie Loopbaansturing Netwerken

Aan het einde van klas twee: heeft de leerling een beeld van de sectoren TC en DC aan de hand van LOB- en PSO-lessen; heeft de leerling ervaring opgedaan in de sectoren door bijvoorbeeld excursies, meeloopdagen en/of open dagen; kan communiceren (dialoog) over praktijkervaringen en deze ook schriftelijk vastleggen; kan de leerling antwoord geven op de vragen die bettrekking hebben op loopbaanreflectie: capaciteiten (Wat kan ik?) en motivatie (Wat wil ik en waarom wil ik dat?); heeft de leerling ervaring opgedaan met arbeid door middel van maatschappelijke stage.

Aan het einde van klas drie: heeft de leerling door stages en of open dagen ervaring opgedaan in de wereld van de arbeid, gekoppeld aan zijn capaciteiten en motivatie; kan de leerling beargumenteerd antwoord geven op vragen die betrekking hebben op capaciteiten en motivatie; door bijvoorbeeld zelf een stageadres te zoeken heeft de leerling ervaring opgedaan met loopbaansturing (Hoe bereik ik dat?) en netwerken (Wie kan me daarbij helpen).

Aan het einde van klas vier: - heeft de leerling ervaring opgedaan in het mbo; - heeft de leerling een sectoronderzoek gedaan waarin de ontwikkeling van de leerling op LOB-gebied zichtbaar is; - kan de leerling zijn keuze voor een vervolgopleiding motiveren; zijn de loopbaancompetenties van de leerling dusdanig ontwikkeld dat keuzes gemaakt kunnen worden.

Over Professional meets Talent documenten geïntegreerd lokaal controle over het proces lob & mediawijsheid participatie bedrijven

Hoe werkt het?

Talent in beeld einde