Transformerend Leren Sanne Berens, NJi Marianne ter Kuile, ZonMw Alona Labun en Anja Holwerda, AWTJ-Friesland Inleiding, programma Nieuwe vormen van leren ten tijde van de transformatie bij de AWTJ’s. Leren door Dialoogtafels Afsluiting: Hoe of Wat neem je mee? Transformerend Leren
Heb je al eens gehoord van de AWTJ? Jazeker! Nog nooit!
12 Academische Werkplaatsen Transformatie Jeugd Regionale kennisinfrastructuur om gemeenten en praktijkinstellingen bij de transformatie jeugd te ondersteunen. Professionals uit wijkteams, jeugdhulp, welzijn, jgz, jeugd- ggz uit het regionale jeugdveld zijn direct betrokken Meer info? Folder op de website www.zonmw.nl
Academische werkplaatsen en vormen van leren Samen ontwikkelen en onderzoeken Samen leren en reflecteren
Samen ontwikkelen en onderzoeken Onderzoeksvragen komen uit de praktijk Elk project levert een tastbaar resultaat op dat bruikbaar is in de praktijk Elk project wordt ondersteund door (promotie)onderzoek (wetenschap) Professionals krijgen training en bijscholing (onderwijs) Begeleide implementatie
Bijvoorbeeld… Gezinsgericht werken GIZ (Gezamenlijk Inschatten Zorgbehoeften) In ontwikkeling: zelf- evaluatiecyclus om het zelfsturend vermogen van de jeugdteams en professionals te versterken. 0,50-2,40 in filmpje Eva Mulder
Samen leren en reflecteren Bijeenkomsten, symposia Communities of Practice (Samen op School) AWTJ Friesland: Dialoogtafels