Functioneren en beoordelen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
situationeel leiderschap
Advertisements

POP in de praktijk van Hogeschool Windesheim stelling 1 : een POP stimuleert de dialoog tussen leidinggevenden en medewerker stelling 2: een POP staat.
Door goede gesprekken groeien
Aan de slag met vakmanschap! Teammanagers & medewerkersseptember - oktober 2013.
Bij de bijeenkomst over Functionerings- & Beoordelingsgesprekken
Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Sollicitatiegesprek.
Gesprekscyclus Quadraam
Verantwoordelijke Leni.
Evaluatie van de decretale graden
Introductie.
Werkoverleg Leidinggeven Blz. 95.
Waardenmanagement De Transities
Stage (th)at Work(s) together
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Certificeren van assessoren __________________________________ Workshop congres LLL op een HOger plan! Erkennen van Verworven Competenties Antoinette van.
Functioneringsgesprek nieuwe stijl
Leiderschap en organisatie
Instrueren Leidinggeven Blz. 161.
1. Leidinggeven Blz. 7 Boekje Leidinggeven. leidinggeven Wat wil een leidinggevende? Dat het werk goed gedaan wordt en dat medewerkers met plezier werken!
Leidinggeven en coachen
Functieprofiel en beoordeling
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
Gesprekscyclus in het onderwijs
Performance management Retailmanagement hoofdstuk 7, paragraaf beoordeeld worden.
Deze Workshop wordt verzorgd door het
AWVN-modules Basis OnlineAdvisering - Standaarden en modellen ( zoals arbeidsovereenkomsten formulieren, brieven ) - Praktische informatie ( bijvoorbeeld.
Leidinggeven H3 Overleg Logistiek supervisor.
Workshop “Beoordelen”
VAARDIG SAMENWERKEN IN HET VRIJWILLIGERSWERK
Oudermeeloopdagen.
Leidinggeven H7 Formele gesprekken Filiaalmanager.
Inwerken Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 73.
Wat ik vraag 10 minuten aandacht voor:
Laaggeletterdheid in de zorg
Management en leidinggeven
Het integratieprotocol Werken met een auditieve beperking Zin?Ja! Sessie 16 april
Aanpassing gesprekscyclus donderdagoverleg 2 oktober 2014.
Etalage Domotica. Afspraak met de klant maken Bereid samen het telefoongesprek voor. Voer het telefoongesprek Juiste toon spreken, duidelijk en verstaanbaar.
Plannen en waarderen binnen de functioneringscyclus
‘Actieve kaderleden als compagnon voor een collega met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
CLINIC AANDACHT EN BEGELEIDEN VOOR FUNCTIONEREN Lucas Onderwijs 14 mei 2013.
De inzet van de ondernemingsovereenkomst bij reorganisaties en verandertrajecten JOhan Berends OR-coach.
Herkent u Mark?. Mark is een leidinggevende die antwoord moet geven op opleidingsvragen? Waar loopt Mark tegenaan? Waarom is dat zo moeilijk?
BPV. Even voorstellen BPV- coördinator * voorstelformulier goedkeuren * formulieren verwerken * vragen rondom BPV beantwoorden.
Kwaliteit. Theorie en Toetsing Theorie is te vinden op Wordt vandaag klassikaal.
Ruimte voor begeleide onderwijstijd (bot) is beperkt. Te weinig keuzedelen die herkenbaar en uitvoerbaar zijn in de praktijk. Lage bereidheid van bedrijven.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 6 Onderdeel : personeelsinstrumenten.
Pesten is geen kinderspel VAN OSS & PARTNERS | OPLEIDING VERTROUWENSPERSOON LVV Congres PESTEN IS GEEN KINDERSPEL adviseren.
Leidinggeven Hoofdstuk 6 Betrokkenheid en werkdruk.
Leidinggeven Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende. Inhoud 1 Taken leidinggevende 2 Leidinggeven 3 Overleg 4 Communicatie 5 Instrueren, stimuleren en motiveren.
Personeelsmanagement Hoofdstuk 3 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Functionerings- en ontwikkelgesprekken met rendement
1.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Gesprekstechnieken Trainers: Jasper Kroeger Tom Kievit
OR Kompas 13 april 2017 Liesbeth van Bakel en Marian Beeren
Beoordelen Wat is beoordelen Beoordelingsnormen Beoordelingsgesprek P.O.C. in het bedrijf Taken van de praktijkopleider.
Scholing en motiveren van personeel Organisatiecultuur en structuur
Spreken en gesprekken 2.2 en 2.3 Schrijven 1.5 en 1.6 Grammatica 3.3
Online feedbacktool Vlaamse overheid
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
Werken in een arbeidsorganisatie
Personeelsmanagement
Hoofdstuk 5 Het leerproces bewaken en beoordelen
Hoofdstuk 6: Gesprekken met medewerkers
Transcript van de presentatie:

Functioneren en beoordelen

Onderdeel van de sturingscyclus feb-18 Onderdeel van de sturingscyclus Wat verwacht je? Instructie of inwerkplan feedback coaching overleg scholing Functionerings-gesprek Beoordelings-gesprek

Beoordelen begint met: wat je van de ander verwacht wat is belangrijk en waarom? instrueren of inwerken complimenten en bijsturen tijdig zaken aankaarten  geen verrassingen tijdens het beoordelingsgesprek

Wat je verwacht, verandert Internationalisering Informatisering/kennisontwikkeling Automatisering Grotere bedrijven Sterkere concurrentie Aandacht voor het milieu Recessie  Voortdurend veranderende wereld hoge snelheid Eigen bedrijf Leidinggeven: Welke verandering vraagt dit van jou? Wat verwacht ik daarom van je? Wat heb je daarvoor nodig?

Werken met formulieren Een formulier is een hulpmiddel Beperk het aantal criteria Beperk het aantal score-mogelijkheden (A,B,C,D) Maak ruimte voor tekst per criteria Maak ruimte voor een geschreven samenvattend oordeel Maak ruimte voor ontwikkelpunten/aandachtspunten/afspraken

Wat levert beoordelen op? Handvaten voor sturing: Aandacht voor het functioneren van de medewerker Concrete feedback over wat goed gaat Concrete feedback en afspraken over wat anders moet Een basis om beslissingen te nemen ontwikkeling/ opleiding salaris/ bonus andere functie/ taken afscheid/ ontslag

Formele zaken Beoordelingstijdvak Beoordelaar Beoordelings-autoriteit Informant Tekenen voor akkoord of voor gezien Personeelsdossier Informeel: eigen aantekeningen

Introductie Introduceer het feit dat je wilt gaan beoordelen ruim van te voren Vertel waarom je het belangrijk vindt Voer je alle gesprekken zelf? Wees vanaf de start transparant over informanten Zorg voor goede voorbeelden (over het hele jaar) Informeer na afloop je voormannen over gemaakte afspraken Volg eventueel een cursus (voorbereiden en voeren van gesprekken)

Maak er vooral een goed gesprek van… een gesprek, dat stuurt én motiveert!