De informatieprofessional 3.0

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe werkt UNICEF?.
Advertisements

KA2 voor de volwasseneneducatie. Strategische partnerschappen (KA2) • Van eenvoudige kleine samenwerking tot grootschalige projecten om innovatieve middelen.
Stijn Hoppenbrouwers Software Engineering les 1 Algemene inleiding en Requirements Engineering.
De natuurwetenschappelijke methode
ICT-PORTFOLIO Teun Kaptein NHL
Ontwikkelruimte onderzocht In gesprek over onderzoeksstappen VU, 13 september 2010.
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Schooloverstijgend samenwerkend leren
Emeg Lijst 5 Muziek. Music What? Lees de nieuwsbrief op Why? Ga opzoek naar het verdienmodel.
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
De ontwikkeling van een professionaliseringstraject voor leraren lager onderwijs om onderzoeksgericht onderwijs (inquiry-based education) binnen wereldoriëntatie.
‘Ik moet meer lezen met mijn ogen en minder met mijn hart.’
Monteur Mechatronica basisberoepsopleiding
Het Nederlandse onderwijs:
Wijkmedia onder de loep 19 november 2010 Else Rose Kuiper | lectoraat informatie, technologie en samenleving | eSociety Instituut | Haagse Hogeschool.
1 Cecile Crobach October MSc Thesis: Onderwijs en Onderzoek Combineren van onderzoek en praktijk Onderwijsdag TBM 2012.
Portfolio 1 Portfolio kunstenaars trekken langs opdrachtgevers om opdrachten in de wacht te slepen ze nemen voorbeelden mee van hun beste producten verzameling.
Al doende leren training docenten
INTEGRALE OPDRACHTEN STW
COPING LVB Doelstellingen & Aanpak
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
1www.gbsardooie.bedocucentrum Opdracht 5 Brainstormen & Mindmappen met “Mindman” en de “zoekbieb” Via o.a. de schoolwebsite kan je deze vrije, legale.
Informatievaardigheden
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 8 Systeemtheorie
“practical advice that works” Drs A.D. van Buuren Tel:
Peter Klosse, Emily Teunissen & Tom Keller Kennis in Bedrijf, 27 november 2014.
 Vier groepjes, elk groepje werkt één typologie of trekbenadering uit.  Dit uur en volgend uur de tijd voor.  22 November voorstellen aan de rest van.
Netwerkvoormiddag Communicatieve Vaardigheden - Zakelijke Communicatie
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Thursday, 02 April 2015 donderdag 2 april 2015 The Song of the Rain 4’51’’ Dans La Nuit 3’52’’ If You Go Away 3’52’’ RADIO JEFKEN 84 STOP CLICK = START.
#KM2.0 BIJEENKOMST 3 IN OBA. 2 Intro: het muizenhuis en delen onderzoeksvragen Ervaringen uitwisselen KIP congres en blogs Theorie: trends en ontwikkelingen.
Peerfeedback Didactische cursus 2015.
ENW Design team: ‘Blended leren in de lerarenopleiding’ Project titel: ‘Shaken, not stirred: Hertekenen van het klassikale instructiemodel naar een blended.
Meedoen met de Monitor de Bibliotheek op school - vmbo.
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Positionering Den Beiaard How-project door Kateryna Glushak.
Aan de slag met de e-rally ‘Techniek’ in Technopolis en in je klas Femke Gebruers Anne-Marie Tytgat.
Business en IT Consulting
Tot dusverre. Volgende week begint het bezoek van ouders met eigen tafel en... presentaties 15 minuten max waarin je toelicht waar jullie kdv.
Les 2 People-Centric Process Management. De wereld rondom BPM 1.Top Management en strategische keuzes 2.Kwaliteits Management 3.Verander Management “The.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
EXOVA ONDERWIJS OP MAAT VOOR ELKE LEERLING Excellent Onderwijs Voor Allen Excellente Ontwikkeling Voor Allen Onderwijsverandering van binnen uit.
1 © ASL BiSL Foundation Het Europees e-Competence Framework Co Siebes ABN AMRO, Amsterdam, 23 november 2015.
1 Bètavakvernieuwing na Ange Taminiau, Berenice Michels, Pascal Marsman.
Center of Entrepreneurship Value050 en Incubator Cube050 Welkom en introductie Cube050 Innovatiebrief Cube050 Ozo Media Water & Energy Solutions Honours.
RESEARCH CENTER VOOR EXAMINERING EN CERTIFICERING Kwaliteit van examens voor competentiegericht onderwijs Saskia Wools Marianne Hubregtse Theo Eggen.
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Brainstormen in het ixperium Les over goede onderzoeksvragen.
het opzetten van een onderzoek
Keuzedeel Verdieping Software
Professionele ontwikkeling
Kennis delen.
Kennis delen.
Keuzedeel Verdieping Software
De taaltaak
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
Vaardigheden Interviewen
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Historisch redeneren + taalgericht vakonderwijs (bijeenkomst 3)
Reflectieve medewerkers (leren) reflecteren
Project English BOL niveau 4.
Return On I…. Bestaat sinds We doen al tijdje mee
The making of: Omgevingsvisie
Reflectie over leren Naam vak.
Parcours pédagogiques flexibles en contexte migratoire
Seminarie ‘Automatisering factuurstroom’
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Transcript van de presentatie:

De informatieprofessional 3.0 Strategische vaardigheden om connected te blijven (…. Aan de hand van een stukje praktijk over evalueren) drs. Wouter Bronsgeest RI 10 november 2016 Center for eGovernment Studies (CFES)

Over deze sessie (4-4): twee delen Inleiding: wat is dat, de ‘informatieprofessional 3.0’? Samen weten we het nog beter! (in gesprek, brainstorm) Want….. Het nieuwe boek komt er aan. U kunt nu nog bijsturen! De informatieprofessional 3.0

Digitale transformatie Onderwerpen rondom de informatieprofessional 3.0 Digitale transformatie betekenis kennissen kennis eCF certificering De informatieprofessional 3.0

Digitale transformatie Onderwerpen rondom de informatieprofessional 3.0 Digitale transformatie betekenis kennissen kennis eCF certificering De informatieprofessional 3.0

Relevantie: Digitale transformatie De informatieprofessional 3.0

Relevantie: Digitale transformatie Golf 1 Golf 2 De informatieprofessional 3.0

Relevantie: Digitale transformatie praktijkvoorbeeld ICT-projecten bestaan niet meer …..Hooguit ‘projecten met een ICT component’ Dit geldt voor alle vakgebieden! De informatieprofessional 3.0

Digitale transformatie Onderwerpen rondom de informatieprofessional 3.0 Digitale transformatie betekenis kennissen kennis eCF certificering De informatieprofessional 3.0

Betekenis: Why how what De informatieprofessional 3.0

Why how what De informatieprofessional 3.0

Why how what praktijkvoorbeeld Veel evaluaties zonder probleemstelling en onderzoeksvraag De aanpak vaak onduidelijk

Digitale transformatie Onderwerpen rondom de informatieprofessional 3.0 betekenis Digitale transformatie kennissen kennis eCF certificering De informatieprofessional 3.0

kennissen De informatieprofessional 3.0

kennissen Samenwerken om te komen tot een praktijkvoorbeeld Samenwerken om te komen tot een rijk buffet van inhoudelijke onderwerpen! De informatieprofessional 3.0

Digitale transformatie Onderwerpen rondom de informatieprofessional 3.0 Digitale transformatie betekenis kennissen kennis eCF certificering De informatieprofessional 3.0

kennis De informatieprofessional 3.0

(Stufflebeam & Shinkfield, 2007) kennis praktijkvoorbeeld ‘Evaluation is the systematic assessment of an object’s merit, worth, probity, feasability, safety, significance and/or equity’ (Stufflebeam & Shinkfield, 2007) De informatieprofessional 3.0

kennis De informatieprofessional 3.0

Digitale transformatie Onderwerpen rondom de informatieprofessional 3.0 Digitale transformatie betekenis kennissen kennis eCF certificering De informatieprofessional 3.0

eCF en certificering http://www.ecompetences.eu/e-cf-overview/

eCF en certificering praktijkvoorbeeld Product: Wat je maakt Process: Hoe je het maakt People: Met wie je het maakt De informatieprofessional 3.0

eCF en certificering Kies je diverse inhoudelijke onderwerpen! praktijkvoorbeeld Kies je diverse inhoudelijke onderwerpen! De informatieprofessional 3.0

eCF en certificering praktijkvoorbeeld Zorg voor een aantrekkelijke vastlegging! Evalueren van ICT projecten bij de overheid

Tot slot