Psychologieles 10 lesweek 10

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uitslag opdracht 2 (samsam, nr
Advertisements

Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Identiteit
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Powerpoint "zeg het" met bloemen.
“No problem can be solved from the same level of consciousness that created it. We must learn to see the world anew.” Albert Einstein.
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Woordenschat groep 5 Thema 2 Les 2
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Project “Horizon Verbreden”
Belangrijke tips voor een spreekbeurt
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Oic even weken..
1)Wat is de duurzaamheidsdiscussie? 2)Kloppen de aannames achter deze discussie? 3)Wat betekent dat voor ons denken (en doen)? Bekijk de dia’s later op.
Psychologieles 6 lesweek 6 25 jaar tot aan pensioen.
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
Psychologieles 4 lesweek 4
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Psychologieles 10 lesweek 10
Psychologieles 7 lesweek 7
Psychologieles 1 Periode 3, lesweek 1 Een introductie.
Psychologieles 8 lesweek 8 Psychische stoornissen/problemen 2.0.
Rotterdam, 00 januari 2007 Kijken naar kinderen Bijeenkomst 3 kwartaal 3.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
Les 1. Wat voor les krijgen we nu? Tijdens de lessen over hoofdstuk 9, 10 en 11 krijg je op een andere manier les. Het doel is om je zelfstandigheid te.
Cliënt en media wijsheid Les 4 MZ Blok 4 Ouderen en mediawijsheid.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
Brief aan jezelf in de toekomst 13 mei Verleden Bedenk voor jezelf een herinnering uit het verleden. Het kan met van alles te maken hebben FamilieSchoolreisje.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Het werk van de Geest.
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Hogere denkvaardigheden
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
1. Kan je objectief kijken?
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Cursus 1.3 Reis door de tijd Klas 1 KGT Lesweek 3
Les 2. Wachten met seks? B E L O V E D.
Cursus 1.4 Hoe veranderen mensen Nederland? Klas 2 KGT Lesweek 5
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 KGT Lesweek 4
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 BK Lesweek 2
Les 14 Jij en internet Wat doe ik hier vandaag?
Blok III Jouw leven Wat heeft jouw geloof te maken met jouw leven? Daarover gaan de komende lessen.
Nee Zeggen!.
Cursus 2.1 Wat hebben mensen nodig? Klas 1 BK Lesweek 1
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Loopbaan en burgerschap les 2
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Vervanging Container Met muisklik.
Cursus 6.1 : Europa in Delen 2 BK Lesweek 3
Oorcheck op het mbo 8 Over Gehoor & gehoorschade
Cursus 6.1 : Europa in Delen 2 KGT Lesweek 3
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Loopbaan en burgerschap les 3
Inspelen op innovaties
ADL Les 1.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
Zichtbaarheid Creëren
Wat leer je allemaal op school?
Fit voor de zorg Als organisatie toekomstbestendig zijn door (nog) slimmer en efficiënter te werken. Precies daarover gaat het programma Fit voor de zorg.
Brief aan jezelf in de toekomst
Transcript van de presentatie:

Psychologieles 10 lesweek 10 De tijd zal het leren

Onzekere tijden? Er breken onzekere tijden aan, we weten niet precies wat de toekomst brengt. Er zijn grote veranderingen gaande, die de maatschappij beïnvloeden. Alles wat vandaag realiteit is, kan morgen anders zijn. We moeten waken dat we onszelf niet verliezen en we moeten op onszelf passen. Mee eens of oneens?

Andere tijden, andere gedachten Inhoud van vandaag: Nu en vroeger Generatie kloven? Protestgeneratie Generatie X Pragmatische generatie Generatie Einstein Generatie ???? Nu en de toekomst

Wat is dit?

Wat vinden ouderen van…?

Wat bestond er vroeger nog niet? W41B https://padlet.com/BjornHelicon/W41A2016 https://padlet.com/BjornHelicon/W41B2016

Protest generatie Geboren 1941 - 1955 De zogenaamde babyboomgeneratie. Geboren tijdens of na de oorlog. Adolescent tijdens de jaren 60/70 Flowerpower, seksuele revolutie Studentenprotesten

Generatie X Geboren 1956 – 1970 Verloren generatie of Generatie Nix Hoge (jeugd)werkeloosheid in de jaren 80. Wantrouwend Beter opgeleid dan ouders, meer welvaart MTV Onze ouders

Pragmatische generatie Geboren 1971 – 1985 Op gelijke voet met ouders Doe je eigen ding Praktisch ingesteld

Generatie Einstein Geboren 1985 - ? Uniek Mediasmart Gezellig Samen Alles anders

Generatie Super Einstein?

Wat brengt de toekomst? Welke dingen verdwijnen, de komende 20 jaar, volgens jou? Wat gaat, volgens jou, de toekomst brengen?

Opdracht Je hebt nu de beschikking over veel moderne middelen die je vroeger niet had. Toch krijg je er niet altijd mee te maken in het onderwijs. Je moet bijvoorbeeld nog steeds je telefoon weg doen. Bedenk daarom een innovatie die je zou kunnen toepassen in je latere werkveld, als coach. Bedenk een actieplan hoe je deze innovatie werkelijkheid kan laten worden. Maak hierbij een lijst van mogelijke succesfactoren en mogelijke belemmerende factoren. Voorbeelden van innovaties: een app die je hebt als lifestylecoach, of een forum op internet. Beide voorbeelden zijn al eens bedacht en al niet eens meer echt innovatie.

Huiswerk 1 Als je leest en hoort wat Generatie Einstein doet, pas je daartussen? Waarom wel of waarom niet? Beschrijf dit in minimaal 150 woorden.

Huiswerk 2 In de volgende les gaan we leren hoe mensen leren. Maak eerst een mindmap of brainstorm over hoe mensen kunnen leren. Daarna ga je beschrijven hoe jij leert, welke manier vind je prettig en welke manier helemaal niet? En waarom vind je die manier juist wel prettig en waarom een andere juist niet?