Van Dordt, voor Dordt.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jeugdzorg en Lang zult u wonen
Advertisements

Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
5 vwo Stedelijke gebieden § 5
Scenario’s bezuinigingen. Als bibliotheek zorgen voor: Bronnen voor kennis en informatie (basis voor) ontwikkeling (ruimte voor) verbeelding Wij zijn.
Accommodatiebeleid Inspraak en informatiebijeenkomst Overige accommodaties 30 januari 2013.
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
SPONSORAVOND v.v. RK WIK 24 november 2004
De Bibliotheek onder vuur E-Books Tablets Internet Social Media Bezuinigingen Heeft de bibliotheek nog toekomst?
Lesplanning Binnenkomst Intro Bespreken proefwerk Uitleg docent 2.3
Netwerk voor Cultuur en Natuur Afdrachtensystematiek Afdelingen Voorzittersoverleg 22 oktober 2011.
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
Plan van aanpak Duurzaam denken en doen op De Kleine Aarde Tom Bade.
Digitalisering en flexwerken bij de gemeente Emmen
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Crossmediaal mediaconcept Kyra Dirksen Thomas van der Haar Anne Verdurmen.
Beleidsnotitie De VR heeft op voordracht van de afdeling Twente een voorstel aangenomen tot het schrijven van een beleidsnotitie. In samenwerking met de.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
1 Richting nieuwe Woonvisie Den Helder Raadscommissie S&B 23 november 2015.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Servicecentrum Drechtsteden Resultaatgerichte dienstverlener voor de regio!
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
Basistarieven Hulp in de Huishouding 1 en 2 Basistarieven Hulp in de Huishouding 1 en 2 Presentatie 3 april 2013.
Resultaten “Waar staat je gemeente.nl” Najaar 2011.
Presentatie Workshop Een optimale Camjo redactie Wim Kramer Nieuwsmanager RTV Utrecht.
Lokale media in de dynamiek van technologie en markt Paul Rutten Universiteit Antwerpen Paul Rutten Onderzoek Presentatie voor Gemeenteraad Dordrecht Dinsdag.
De financiële klappen voor Enschede Eelco Eerenberg 28 augustus 2015.
Heinkenszand – 22 februari 2011 Jump Koch – min. OCW.
Assetmanagement Een nieuwe manier van beheer. Assetmanagement in Dordrecht Wat is Assetmanagement? En wat is het verschil met de huidige werkwijze? Welke.
Een initiatief van drie kadergroepen 25 juni 2013.
1 Introduktie Bezoek Gemeenteraad Boxmeer 15 Januari presentatie >> rondleiding >> discussie -
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
Resultaten enquête Agenda Inleiding door de voorzitter (1/6 enquêtes retour) Bespreken van de enquête Volgorde van belang bepalen door u?
Het project S-TV Een initiatief van Omroep Gelderland.
Samenwerking SoRa & AMW Growing together apart 1.
Op weg naar MJP en verder Auditcommissie over het voorbereidngstraject MJP februari 2010.
“GOED JAAR ONDANKS ENKELE TEGENVALLERS” Jaarverslag 2011.
Fairtrade Gemeente [naam presentator invullen] [datum invullen]
Congres Podiumkunsten 2016 “Het aangaan en versterken van relaties met grote gevers” Hans Broodman en Niels Kattenberg 23 mei 2016.
Het Carré Een nieuwe visie op het historisch centrum De Heerenveense School 11 juli 2012.
Wijkaanpak in Gouda ‘Gebiedsgericht samenwerken aan leefbaarheid en bewonersparticipatie’ 1994 start wijkaanpak 2007 vernieuwde inhoudelijke werkwijze.
Welkom Presentatie inzake verkenning herfinanciering. 09 mei 2016.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
OPZET Presentatie Achtergrond decentralisaties Wat verandert er in de WMO en zorg Wat gebeurt er nog meer in de gemeente Wat betekent dit voor Brielle.
Een nieuwe Website voor het LGOG Hans Sizoo. Aanleiding De AVL wil haar website herzien: Actualiteit steeds belangrijker Verschuiving naar online dienstverlening.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
LIAS Online Interactief Dynamisch Adaptief Beeldend De Visie.
Verbeteren inzicht in structureel begrotingssaldo
Cultuurvrienden De betekenis van vrienden in de cultuursector, een pilot in Tilburg Henk Vinken Werkconferentie Publiek! ‘s-Hertogenbosch.
Oprichting van de BIZ Krabbepolder/Zeehavengebied (Zuid)
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
Ontwikkelingen Peuterspeelzaal
Dordtse Mijl Aanpak openbare ruimte
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO
H2 Soorten media.
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Doepakket "Kinderopvang voor iedereen"
Welkom bij De achtergrond op de voorgrond
Jaarrekening 2017 Inkomsten
De waarde van Le Grand Départ Utrecht 2015
Over de lijn Gelderland
Over de lijn Gelderland

Je kinderopvang privatiseren: hoe beslis je dat?
‘Dordrecht 800 jaar stad’ De marketing van Gerben Baaij,
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Van Dordt, voor Dordt

Inhoud presentatie Geschiedenis Visie op omroep Financieel kader

Recent verleden De vette jaren Fusie en verhuizing 2014 Bezuinigingen en gevolgen

Situatie mei 2016 Slecht imago, niet aanwezig in de stad Slechte relatie met gemeente Geen eigen inkomsten Eindredacteur zonder personeel Geen integratie radio/televisie Geen samenwerking met DaVinciMedia Verouderde faciliteiten Geen geld voor investeringen

Veranderopgave en taakstelling Financieel: 2 x € 50.000,- bezuinigen Inhoudelijk: - content en werkwijze aanpassen aan ontwikkelingen in mediaconsumptie - meer jongeren bereiken - meer aandacht voor cultuur en ondernemen

Visie Een sterke lokale omroep die iets betekent voor de stad “RTV Dordrecht moet een moderne multimediale omroep worden die per kanaal specifieke content maakt en daarmee probeert om alle Dordtenaren te bereiken” “Als er iets gebeurt, is RTV Dordrecht erbij”

Kernwaarden Hart voor de stad Actueel Betrokken Betrouwbaar Relevant

Toekomst Alle kanalen behouden Online: 12/7, actueel (app, website, twitter, facebook, youtube) Radio: 7 dagen per week nieuws en actualiteiten en aanvullende programma’s Televisie: 7 dagen per week nieuws en aanvullende programma’s Nieuwe doelgroepen bedienen, zonder oude te vergeten

Toekomst Meer samenwerking met bestaande en nieuwe partners Financiële basis verbreden

Niet afwachten, maar aanpakken Eén centrale redactie Meer nieuws op website en televisie Fors gestegen op facebook Meer aanwezig in de stad Samenwerking met RTV Rijnmond, DaVinciMedia, lokale burgerjournalisten

Volgende stappen Redactie versterken: meer vrijwilligers, meer studenten (meer freelancers) Online: stijgende lijn vasthouden - veel relevante content plaatsen - logische publicatiestrategie - crossmediaal werken

Volgende stappen Radio: - nieuws en actualiteiten aan de dagprogrammering toevoegen Televisie: - Dordtenaren mee laten doen - het wij-gevoel versterken - nieuwe programma’s (jongeren, evenementen, historie, wonen, ondernemen, uitgaan)

Financieel kader Kosten lokale omroep € 349.000,- Overzicht vaste lasten directie en secretariaat, huur en onderhoud, auto’s, telefonie, administratie en bankkosten, ict-beheer en acquisitie etc. € 179.000,- Leer-/werkplekfunctie (2 fte) € 50.000,- ---------------------------------------------- Totaal (vaste lasten zonder content) € 229.000,-

Bezuinigingen 2017 Zonder bezuinigingen Begroting € 349.000,- Subsidie € 309.000,- Eigen inkomsten € 40.000,- Met bezuinigingen Subsidie € 259.000,- Eigen inkomsten € 90.000,-

Complicerende factoren Technisch facilitair kader Tijd

Willen we hetzelfde? Een sterke lokale omroep die iets betekent voor de stad Drie kanalen Moderniseren Alle doelgroepen/leeftijdscategoriën

Wij zijn uniek Informatie via alle kanalen Publiek, dus onafhankelijk Opleiding Bijdrage aan cohesie Gereed voor streekomroep

Wat mag het kosten? € 2,02 per inwoner per jaar