Trainers/Leiders/Ouders bijeenkomst 12 september 2017

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitaal wedstrijd formulier Presentatie voor coaches en aanvoerders Versie september 2013.
Advertisements

Oranje Nassau Welkom.
Digitaal wedstrijd formulier Presentatie voor coaches en aanvoerders.
Bijeenkomst Jeugdleiders vv Acht
Zaalhockey Informatie avond
Informatiebijeenkomst C-coaches
Seizoen Briefing zaalhockey
Welkom. Ons doel Plezier in sport beleven Zich thuis voelen bij DFS Verbetering van prestaties en verhogen van kwaliteit.
Zaalhockey Welkom Zaalhockey informatie Arbitrage zaalhockey + regels JJ TCJ Zaalhockey inhoudelijk.
V.O.C. info avond voor trainers, coaches en managers
1 Info coaches seizoen september 2011.
Wedstrijd Secretariaat Hettie Aleven
Sportiviteit & Respect Just do it!
Zaalhockey informatie-avond 18 november 2011
Presentatie Jeugdbeleidsplan SV De Rijp. Welkom bij de presentatie van het jeugdbeleidsplan  John Meijer: voorzitter Jeugdbestuur  Peter Koster:
WEDSTRIJDZAKEN ZFC ZUIDLAREN SEIZOEN SEPTEMBER 2011.
Jeugdcommissie SEW Algemene ledenvergadering september 2010.
Jeugdplan v.v. Poolster 2013 Presentatie
Bijeenkomst ouders Woensdag 11 april 2012
Ouderavond Jeugdafdeling DVG 17 Oktober Programma Welkom De vereniging DVG Wat mag u verwachten van DVG? Organisatie DVG Rollen coördinatoren, Technische.
Selectiebeleid en elftalindeling seizoen 2014/15 Jeugdcommissie SV Eemnes Bijeenkomst SV Eemnes 27 september.
Presentatie zaalhockey - seizoen 2013/14
Aanpassing Selectie beleid. Waarom aanpassingen in het huidige selectie beleid?
Informatie presentatie Jeugd
Aanpassing Selectie beleid
DIGITAAL WEDSTRIJD FORMULIER (DWF)
Voetbal is een leuk spelletje laten we het ook zo houden!
Ouder Informatieavond
Seizoen Sven Holwes Seizoen QV site Zaalleiding – knhb.nl Scheidsrechters Boetes Digitaal wedstrijdformulier Sporthallen Keepers.
Coachavond zaalhockey
In vogelvlucht het wedstrijdformulier
Begin van het seizoen Wat komt er allemaal bij kijken?
Wedstrijdsecretariaat ZFC Zuidlaren Seizoen 2015/2016.
Ouder INFO avond JCIE & TJC 30 september 2015 vv ‘t Vliegdorp JCIE.
Seizoen Sven Helwes Seizoen QV site QV app Zaalleiding – knhb.nl Scheidsrechters Digitaal wedstrijdformulier Boetes Sporthallen Keepers.
Pinoké Zaalhockey Teambegeleiders Bijeenkomst 16 november 2015.
ZAALHOCKEY Korte uitleg voor coaches HCC. Organisatorisch team inschrijven (kosten € 245) speeldata afwijkende spelregels zaalballen en bidons zelf scheidsrechter.
Sportlinked KNBSB. Agenda 2 1Voorbereidingen in Sportlink Club 2Sportlinked 3Registreren,inloggen & koppelen 4Digitaal Wedstrijd Formulier (DWF) 5Uitslagen.
1 e Leidersvergadering C’s en D’s seizoen augustus 2014.
Selectie proces CVVO Jeugdafdeling Weergave van de uitgangspunten en de selectie methode binnen de CVVO jeugdafdeling.
Informatieavond voor ouders, spelers, leiders en trainers jeugdteams BMR en SNC’14 maandag 18 juli 2016 kantine sportcomplex Noorbeek – uur.
Brabantia C1 2016/2017 Informatieavond. Agenda Opening Voorstellen technische staf Algemene informatie Technische zaken Voorbereiding nieuwe seizoen Sponsoring.
Kick-off augustus 2017.
Welkom op de Informatiebijeenkomst Mobiel Digitaal wedstrijdformulier
Kick – off bijeenkomst jeugd sv Helios seizoen
2 september 2017.
Informatiebijeenkomst mDWF
algemene ouderavond 4 september 2018
Welkom op de Informatiebijeenkomst Mobiel Digitaal wedstrijdformulier
WEDSTRIJDZAKEN APP VOETBAL.NL APP
Mobiel Digitaal Wedstrijdformulier
2e Informatiebijeenkomst onderbouw O8 t/m O13-pupillen
Coachavond zaalhockey (nieuwe coaches/team managers)
Presentatie teamindeling seizoen 2017/2018
Mobiel Digitaal Wedstrijdformulier
Taken coach
Ouderavond 30 januari 2017 HV Groesbeeks Glorie
Digitaal wedstrijd formulier
Coachavond zaalhockey
Coachavond zaalhockey (nieuwe coaches/team managers)
Zaalhockey Xenios seizoen
Infoavond HCNK 29 augustus 2017.
Vrijwilligers Informatie Avond Jeugd
HET NIEUWE PUPILLENVOETBAL
Teamafspraken VZV Jeugd
Cursus assistent-scheidsrechter
Welkom Let’s Start! Jeugdafdeling.
Samenwerking KV Vessem en KV Winty
Kick off V.O.C. jeugdvoetbal September 2019
Transcript van de presentatie:

Trainers/Leiders/Ouders bijeenkomst 12 september 2017

Agenda Voorstellen per Coördinator Voorstellen Technisch Kader Voorstellen trainer coaches Jeugdbeleidsplan Taak begeleider/trainer Wedstrijdzaken Rene Meijer Vragen

Jeugdcommissie FC Zuidlaren Voorzitter Jeroen Jonge Poerink Coördinator JO19 vacature Coördinator JO17/MO17 Maureen Breuklander Coördinator JO15 Martin Boer

Coördinator JO13 Reinier van der Steege Coördinator JO11 Anneke Doornbos Coördinator JO8/9 Susan Boetje Coördinator JO7 Allard van Weringh

Technisch Kader Selectie Teams Niet Selectie Teams Marinus Breuklander Alexander Mertens Niet Selectie Teams Jan Geert Mulder Jan Paul Pruis

Trainer coaches. Allard van Weringh Jeremy Pfundt Dennis Verver Mark Folkers

Jeugdbeleidsplan FC Zuidlaren Levend document Doelstelling jeugdvoetbal “Jeugdspelers in een veilige en prettige omgeving een zo optimaal mogelijke ontwikkeling als voetballer te laten doormaken en plezier te laten hebben in het voetbal”.

Onderscheid selectievoetbal en niet selectievoetbal Selectieteams: Samenstelling op basis van kwaliteit Opkomst trainingen en wedstrijden meer verplicht karakter Plezier en prestatie in balans Optimalisatie bij niet selectie niet centraal Plezier en ontwikkeling als voetballer in balans Afspraken

Meidenvoetbal Normen en waarden Begeleiding (jonge) trainers JO7, JO8 & JO9: Allard van Weringh & Dennis Verver JO11: Allard van Weringh, Dennis Verver & Robin Wolters JO13: Jeremy Pfundt & Robin Wolters JO15 : Jeremy Pfundt & Jan Folkers JO17 & JO19 : Mark Folkers & Jan Folkers Selectieprocedure

Scouting bij alle jeugdteams op wedstrijddagen Scouting bij alle jeugdteams op trainingsdagen Beoordeling door trainers/coaches per team Jaarplanning Eerste week december eerste overleg TK & trainers Tweede week januari: overleg TK, trainers en begeleiders Derde week januari: Inventarisatie trainers nieuwe seizoen Tweede week februari: Trainers volgend seizoen bekend Eerste week april: nieuwe trainers leveren samenstelling nieuwe selectieteams aan. Tweede week april: inventarisatie wensen mbt indelingen overige teams Eerste week mei: Bekendmaking indeling nieuwe teams en trainers 2e helft juni: trainen in nieuwe samenstelling

Beleid niet-selectieteams Omgang met talenten Trainersoverleg en bijscholingsmomenten Afspraken bij trainingen en wedstrijden Overgang naar senioren Trainingsinhoud en leerlijnen

Taak Begeleider/Trainer/ouders Doelen/cornervlaggen klaarzetten. Tijd voor inplannen. Bijv. Wedstrijd 9 uur. aanwezig 8:15. (eventueel ook terug zetten) Scheidsrechter/grensrechter zelfregelen (komt nog een scheids rechters pool) fluitjes en vlaggen liggen in de bestuurskamer. Kleedkamer na de wedstrijd controleren en netjes achterlaten. Kleding bij elkaar houden, niet verdelen onder de spelers. Graag houden aan wasvoorschriften dit i.v.m. kleding netjes houden. Verantwoordelijk voor alle spullen zoals ballen, bidons, waterzak etc. Graag bij aankomst melden in bestuurskamer zowel bij uit als thuis wedstrijden. Zodat men weet dat je er bent. Na de wedstrijd de stand doorgeven in de bestuurskamer bij thuis wedstrijden. Leiders per team gegevens van ouders doorgeven in geval van noodgevallen. Zodat we weten wie we moeten bellen mocht dit nodig zijn. Zal een map in de bestuurskamer komen Leiders aanmelden bij de club als vrijwilliger.

Handleiding voor leiders bij FC Zuidlaren Hoe bereid je je voor op het seizoen. (namenlijst, afspraken maken, afgelastingen, hoe ga je daarmee om) Kwaliteiten van een goeie coach. (structuur bieden, stimuleren, individuele aandacht geven, verantwoordelijkheid geven) Omgaan met ouders. Wat doe je voor een wedstrijd. (bijv. opstelling, wedstrijd bespreking, warming up, kennismaken met scheidsrechter) Wat doe je tijdens de wedstrijd. ( complimenten geven, tips geven, en zelfvertrouwen geven) Na de wedstrijd. ( tegenstanders handje geven, scheidsrechter bedanken) Deze komt op de site te staan. www.fczuidlaren.nl

Wedstrijdzaken FC ZUIDLAREN SEIZOEN 2017/2018

WEDSTRIJDSECRETARISSEN Zondag senioren: Jan Wim ten Kate Zaterdag senioren: Rene Meijer Jeugd JO19/JO17/JO15: Jan van Winsum Jeugd JO13/JO11: Rene Meijer Jeugd JO9/JO8/JO7: Martin Boer Coördinatie: Erik Schans Telefoonnummer en emailadres zie internetsite FC Zuidlaren

WERKWIJZE Per leeftijdscategorie wordt er een app groep aangemaakt dus niet meer 1 grote groep voor alle leiders/trainers. In deze groep zitten de wedstrijdsecretaris/ trainers en of leiders van betreffende leeftijdscategorie In deze app vindt communicatie plaats over afgelasting/wijzigingen/eventueel lenen van spelers

PUBLICATIE WEDSTRIJDEN Voetbal.nl Wedstrijdzaken app FC Zuidlaren site Afgelastingen zullen na bekendmaking zo spoedig mogelijk op de FC Zuidlaren site en in de app gezet worden Ook altijd handig om bij uitwedstrijden op de site van de tegenstander te kijken (staat er vaak eerder op dan dat er met ons is gebeld) Zoveel mogelijk vast schema m.b.t. kleedkamer- en veldindeling.

AFGELASTING M.b.t. thuiswedstrijden worden de velden op zaterdagochtend rond 7.00 uur gekeurd. Bij afgelasting volgt direct communicatie naar de wedstrijdsecretarissen waarna zij het direct op de app zetten richting leiders (en zij naar spelers/ouders) en de wedstrijd in de app op afgelast zetten zodat dit ook zichtbaar is op voetbal.nl, FC site. Bij heel slecht weer kan de wedstrijd op vrijdag al worden afgelast Wedstrijdsecretaris belt de tegenstander + eventuele KNVB scheidsrechter af

UITSTEL WEDSTRIJDEN Bij uitstel wedstrijden (dus geen afgelasting) moet er door de wedstrijdsecretaris uiterlijk in het weekend dat wedstrijd gespeeld had moeten worden een wijziging gestuurd worden naar KNVB. Indien een wedstrijd uitgesteld moet worden dient de betreffende jeugdleider zelf contact op te nemen met de tegenstander om een nieuwe datum af te spreken. Deze moet daarna doorgegeven worden aan de wedstrijdsecretaris. Wedstrijdsecretaris regelt communicatie richting FC site, KNVB.

RONDOM WEDSTRIJDEN In de bestuurskamer is een bestuurslid van dienst aanwezig. Deze beantwoord eventuele vragen, zorgt voor koffie en ontvangt tegenstanders/scheidsrechters Vooralsnog moeten de teams die als eerste spelen zelf zorgen voor cornervlaggen, teams die als laatste spelen moeten deze cornervlaggen weer meenemen naar clubgebouw Spreek de leiders van tegenstanders ook altijd even aan (gastvrij).

WEDSTRIJDFORMULIER (oud)

WEDSTRIJDFORMULIER (nieuw)

WEDSTRIJDFORMULIER INVULLEN T/M JO11 is uitslag voldoende. Scheidsrechter of leider geeft uitslag door in de bestuurskamer. Bestuurslid van dienst vult deze in sportlink in en enkele ogenblikken later is de uitslag zichtbaar voor een ieder. Vanaf JO13 digitaal wedstrijdformulier via App. Leider vult dit formulier voor de wedstrijd in en scheidsrechter controleert en vult achteraf de uitslag en eventuele bijzonderheden in. Leiders en trainers (vanaf JO13) dienen deze digitale app te installeren op hun telefoon en in te loggen met e mailadres wat bekend is bij de club (sportlink). Bij problemen vanavond mailcheck bij mij.

WEDSTRIJDFORMULIER INVULLEN Digitale spelerspassen staan ook in app en dienen te zijn voorzien van spelersfoto. Zonder deze foto is controle door scheidsrechter niet mogelijk en mag speler niet meedoen aan de wedstrijd. Pasfoto (duidelijk) kunnen spelers zelf uploaden op voetbal.nl Leiders moeten!! lid zijn van FC Zuidlaren. Aanmelden kan via de site en duidelijk aangeven dat je vrijwilliger bent.

VRAGEN??? Zorg dat je vanavond niet weggaat zonder de digitale wedstrijdapp op je telefoon te hebben geïnstalleerd. Voor alle vragen omtrent deze app en alle andere wedstrijdzaken kun je terecht bij betreffende wedstrijdsecretaris

De wedstrijdsecretarissen wensen jullie allemaal een sportief, succesvol en vooral plezierig seizoen toe en zien jullie graag terug op ons sportpark

Vragen?