Liefde voor Leren 1 oktober 2016 CREATIEF SCHRIJVEN VZW.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

HAVISTEN COMPETENT
WORKSHOP GESLAAGD IN HET VAK: ROC MONDRIAAN – DE HAAGSE HOGESCHOOL 3 OKTOBER 2013 ONDERNEMERSCHAP EN ONDERWIJS.
Hoe word je een ster? *.
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Onderzoek doen in de eigen praktijk: op zoek naar een onderzoeksvraag en werkhypothese Workshop conferentie Lessen uit onderzoek 28 januari 2010 Els Kuiper.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Welkom Online begeleiden en opvolgen van cursisten, de sleutel tot succesvol e-leren!
Congres Appreciative Inquiry
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Da Vinci College ontwerpen Programma 8 maart
SIS is het Studenten Informatie Systeem voor studenten en docenten
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
Loth van Veen Annemieke Offerman Joris Borgdorff
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
UVW LinkedIn Presentatie
Programmeren. programmeren unplugged programmeren Deel 1: unplugged programmeren.
1. Onderzoek jezelf en je werkomgeving 2
Solliciteren: wat wil ik?
Presentatie doelgroep Jeugd Door Rianne Brouwers en Lieke Hoefs.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Een maatwerkdiploma Wat moet ik ermee als docent? Docentencongres Leerling november 2015 Jeroen van Grunsven, rector
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Praktijkervaring en reflectie
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Honoursprogramma BML Februari Een verzameling activiteiten om je verder te ontwikkelen bovenop je bachelor-opleiding. In ieder geval ontwikkeling.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Bijeenkomst September 2015
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Workshop ‘Al eens gedacht om te flippen?’. Even voorstellen…. Patrick Logister.
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Koffieochtenden met professional. Betekenis * Ouders hebben soms te weinig zelfvertrouwen. * Ouders kunnen veel steun hebben aan elkaar; deze mogelijkheid.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Actuele ontwikkelingen in het bètaonderwijs in de opleiding, ondersteund door SLO? Maarten Pieters.
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
Rondleiding met tablets - Bibliotheek Gent Ism Mediaraven - Met steun van provincie Oost- Vlaanderen Doelgroep: 1 ste graad secundair B-stroom Doelstelling:
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Doelen realiseren met media
Doelen realiseren met media
Open Space Uitwisseling taalbeleid en taalpromotiebeleid in de praktijk Nederlands als verbindende taal Dag van de Migrant – 15 december 2016.
De wereld aan je voeten Wie droomt van een internationale carrière?
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Van startbekwaam naar …..
Informatie over hbo bacheloropleidingen
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Zo krijg je dus aandacht
Sterke kanten Valkuilen Bedreigingen Kansen Bianca Breukelaar
HET VAK NEDERLANDS IN JE EXAMENJAAR
Dr. Ir. Gwendolyn Kolfschoten
Vwo 6 – literatuur Week
taal speelt een rol in alle vakken
“Ontwikkelingsgericht Leidinggeven, hoe doe je dat?”
Het succes van de taalbewuste docent
Logo Eye Opener: gemaakt door Taco Bals
“Context-concept in je eigen lessen”
Leiderschap Challenge
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
E health, Domotica en E-learning
Cijferloos lesgeven bij talen
Transcript van de presentatie:

Liefde voor Leren 1 oktober 2016 CREATIEF SCHRIJVEN VZW

Liefde voor Leren start van een participatief traject faciliteren zoeken naar een gezamenlijke taal verankerde visie op schrijfeducatie vanuit Creatief Schrijven – nieuwe bakens uitzetten/trendsetter zijn start van een langer traject CREATIEF SCHRIJVEN VZW

Liefde voor Leren Programma 10.20u: verdiepen van thema in kleine groepjes ervaringen uitwisselen, delen 12.30u: lunch 14.00u: onderzoek over leren – toepassen op de eigen lespraktijk 15.40u: plenair afronden, verdere stappen bepalen 16.00u: receptie met streepje accordeon CREATIEF SCHRIJVEN VZW

Het schrijfveld CREATIEF SCHRIJVEN VZW

Context Regulier onderwijs DKO Opleiding woordkunst conservatorium DKO literaire creatie = 3 jaar Workshops in scholen CREATIEF SCHRIJVEN VZW

Context Wisper Alternatieve opleidingen Creatief Schrijven SchrijversAcademie Basisjaar Auteursatelier Schrijfschool Gent Studio Rinkelsteeltje Jeugd en Poëzie Wiebelwoorden Kapersnest Universitaire werkgroep Literatuur en Media Het Eiland Neus ... CREATIEF SCHRIJVEN VZW

Finaliteit /intensiteit Professioneel auteur SchrijversAcademie Workshop Boekenbeurs Opleiding van 3 jaar CREATIEF SCHRIJVEN VZW

Doelgroep CREATIEF SCHRIJVEN VZW

Drijfveren Waarom volgen mensen schrijfcursus? Boek schrijven in een bepaald genre Nieuwsgierig naar een bepaald genre Techniek verbeteren Feedback krijgen Bron: Onderzoek Schrijven Magazine 2014 CREATIEF SCHRIJVEN VZW

En nu ... u Docent Coach Bezieler ..... CREATIEF SCHRIJVEN VZW

En nu ... u Wat wil je bereiken met je lessen? Hoe doe je dat? Hoe pak je dat aan? Wat is voor jou ‘een goede schrijfles geven’? Waar haal je inspiratie? Wie is jouw grote voorbeeld? Hoe beschrijf je jezelf als docent? CREATIEF SCHRIJVEN VZW

CREATIEF SCHRIJVEN VZW